تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813211356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد و خروجی سازمان های فرهنگی مناسب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی: عملکرد و خروجی سازمان های فرهنگی مناسب نیست نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه علیرغم هزینه کرد سالانه ده ها میلیارد تومان در بحث فرهنگی، همچنان این عرصه با مظلومیت دست به گریبان است و متاسفانه بودجه های هزینه شده با خروجی اندکی که در سطح جامعه مشاهده می شود تناسب ندارد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر ساعت 14:32

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری پانا از فارس، سید حسین ذوالانوار اظهار کرد: هنگامی که یک مدیر فرهنگی می خواهد بیلان کار ارائه نماید، به عنوان مثال به تعداد نمایشگاه ها و یا همایش ها و یا ساختمان ها و مجموعه هایی که به عنوان سخت افزار به این حوزه افزوده است اشاره می کند حال آنکه این موارد تنها ابزارهای فرهنگی هستند و به عنوان خروجی اثر گذار در سطح جامعه قابل اعتنا و استناد نیستند.
ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: گرچه برای انجام کارهای بزرگ فرهنگی، نیازمند زیرساخت های مناسب هستیم اما پرسشی که مطرح است این است که آیا از زیرساخت های موجود فرهنگی در شهر شیراز و دیگر نقاط کشور به صورت بهینه استفاده می گردد؟
وی همچنین تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، با ناکارآمدی های فراوانی مواجه هستیم که به عنوان مثال در حوزه حجاب و پوشش بانوان، باید اذعان کرد بخش عمده ای از ناهنجاری های موجود معلول این است که پوشش اسلامی متناسب با نیاز روز بانوان و با قیمت مناسب در سطح جامعه عرضه نمی شود و هر ارگان فرهنگی نیز که در این زمینه مورد سوال قرار می گیرد مسئولیت را از خود ساقط و بر عهده دیگر نهادها می داند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کمترین انتظار از نهادهای فرهنگی این است که در این حوزه، با استفاده از بودجه های فرهنگی که در اختیار دارند نسبت به طراحی و تولید پوشش مناسب و اسلامی که مطابق نیاز روز نیز باشد اقدام نمایند و در گام بعد، نسبت به عرضه آن به صورت بهینه و قیمت مناسب تمهیدات لازم را بیاندیشند.
وی با اشاره به دیگر عرصه های فرهنگی نیز گفت: علاوه بر این عرصه، به موارد متعدد دیگری نیز از جمله ظرفیت های در کانون های فرهنگی مساجد و فرهنگسراها می توان اشاره کرد که بکارگیری مناسب و استفاده از ظرفیت آنها قطعا به بهبود فضای فرهنگی جامعه کمک خواهد کرد.
ذوالانوار در ادامه سخنان خویش با اشاره به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: به نظر می رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تمرکز ویژه ای بر حوزه موسیقی، تئاتر و سینما و دیگر حوزه های مشابه دارد حال آنکه این انتظار وجود دارد که این اداره بر دیگر حوزه های فرهنگی نیز تمرکز داشته باشد و با تعریف چشم انداز و نقشه جامع فرهنگی در همه عرصه ها، باعث رشد متوازن فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) شود.
نماینده مردم شیراز در انتهای سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه تا زمانی که فرهنگ پاسخگویی و ارائه شفاف عملکرد توسط مدیران فرهنگی و همچنین نقد صریح مدیران توسط کارشناسان این حوزه در سطح جامعه گسترش نیابد، شاهد تحول اساسی در این عرصه نخواهیم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن