تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815798286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز ماندگاری ارتباط ما علاقه به اسلام و ایران بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس انجمن مفاخر فرهنگی در بزرگداشت نوش‌آفرین انصاری:
راز ماندگاری ارتباط ما علاقه به اسلام و ایران بوده است

مهدی محقق


شناسهٔ خبر: 2937547 - یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
فرهنگ > کتاب

مهدی محقق، همسر نوش‌آفرین انصاری، راز موفقیت یک ارتباط ۵۲ ساله را احترام متقابل و علاقه به اسلام و ایران دانست و گفت: این دو عامل ما دو نفر را که از دو فرهنگ متفاوت بودیم، کنار هم نگه داشت. به گزارش خبرنگار مهر، عصر دیروز ۱۸ مهرماه، مراسم بزرگداشت نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، به همت موسسه خانه کتاب در خانه هنرمندان برگزار شد. مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، در این مراسم به «توماس کارلایل» مورخ و اندیشمند اسکاتلندی اشاره کرد و گفت: این تاریخدان معتقد بود خرد تاثیر زیادی در تاریخ داشته است.   کارلایل در کتابی با عنوان «درباره قهرمانان، قهرمان پرستی و نقش قهرمانی در تاریخ» که اندیشه‌هایش را بیان کرده از قهرمانانی نام می‌برد که با توجه به وقایع پیرامونشان زمان را محو کرده‌اند و بر اساس اراده‌ای که داشته‌اند توانسته‌اند جایگاهشان را در تاریخ رقم بزنند و از آنان به عنوان قهرمانان بزرگ یاد کرده ‌است.
 
غلامی جلیسه بیان کرد: برخی نویسندگان ما مانند نوش‌آفرین انصاری مصداق واقعی تئوری مردان و زنان بزرگ به شمار می‌آیند و من امروز بسیار مفتخرم که از سوی موسسه خانه کتاب توانستم از یک عمر فعالیت و تلاش او در حوزه کتاب و کتابداری و ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان قدردانی کنم. راز ماندگاری ارتباط ما، علاقه به اسلام و ایران بوده است مهدی محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ضمن تشکر از حضار گفت: من و نوش‌آفرین انصاری، ۵۲ سال است گه زیر یک سقف زندگی می‌کنیم. پدربزرگ او نخستین وزیر امور خارجه ایران و پدرش دیپلمات بوده‌اند اما همه آباء و اجداد من آخوند بودند و خود من هم چند سالی یک آخوند به تمام معنی بودم. بنابراین از دو خانواده متفاوت بودیم.

به گفته او آنچه یک زن و مرد از دو خانواده و فرهنگ متفاوت را ۵۲ سال کنار هم نگه داشته، احترام و علاقه‌ای است که به اسلام و ایران داشته‌اند. ما همیشه یار و یاور یکدیگر بوده‌ایم. ایشان چهار زبان فرانسه، لاتین، انگلیسی و روسی را به خوبی می‌دانند و مرا در ترجمه مقالات راهنمایی می‌کنند. خانم هم در نهایت تواضعی که خاص خودشان است هر وقت مقاله‌ای می‌نویسند برای من می‌خوانند و نظر مرا هم می‌خواهند. ‌‌
 
انصاری همواره در گسترش زبان فارسی و فرهنگ ملی کوشیده است حجت‌الاسلام محمود دعایی، مدیر مسئول موسسه اطلاعات، نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که گفته‌های خود را با این کلام طنزآمیز آغاز کرد که هیچ جلسه‌ای نیست که در نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و آخوندی پشت تریبون نرود. او با اشاره به کتابخانه غنی نوش‌آفرین انصاری گفت: اگر بتوانید از کتابخانه شخصی خانم انصاری و آقای محقق در منزلشان بازدید کنید می‌بینید که چه آثار ارزشمندی که برخی با امضا و دست‌خط افرادی مانند ماهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو است در کتابخانه ایشان دیده می‌شود که نشان دهنده عظمت و جایگاه این دو استاد ارزشمند است.
 
وی در ادامه به چگونگی آشنا شدن نوش‌آفرین انصاری و مهدی محقق اشاره کرد و گفت: ریشه آشنایی این دو بزرگوار برمی‌گردد به زمانی که مهدی محقق به عنوان استاد برای آموزش زبان و ادبیات فارسی به نوش‌آفرین انصاری انتخاب شد. محقق وقتی در مقام استادی در کنار شاگرد قرار گرفت با اقیانوس عظیمی از دانش روبه‌رو شد و از آنجا بود که این دو بزرگوار مکمل هم شدند و هر پیشرفت و کمالی که به‌دست آوردند به دلیل همنشینی و همکاری با یکدیگر بوده است.  


 دعایی درباره ویژگی‌های نوش‌آفرین انصاری نیز گفت: این بانو سال‌های درازی از عمر خود را صرف آموختن و آموزاندن به کودکان و نوجوانان و همچنین محققان و دانشجویان و پژوهشگران کرده است و چه درمقام کتابداری و چه در مقام نویسندگی حدود نیم قرن کوشیده است و با تلاش و کوشش در شورای کتاب کودک امروزه کتاب‌های مناسبی برای کودکان و نوجوانان تولید شده است. همچنین انصاری با ترویج زبان مناسب سن کودکان در گسترش زبان فارسی و گسترش فرهنگ ملی کارهای ارزشمندی انجام داده است.
 
دعایی اظهار کرد: جا دارد که از نوش‌آفرین انصاری را در مقام فرزندی صالح، همسری همراه و همدل، مادری موفق، دانشیاری متعهد، استادی دانا و توانا، نویسنده‌ای دلسوز و متعهد، ایراندوستی متفکر و پرتلاش، یاور کودکان و راهنمای دانشجویان و در یک کلام انسانی نمونه، سرمشق سایر بانوان قرار دهیم. نوش‌آفرین انصاری یک چهره بین‌المللی است شهرام اقبال‌زاده، مترجم و منتقد ادبیات کودک و نوجوان نیز یکی دیگر از سخنرانان در این مراسم بود. او با اشاره به این‌که در نهادهای مدنی، خرد جمعی حاکم است و قلب تپنده شورای کتاب کودک، نوش‌آفرین انصاری است گفت: انصاری همه نظرات را می‌شنود. چه موافق چه مخالف را. او حتی مخالفان را با خود همراه می‌کند. او گفت: نوش‌آفرین انصاری یک چهره بین‌المللی است نه یک چهره ملی. بسیاری در قلمرو ادبیات کودک، با نام پرافتخار او آشنا هستند. بسیاری از نویسنده‌ها و تصویرگران او را معرفی خود در عرصه بین‌المللی را وامدار نوش‌آفرین انصاری هستند و من خوشحالم که پس از سال‌ها بی مهری به یک نهاد مدنی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بانی برگزاری مراسمی است که نامش نماد و نمود شورای کتاب کودک است.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن