تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815667254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهي براي بازگشت سربازفراري‌ها نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راهي براي بازگشت سربازفراري‌ها نيست
كرش نياز به استفاده از همه پتانسيل ليگ دارد اما اين شرايط براي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران فراهم نيست.
نویسنده : دنیا حیدری 


كرش نياز به استفاده از همه پتانسيل ليگ دارد  اما اين شرايط براي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران فراهم نيست. مسئله استفاده نكردن از بازيكنان محروم، همچنان به قوت خود باقي است. اميدي هم به تغيير شرايط نيست؛ چراكه اعتمادها خدشه‌دار شده و ‌تر و خشك با هم مي‌سوزند.
عمان درست از نقطه ضعف تيم ملي از جناح چپ به گل رسيد؛ جايي كه حاج‌صفي در پستي غيرتخصصي بازي مي‌كند. اين مسئله‌ نشانگر نياز مبرم تيم ملي به مهره‌هاي متخصص را به رخ مي‌كشد. اما دست كرش خالي است. او نمي‌تواند از تمام ظرفيت‌هاي ليگ استفاده كند. محروميت برخي بازيكنان از حضور در تيم ملي، مشكلي بزرگ براي او فراهم كرده است؛ مشكلي كه بار ديگر باعث نامه‌نگاري با سازمان نظام وظيفه شده اما گويا قرار نيست اين سازمان براي دومين بار از يك سوراخ گزيده شود.
 
حسرت استفاده از همه پتانسيل ليگ
دست كرش در برخي پست‌ها خالي است، اما او نمي‌تواند به دليل برخي معذورات، نقطه ضعف‌هاي تيمش را برطرف كند؛ چراكه بسياري از بازيكنان مدنظر او با سدي به نام محروميت از حضور در تيم ملي‌ رو‌به‌رو هستند و نمي‌توانند كرش را براي رفع و رجوع كردن نقاط ضعف تيم ملي ياري كنند. بازيكناني نظير عبداللهي، ‌بختيار رحماني و... امروز به پاي بازيكني مي‌سوزند كه با استفاده سوء از اعتماد سازمان نظام وظيفه، باعث بي‌اعتمادي اين ارگان نسبت به ساير فوتباليست‌ها شده و دست كادر فني را در پوست گردو قرار داده است.  نياز تيم ملي و كرش براي برطرف كردن نقاط ضعف تيمي كه در مسير انتخابي جام جهاني گام برمي‌دارد، بار ديگر مسئولان فدراسيون فوتبال و حتي وزير را به نامه‌نگاري با سازمان نظام وظيفه وا داشته است. هدف اين نامه‌نگاري‌ها اجازه حضور بازيكنان سرباز متخلفي است كه به دليل جعل سند از حضور در تيم ملي محروم شده‌اند. اما سازمان نظام وظيفه كه يك بار از اين سوراخ گزيده شده و از اعتمادي كه كرده پشيمان است، قصد ندارد بار ديگر با طناب فدراسيون فوتبال وزارت ورزش به چاه برود تا باعث تكرار دوباره ماجراي پولادي شود. در خصوص پولادي البته كفاشيان هم معتقد است ديگر كاري از دست كسي بر نمي‌آيد. اما تلاش‌ها براي رفع محروميت ساير بازيكنان ادامه دارد: «مشكل پولادي هم با درخواست كرش حل نمي‌شود. كاري كه او كرد باعث شده كه مسئولان نظام وظيفه نسبت به همه ورزشكاران بدبين شوند و اگر كرش هم بخواهد ما نمي‌توانيم براي پولادي كاري كنيم.»
 
اعتمادي كه از بين رفت
ابتداي فصل گذشته بود كه جعلي بودن كارت معافيت برخي فوتباليست‌هاي نامي سر زبان‌ها افتاد و طي اقدامي ضربتي، اكثر آنها راهي تيم‌هاي نظامي شدند. پولادي با سوءاستفاده از نياز تيم ملي و تأكيد كرش به استفاده از او در جام ملت‌هاي آسيا، همه را دور زد و قبل از اينكه مجازات شود، از ايران خارج شد و ديگر برنگشت.  نياز تيم ملي به برخي بازيكنان تخصصي از جمله پولادي در جام ملت‌هاي آسيا باعث نامه‌نگاري‌هاي وزير با فيروزآبادي و ساير مسئولان سازمان نظام وظيفه براي كسب اجازه خروج سربازان متخلف شد؛ مسئله‌اي كه با سياست يك بام و دو هوا در برخورد با بازيكنان سرباز متخلف راه را براي خروج بدون بازگشت مجرمي چون پولادي باز كرد.  اتفاقي كه تيم ملي هنوز هم در حال پس دادن تاوان آن است.
 
تيم ملي با يك سرباز مات شد
يكي از تلخ‌ترين روزهاي تاريخ فوتبال ايران روزي بود كه همگان تيم ملي ايران را بخت نخست صعود به دور نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسيا قلمداد مي‌كردند. تيم ملي باخت و از دور رقابت‌ها كنار رفت. البته بدون ترديد يكي از علل شكست ايران اخراج مهرداد پولادي در دقيقه ۴۳ بود كه موجب شد ايران ۱۰ نفره بازي را به عراق واگذار كند. اما شيشه عمر تيم ملي را نه عراق ‌كه پولادي شكست. بازيكن سربازي كه هنوز هم تيم ملي به آتش اشتباهات اوست كه مي‌سوزد.  وزير ورزش و جوانان چندي پيش با توجه به نياز تيم ملي فوتبال به استفاده از همه پتانسيل ليگ نامه‌اي به سردار فيروزآبادي زد تا كرش اجازه استفاده از بازيكنان محروم را داشته باشد؛ بازيكناني كه به دليل تخلف سربازي از حضور در تيم ملي كشور محروم شده بودند، اما اتفاقات تلخ گذشته براي سازمان نظام وظيفه تجربه شده و به همين دليل سردار فيروزآبادي جوابي به نامه و درخواست وزير ورزش نداد. ضمن اينكه سردار كمالي نيز چندي پيش اعلام كرد كه موضع سازمان نظام وظيفه همان موضع قبلي است و قصدي براي كوتاه آمدن از مواضع خود ندارد؛ جوابي كه نشان داد تيم ملي هنوز به پاي پولادي مي‌سوزد و با يك سرباز مات شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن