تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خيمه‌هاي معرفت ويژه محرم در امامزادگان شاخص لرستان برپا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۰ب.ظ)
معاون اوقاف لرستان: خيمه‌هاي معرفت ويژه محرم در امامزادگان شاخص لرستان برپا مي‌شود موج - خرم‌آباد - معاون اوقاف لرستان گفت: در ماه محرم خيمه‌هاي معرفت در قالب غرفه‌هاي عفاف و حجاب، شبهات و مسائل شرعي، غرفه خانواده و... در امامزاده‌هاي شاخص استان برپا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه استان لرستان، در نشست خبري با اصحاب رسانه با عنوان «بصيرت عاشورايي»، که يک‌شنبه، 19 مهر، برگزار شد، ضمن تسليت فرا رسيدن ايام محرم گفت: برنامه‌هاي فرهنگي اوقاف هر ساله در چند سرفصل انجام مي‌شود که يکي از مهم‌ترين آن‌ها برنامه‌هاي قرآني است.
وي ادامه داد: برنامه‌هاي قرآني اوقاف شامل برگزار محافل انس با قرآن است که هر ساله در ماه مبارک رمضان از قاري مصري، بومي و ملي دعوت مي‌کنيم که در ماه رمضان امسال 13 محفل انس با قرآن با حضور قاري مصري برگزار کرديم.
عباس‌زاده افزود: برگزاري مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن در مقطع شهرستاني و استاني را داريم که درحال برگزاري مقطع بزرگسال آن هستيم و بناست شکوفه‌ها را با همکاري آموزش و پرورش انجام دهيم.
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه لرستان ادامه داد: لرستان جز استان‌هاي برتر در انجام طرح تربيت حافظان قرآن است، لرستان در سال 92 و 93 از نظر اين‌که بيشترين جمعيت رادر يک جا متمرکز کرده در زمان برگزاري آزمون رتبه برتر کشوري را کسب کرده است.
وي با اشاره به ترتيل‌خواني قرآن کريم در ماه مبارک رمضان در امامزادگان شاخص استان، اظهار کرد: کلاس‌هاي روخواني و روان‌خواني نيز در اين ماه در امامزاده‌هاي شاخص برگزار مي‌شد.
عباس‌زاده با اشاره به اين‌که ما مناسبت‌هاي ملي و اسلامي زيادي در طول سال داريم، اظهار کرد: براي تمام مناسبت‌هاي اسلامي در امامزادگان برنامه داريم که در امامزاده‌هاي تمام شهرستان‌هاي استان برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه لرستان عنوان کرد: برنامه‌‌هايي مانند سوگواره ياس نبوي، بصيرت عاشورايي، ضيافت الهي، نشاط معنوي، اعزام مبلغ، هيئت امنا، خدام امامزادگان، هفته وقف و ايجاد وقف از برنامه‌هاي ماست.
وي با اشاره به اين‌که در سامانه اوقاف 800 نوع نيت خير داريم، عنوان کرد: ممکن است يک واقف چند نيت داشته باشد که اجراي امينانه نيات واقفان يکي از وظايف اوقاف و امور خيريه است و ما بيش از دو هزار موقوفه انتفاعي داريم.
عباس‌زاده با اشاره به اجراي طرح «مهر تحصيلي» ادامه داد: اين طرح قبل از مهرماه و در شهرهايي مانند خرم‌آباد، اليگودرز، بروجرد و کوهدشت که موقوفه‌اي در اين زمينه داشتيم هزينه شد و در شهرستان‌هاي ديگر که موقوفه در اين زمينه نداشت از بخش فرهنگي درآمد امامزاده استفاده کرديم.
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه لرستان با اشاره به اين‌که طرح «مهر تندرستي» کمک به بيماران بي‌بضاعت، از ديگر طرح‌هاي اوقاف است که روز ولادت امام صادق(ع) برگزار مي‌شود، عنوان کرد: اجراي طرح «پيوند آسماني» در سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اين طرح در امامزادگان اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: اجراي طرح «دست‌هاي مهرباني» کمک به افراد نيازمند و کمک به حوزه‌هاي علميه از ديگر طرح‌هاي اوقاف و امور خيريه است.
عباس‌زاده با اشاره به اين‌که طرح «بصيرت عاشورايي» طولاني‌ترين طرحي است که اداره اوقاف و امور خيريه آن‌را برگزار مي‌کند، اظهار کرد: اين طرح به مدت دو ماه و از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه لرستان ادامه داد: دومين روز از ماه محرم و هم‌زمان با ورود کاروان امام حسين(ع) به صحراي کربلا همايش «لبيک يا حسين(ع)» در امامزاده‌هاي شهرستان‌هاي استان برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اين‌که شامگاه سه‌شنبه جلسه هماهنگي برگزاري اين همايش در امامزاده زيدبن علي(ع) برگزار مي‌شود، عنوان کرد: در اولين جمعه ماه محرم مراسم شيرخوارگان حسيني در امامزاده‌هاي شاخص استان برگزار مي‌شود.
عباس‌زاده با اشاره به اين‌که روز هشتم محرم با همکاري آموزش و پرورش همايش «احلي من‌العسل» در چند مدرسه استان برگزار مي‌شود، افزود: روز دوازدهم محرم نيز به‌مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و حرکت کاروان اسراي کربلا از کوفه به‌سمت شامل همايش «رهروان زينبي» را برگزار مي‌کنيم.
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه لرستان گفت: همچنين برگزاري همايش «منشور عزت» خطبه‌خواني امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) را در پيش داريم و همچنين روز 28 صفر همايش «لبيک يا رسول‌الله(ص)» را در امامزاده‌هاي شاخص استان برگزار مي‌کنيم.
وي با اشاره به برگزاري باشکوه همايش «از حرم تا حرم» به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع) در سال گذشته، اظهار کرد: اميدواريم اين طرح در سال جديد نيز به‌خوبي اجرا شود.
عباس‌زاده با اشاره به برپايي خيمه‌هاي معرفت در امامزاده‌ها، ادامه داد: خيمه‌هايي مانند عفاف و حجاب، شبهات و مسائل شرعي، غرفه خانواده و... در امامزاده‌هاي شاخص استان برپا مي‌کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن