تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816435749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت معدن کاران را تحت فشار قرار مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۲۰ب.ظ)
در گفت و گو با موج مطرح شد: دولت معدن کاران را تحت فشار قرار مي دهد موج-مدير شرکت توسعه معادن گابر گفت در شرايط حال حاضر ديگر بايد تصميمي گرفت؛ چراکه ما در مقطعي از وضعيت اقتصاد هستيم که اوضاع و حال خوشي را نمي بينيم.
سيد مهران غفاري در گفت و گو با موج با بيان اين که پيش از اين سال ها، ما نظراتي را مي گفتيم و اين نظرات به دليل بهبود اوضاع اقتصادي کشورمان بود، يعني وضعيت ما قبل از سال جاري نسبتا خوب بود و ما با ارائه پيشنهاداتي، به بهبود بيشتر مي پرداختيم اظهار داشت: به صراحت مي گويم ما امروز در مرحله هشدار اقتصادي هستيم. وخامت امر به حدي است که در نامه وزرا به شخص رئيس جمهور نيز به آن اشاره شده و من معتقدم اين نامه خيلي دير نوشته شد و اين هشدار به وضعيت اقتصادي دير بيان شد.
وي گفت: ما در گذشته تنها، مشکل بي کاري داشتيم اما آنچه امروز با آن مواجه شده ايم ترس شاغلين نسبت به از دست دادن شغلشان است. اين امر در معادن نيز ديده مي شود. خيلي از همکاران ما که از دست اندر کاران حوزه معدن هستند کارشان خوابيده و با رکود صد در صدي مواجه شده اند و اين يعني وضعيت اقتصادي ما در حالت هشدار قرار دارد.
مدير شرکت توسعه معادن گابر گفت: طي شش ماه گذشته هشتاد درصد از نيروي هاي شاغل خود را تعديل کرده ايم. ما اميدوار بوديم که با رفع تحريم ها گشايشي در کارها مخصوصا در حوزه معدن حاصل شود که متاسفانه تا به اين لحظه اين اتفاق تحقق نيافت و بخش معادن ما نيز دچار مشکلات عديده اي شدند.
مهندس غفاري افزود: شرکت نفت يکي از طرف هاي قرار داد ما است که براي حفاري چاه هاي نفت خود از ما سنگ باريت خريداري مي کند و آن را خرد کرده و به حفاري مي پردازد. اين شرکت که هيچ وقت سابقه نداشته بعد از خريدش تسويه اش را به تاخير بياندازد تا به امروز تسويه اي با ما نکرده و ما را مدت هاست که منتظر نگه داشته است. شما ببينيد وضع به چه نحوي شده که شرکت نفت کشور به اين روز افتاده است.
وي گفت: مگر تشکيلات خصوصي کشورمان چه ميزان مي تواند توان داشته باشد که 20، 30 ميليارد از شرکت نفت ايران طلبکار است و اين طلب را ماه ها به او نمي دهند.مطمئنا اين نوع برخورد اقتصادي باعث خواهد شد که اين مجموعه ها به زمين بخورند و بخش سرمايه گذار خصوصي از ورود به فعاليت اقتصادي در داخل کشور بپرهيزد.
وي در پاسخ به خبرنگار موج مبني بر اين که مهم ترين مشکل در حوزه معدن چيست؟ گفت: عدم ثبات در تصميم گيري و کثرت بخشنامه هاي سليقه اي از مهم ترين مشکلات معادن ما هستند.
قوانين ناشفاف تا امروز متاسفانه راه را براي تفسير متعدد باز مي کند و افراد را از رسيدن به وحدت کلمه جدا مي سازد. اين موضوع نتايجي در بر خواهد داشت که از جمله اين مشکلات مي توان به عدم ورود سرمايه گذاران با سابقه به عرصه هايي که نياز به حضورشان است اشاره کرد.
غفاري ادامه داد: ما در بخش معدن بزرگ ترين معضل مان اين است که بازار داخلي خوابيده و نقدينگي وجود ندارد و دوم اينکه صادرات براي ما مقدور نيست؛ چراکه بانک هاي بين المللي همچنان ما را در تحريم نگه داشته اند. در کنار اين موارد تحريمي در فضاي جهاني، کار ما مرتب مزاحم پيدا مي کند. براي مثال بنده مي خواستم در يکي از مناطق سيستان و بلوچستان معدني حفر کنم که منابع طبيعي مانع از آن شد و نگذاشت تا اين فعاليت پرسود اقتصادي تحقق يابد. براي شروع به کار در کشور بايد چندين فيلتر و صافي را گذراند و به قدري اين فشارهاي سازماني زياد است که کسي که قصد ورود و سرمايه گذاري در اين حوزه را داشته باشد قطعا منصرف خواهد شد.
غفاري در پايان به خبرنگار موج گفت: دولت معدن کاران را تحت فشار قرار مي دهد و آن گونه که بايد از معدن کاران حمايت نمي کند و به منافع خود مي انديشد. براي مثال وقتي مي رويم براي اين که سوخت بگيريم به ما مي گويند برويد اول حقوق دولتي را پرداخت کنيد و بعد از آن براي خريد سوخت اقدام کنيد.حال آنکه ما در پي اين بوديم که سوخت ترنسفر را خريداري کرده و مواد استخراج شده را بفروشيم و پس از فروش حقوق دولتي را پرداخت کنيم ولي اين امر با چنين سيستمي تحقق نخواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن