تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805614768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشروي زميني ارتش سوريه در مناطق كليدي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشروي زميني ارتش سوريه در مناطق كليدي
پس از 12 روز حملات سنگين جنگنده‌هاي روسيه عليه مواضع گروه‌هاي تروريستي در مناطق مختلف سوريه، واحدهاي ارتش اين كشور به همراه متحدان خود عمليات زميني گسترده‌اي براي امن‌سازي مناطق شمال و شمال غربي سوريه آغاز كردند...
نویسنده : محمد بابایی 


پس از 12 روز حملات سنگين جنگنده‌هاي روسيه عليه مواضع گروه‌هاي تروريستي در مناطق مختلف سوريه، واحدهاي ارتش اين كشور به همراه متحدان خود عمليات زميني گسترده‌اي براي امن‌سازي مناطق شمال و شمال غربي سوريه آغاز كردند كه طي دو روز گذشته با پيشروي‌هايي در بعضي مناطق كليدي همراه بود.
وزارت دفاع روسيه روز يك‌شنبه اعلام كرد كه جنگنده‌هاي اين كشور طي 24 ساعت گذشته با انجام 64 پرواز بر فراز سوريه، 63 بار مواضع داعش را در شهرهاي حماه، ادلب، لاذقيه و رقه هدف قرار داده‌اند. اين حملات از روز چهارشنبه (8 شهريور) شروع شده و تاكنون نيروهاي هوايي روسيه به صورت بي‌وقفه مواضع تروريست‌ها را در مناطق مختلف سوريه هدف قرار داده‌اند. همانطور كه پيش بيني مي‌شود با هدف قرار گرفتن مواضع تروريست‌ها كه اطلاعات آنها به صورت مشترك توسط ايران، سوريه، عراق، روسيه و حزب‌الله گردآوري شده، نيروهاي دولتي سوريه به پيشروي زميني اقدام كنند. خبرگزاري فرانسه روز يكشنبه گزارش داد كه ارتش سوريه از دو محور دست به پيشروي زده است. اين پيشروي‌ها در استان مركزي حماه و در اطراف بزرگراه حلب- دمشق و همچنين در استان شمالي لاذقيه صورت گرفت. منابع ميداني گزارش دادند نيروهاي دولتي در استان حماه سه روستا را در قسمت شرقي بزرگراه حلب ـ دمشق به كنترل خود درآوردند و تلاش مي‌كنند قسمت غربي اين بزرگراه را نيز امن كنند. منابع آگاه هدف از اين عمليات تهاجمي را تنگ‌تر كردن محاصره عليه گروه‌هاي مسلح در دشت الغاب عنوان كردند. اين دشت در حدود هزار كيلومتر مربع مساحت دارد و در تقاطع استان‌هاي حماه، ‌لاذقيه و ادلب قرار گرفته است.
ساكنان بخش جنوبي و غربي اين منطقه استراتژيك عمدتا علوي هستند و بخش‌هاي شمالي و غربي آن سني‌ها را در خود جاي داده است.  طي ماه‌هاي گذشته گروه‌جيش الفتح كه تركيبي از گروه‌هاي تروريستي از جمله القاعده مي‌شود از سمت استان ادلب موفق شده‌اند دست به پيشروي بزنند. در صورت تسلط تروريست‌ها بر اين منطقه استا‌ن‌هاي حماه و لاذقيه كه در كنترل دولت قرار دارد با تهديد مواجه مي‌شود. همچنين منابع نظامي سوري اعلام كردند كه ارتش سوريه در عمليات گسترده زميني خود با حمايت هوايي روسيه كنترل ارتفاعات استراتژيك سكيك در حومه شمالي حماه را در دست گرفت. منابع نزديك به مخالفان تأييد كردند كه ارتش سوريه كنترل روستاي عطشان در دشت استراتژيك الغاب واقع در حومه شمالي حماه و روستاي ام حارتين در شرق اين شهر را پس از درگيري با گروه‌هاي مسلح مخالف از جمله جبهه النصره در دست گرفت.
  
محور لاذقيه
در استان شمالي لاذقيه نيروهاي دولتي موفق شده‌اند روستاي «كفردلبه» در اطراف شهر سلمي را به كنترل خود درآورند و به پيشروي خود براي تسلط بر يك منطقه كوهستاني در اين استان ادامه دهند. همچنين نيروهاي ارتش سوريه به كمك نيروهاي حزب‌الله لبنان در ادامه عمليات پاكسازي مناطق شمال شرقي استان لاذقيه موفق شدند بخش اعظمي از ارتفاعات «الخزان» در اطراف شهر «سلمي» در حومه لاذقيه را به طور كامل از عناصر تروريستي پاكسازي كنند. ارتفاعات الخزان يكي از پايگاه‌هاي مهم و اصلي تروريست‌ها در حومه استان لاذقيه محسوب مي‌شود. كنترل كامل نيروهاي سوري بر ارتفاعات الخزان فشار شديدي را بر تروريست‌هاي حاضر در شهر سلمي وارد خواهد كرد؛ شهري كه چند سال است تحت سيطره آنهاست و تحركات تروريست‌ها را نيز فلج خواهد كرد.   يك هفته قبل خبرگزاري فرانسه به نقل از منابع دولتي سوريه گزارش داد كه ارتش اين كشور درصدد است مناطق هم مرز ادلب با حماه و لاذقيه را محاصره كند تا مانع از نفوذ گروه‌هاي مسلح به اين دو استان شود.
  
عمليات تمام عيار در جثر الشغور
روز يك‌شنبه نيروهاي دولتي عمليات تمام عيار براي بازپس‌گيري منطقه استراتژيك جثر الشغور آغاز كردند. بنابر گزارش رسانه‌هاي سوري، نيروهاي دفاع وطني و حزب ناشيونال سوشيال سوريه در اين عمليات ارتش اين كشور را همراهي مي‌كنند. پايگاه خبري المصدر نيوز به نقل از منابع نظامي سوريه گزارش داد كه اين عمليات با شليك‌هاي قدرتمند بالگردهاي نيروي هوايي روسيه عليه مواضع انصار الشام، حركت الحرار الشام و جبهه النصره شروع شد. بنابر گفته اين منابع، بالگردهاي روسي مواضع گروه‌هاي تروريستي را منهدم و مسيري را براي پيشروي نيروهاي زميني باز كردند. پس از پايان بمباران هوايي، نيروهاي مسلح سوريه با شليك سنگين خمپاره از دو محور مواضع تروريست‌ها را در داخل روستاي السيرمانيه هدف قرار دادند و متعاقب آن عمليات تهاجمي زميني عليه خطوط مقدم تروريست‌ها در بخش جنوبي اين روستا واقع در استان ادلب آغاز شد. روستاي السيرمانيه در اطراف جثر الشغور قرار دارد و از اهميت استراتژيكي زيادي برخوردار است و جزو اولين مناطقي بود كه در حدود چهار ماه به كنترل تروريست‌ها در آمد.
  
پوتين: نيروي زميني اعزام نمي‌كنيم
همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه گمانه‌زني‌هاي زيادي درباره احتمال نيروي زميني اين كشور به سوريه شكل گرفته است اما رهبران مسكو اين احتمال را رد كردند. ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه روز يك‌شنبه با بيان اينكه عمليات روسيه در سوريه يك تصميم يك شبه نبوده است، گفت: «اين عمليات از قبل به خوبي برنامه‌ريزي شده بود و قصد اعزام نيروي زميني را به سوريه نداريم.» پوتين با بيان اينكه روسيه از لحاظ فناوري از ديگر كشورها عقب نيست، گفت: «استفاده از موشك‌هاي كاليبر عليه مواضع تروريست‌ها در سوريه، نشان مي‌دهد كه روسيه در صورت نياز از تسليحات پيشرفته خود استفاده مي‌كند.»  رئيس‌جمهور روسيه در ادامه بار ديگر به انتقاد از كشورهاي غربي پرداخت و گفت: «اينكه همكاران اروپايي و امريكايي من مي‌گويند در حال مبارزه با تروريسم هستند، اما هيچ نتيجه‌اي از اين اقدام آنها شاهد نيستيم، براي من غيرقابل درك است.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن