تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805072856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 30 هزار کارتن‌خواب‌ در تهران/ جمع‌آوري کارتن‌خواب‌ها تنها توسط ارگان‌هاي دولتي نادرست است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
وجود 30 هزار کارتن‌خواب‌ در تهران/ جمع‌آوري کارتن‌خواب‌ها تنها توسط ارگان‌هاي دولتي نادرست است موج - جامعه‌شناس با اعلام اين که تعداد کارتن‌خواب‌هاي شهر تهران 30 هزار نفر اعلام شده، گفت: اين تعداد کم نيست و خودش جمعيت يک شهر است ما با معضل عظيمي رو به رو هستيم که منشأ آن فقر اقتصادي و اجتماعي در جامعه شهري است.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد معيدفر، جامعه‌شناس، با بيان اين که تصور جمع‌آوري کارتن‌خواب‌ها تنها به توسط ارگان‌هاي دولتي و شهرداري نادرست است، گفت: تجربه جمع‌آوري کارتن‌خواب‌ها توسط دولت سال‌ها است که در حال انجام است، اما؛ نه تنها اين مشکل برطرف نشده که تعداد کارتن‌خواب‌ها روز به روز در حال افزايش است. از بين بردن چنين معضلي نياز به همدلي و وجدان بيدار مردمي دارد.
به گفته وي قديم‌ترها که وجدان مردم بيدارتر بود در مناطقي از شهر اصلا کارتن‌خواب وجود نداشت، اما؛ حالا آن‌ها در تمام مناطق شهري پراکنده شده‌اند.
وي از دلايل ديگر وقوع چنين معضلاتي را فقر شهري و نابرابري عظيم اقتصادي و اجتماعي در شهر تهران دانست و يادآوري کرد: براي حل آن راهکارهاي بسياري انديشيده شده که هيچ کدام نتوانسته‌اند به طور کامل مؤثر باشد. ما در مناطقي از شهر شاهد سر به فلک کشيدن فضاهاي تجاري و مسکوني مدرن هستيم و از طرف ديگر عده‌اي يک سقف کوچک براي خوابيدن ندارند و در پارک‌هاي جنوب شهر کارتن‌خواب مي‌شوند. اين نشان مي‌دهد که بايد در سطح کلان فکري به حال اين مشکل کند.
اين استاد دانشگاه يکي ديگر از عوامل تشديدکننده اين معضل را فقر فهم اجتماعي برشمرد و گفت: متأسفانه چون خانواده‌هاي متمول هيچ‌گونه مسووليتي در قبال ديدن چنين آدم‌ها و مناظري در اطرافشان احساس نمي‌کنند، اين مشکل در حال گسترش است و درست است که شهروندان هر روز صبح با ديدن منظره معتادها و کارتن‌خواب‌ها ممکن است، خاطرشان آزرده شود، اما؛ اگر وجدان بيداري وجود داشته باشد مي‌تواند چنين معضلي را در مدت زمان اندکي از بين ببرد.
به گفته وي اين‌طور احساس مسووليت‌هاي جمعي را بايد در همه افراد جامعه ايجاد کرد، چرا که؛ قديم‌ترها مردم به صوت خودجوش چنين کارهايي را انجام مي‌دادند، اما؛ حالا چنين مسائلي در جامعه کم رنگ‌تر شده است.
معيدفر مسووليت دولت را در حل چنين معضلاتي اساسي خواند و تصريح کرد: حتي اگر دولت بتواند و توانايي اين کار را داشته باشد مردم بايد خودشان را در از بين بردن چنين مسائلي دخيل بدانند. خداوند در قرآن مي‌گويد: بايد به نيازمندان کمک کرد.
اين جامعه‌شناس در نهايت راه‌حل رفع اين مشکل را ايجاد گروه‌هاي مردم نهاد خواند و گفت: عده‌اي از کارتن‌خواب‌ها به هر نحوي شده سکونت در خيابان‌هاي بالاي شهر را انتخاب مي‌کنند تا به روش‌هاي مختلف بتوانند کمک ثروتمندان را جلب کنند، اما؛ راه درست اين است که شهروندان با ايجاد ngo هاي مختلفي که به وسيله خودشان راه‌اندازي مي‌شود مراکزي را براي کمک به اين قشر راه‌اندازي کنند به اين ترتيب روحيه نوع دوستي در جامعه بالا مي‌رود و در نهايت کار ارگان‌هاي دولتي هم آسان‌تر مي‌شود و همه به نتيجه دلخواه مي‌رسند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن