تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس قوه قضائيه: ادعاهاي حقوق بشري غرب براي فشار بر ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس قوه قضائيه: ادعاهاي حقوق بشري غرب براي فشار بر ايران است
 آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رئيس قوه قضائيه فشارهاي حقوق بشري غربي‌ها به جمهوري اسلامي ايران در موضوع اجراي احكام اسلامي از جمله قصاص را «سياسي» خواند و گفت: امريكا و كشورهاي غربي در حالي به دليل اجراي يك حق قرآني به ما فشار سياسي وارد مي‌كنند كه راه‌حل معقول و بازدارنده‌اي براي مقابله با افزايش خشونت‌ها و كشتارهاي داخلي خود ندارند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به فرا‌رسيدن ماه محرم و تأكيد بر ضرورت اقامه پرشورتر عزاي حسيني در سراسر كشور گفت: ماه محرم كه ماه حزن شيعيان در مصائب اباعبدالله (ع) و اهل بيت (ع) است، تأثير بسيار عميقي در حيات شيعيان بلكه همه مسلمانان دارد. رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تكرار ادعاهاي حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: فشارهاي حقوق بشري غرب عليه جمهوري اسلامي ايران دوباره به راه افتاده و موضوع قصاص‌ها را مطرح كرده‌اند، در حالي كه بارها گوشزد شده است كه چگونگي اداره كشورهاي اسلامي مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي ربطي به غربي‌ها ندارد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأكيد بر اينكه «قصاص حقي قرآني است و جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه از ارزش‌هاي الهي خود عقب‌نشيني نخواهد كرد» گفت: غربي‌ها در حالي در باب حقوق بشر و موضوع قصاص كه حق اولياي دم است به جوسازي عليه جمهوري اسلامي مي‌پردازند كه كشتار مردم يمن و فلسطين و حمله به مردم در افغانستان و عراق و كشتن زنان و كودكان برايشان مهم نيست.
رئيس قوه قضائيه افزود: امريكا و غربي‌ها در مقابل حجم روزافزون حوادث و قتل‌ها در كشورهاي خود و افرادي كه اسلحه به دست مي‌گيرند و در دانشگاه‌ها و كليساها و اماكن عمومي تيراندازي مي‌كنند چه روش بازدارنده و معقولي به كار بسته‌اند كه جلوي اين رفتارهاي خشن را بگيرند و در عرصه زندگي سياسي، حقوقي و قضايي خود چه روش معقول و برتري را براي مقابله با چنين حوادثي نشان داده‌اند كه حالا به موضوع قصاص ايراد وارد مي‌كنند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اينكه «ادعاهاي گزاف امريكايي‌ها و غربي‌ها فقط با هدف فشار سياسي بر ايران» است، گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس شرع و قانون اساسي عمل مي‌كند و اعتباري براي اين ادعاهاي گزاف قائل نيست. رئيس قوه قضائيه در بخش پاياني سخنان خود از اقدام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ترك نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت به دليل حضور سلمان رشدي مرتد تقدير كرد و گفت: دعوت از شخص فاسد و مرتدي چون سلمان رشدي در اين نمايشگاه نوعي دهن‌­كجي به مسلمانان بود و حركت وزير محترم ارشاد پاسخ خوبي به غربي‌ها است كه اميدواريم از اين به بعد نيز همچنان در مقابل چنين رفتارهايي تكرار شود.





تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن