تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820836586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات اقتصادي کشور صرفا با لغو تحريم‌ها حل نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵ق.ظ)
نعمت زاده: مشکلات اقتصادي کشور صرفا با لغو تحريم‌ها حل نمي شود موج-وزير صنعت، معدن و تجارت گفت:براي جهش صادراتي علاوه بر ادامه سياست‌هاي ثبات آفرين سال گذشته به تدابير جديدي نياز است که بايد از طرف دولت و ساير نهادهاي قانوني انديشيده شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا نعمت‌زاده در همايش بين المللي سياست‌هاي تجاري و صنعتي صادرات و اشتغال با اعلام اين مطلب اظهار کرد: دولت با رشد منفي کار خود را آغاز کرده است اما خوشبختانه هم تورم در اين سال کاهش يافته و هم رشد اقتصادي مثبت شده است.
وي افزود: همايش امروز با تکيه بر محورهاي اصلي رهنمودهاي رئيس جمهور در ابتداي سال جاري تلاش دارد به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک کرده و مسير خروج از رکود را هرچه سريع‌تر طي کند.
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صرف لغو تحريم‌ها نمي‌تواند مشکلات اقتصادي کشور را حل کند و اين مهم مستلزم همکاري و هماهنگي بين تمام دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي در خارج از کشور است.
نعمت‌زاده اظهار کرد: سهم تجارت خارجي از کل توليد ناخالص داخلي يکي از شاخص‌هاي مهم اندازه گيري باز بودن اقتصاد است. براي ايجاد جهش صادراتي علاوه بر ادامه سياست‌هاي ثبات آفرين سال گذشته به تدابير جديدي نياز است که بايد از طرف دولت و ساير نهادهاي قانوني انديشيده شود.
وي گفت: سرمايه‌گذاري و توليد براي صادرات از مهم‌ترين اولويت‌هاي اقتصادي ما است؛ زيرا بر خلاف باور عده‌اي که معتقدند ظرفيت‌هاي خالي صادرات وجود دارد بايد تسريع کنيم و براي توليد صادراتي نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: 15 درصد تسيهلات بانکي بايد به خدمات صادراتي و توليدي تعلق پيدا کند تا مشکل تأمين مالي بخش اقتصاد حل شود.
نعمت‌زاده گفت: به ازاي يک واحد سرمايه‌گذاري خارجي دو واحد به صادرات کشور مقصد اضافه مي‌شود. حال که با لغو تحريم‌ها امکان جذب اين سرمايه‌ها فراهم مي‌شود بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي کنيم.
وي افزود: برنامه ريزي، حمايت و فعاليت‌هاي دانش بنيان در حوزه توليد از جمله اقداماتي است که بايد حتماً براي تحقق برنامه ريزي‌هاي مذکور انجام شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استفاده از شبکه‌هاي مجازي بازاريابي، تبليغات و تجارت يکي از اقداماتي است که بخش خصوصي ما بايد انجام دهد. در جهان امروز ظرفيت اين شبکه‌ها کاملاً آشکار شده است و بخش مهمي از تجارت کشورها و کمپاني‌ها از اين طريق انجام مي‌شود.
نعمت‌زاده با اشاره به اهميت برندسازي در تجارت، گفت: فعالان اقتصادي و تجاري ايراني بايد در حوزه‌هاي برندسازي سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي بيشتري انجام دهند تا پس از لغو تحريم‌ها امکان حضور قوي‌تر در بازارهاي جهاني و ديگر کشورها براي محصولات ساخت ايران فراهم شود.
وي در پايان گفت: ايجاد شرکت‌ها و مجموعه‌هاي بزرگ مقياس صادراتي از مهم‌ترين اقداماتي است که بايد صورت پذيرد؛ چراکه بررسي تجارب موفق دنيا نشان مي‌دهد که شرکت‌هاي کوچک جز در موارد خاص نمي‌توانند حضور مستمر و موفق در بازارهاي بين‌المللي داشته باشند. ما بايد به سمت ايجاد اين زنجيره‌ها و مجموعه‌ها حرکت کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن