تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806254224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار ؛ فرصتی برای همگرایی رسانه و محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه برگزار شد؛
ابتکار خبرگزاری مهر؛ فرصتی برای همگرایی رسانه و محیط زیست

برکچیان


شناسهٔ خبر: 2936373 - جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
استانها > گلستان

گرگان-همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه با حضور مسئولان مرتبط در سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ابتکار خبرگزاری مهر برگزار شد تا فرصتی برای همگرایی هرچه بیشتر دو حوزه رسانه و محیط زیست باشد. به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی با موضوع ضرورت های ملی حفاظت محیط زیست و مدیریت منابع آب از نگاه رسانه با حضور مسئولان کشوری و استانی و ۱۳۰ خبرنگار و عکاس خبرگزاری مهر در گلستان برگزار شد. همچنین در این نشست پرونده بررسی پدیده کم آبی و مدیریت بحران آب در استان های کشور که در قالب سلسله گزارش های مشترک خبرگزاری مهر منتشر شده است در این همایش با حضور مسئولان به جمع بندی نهایی رسید. پیام معصومه ابتکار به همایش ضرورت های ملی محیط زیست از نگاه رسانه در ابتدای این همایش متن پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان قرائت شد. معصومه ابتکار در این پیام با تاکید بر اینکه رسانه قادر به ایجاد جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است، گفت: کار خبررسانی و خبرنگاری در بالاترین رتبه ها قرار دارد و تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی به طور ذاتی ارزشمند و مقدس است.

وی تامین فضای باز و سالم نقد و نقدپذیری از سوی دولت ها و رعایت موازین اخلاقی و حقوقی، برخورد علمی و غیرپوپولیستی با مسائل، شفافیت طلبی و افشای فساد بدون در نظر گرفتن منابع جناحی از سوی سازمان های تهیه و انتشار خبر را از ملزومات ایفای نقش درست رسانه در جامعه نام برد. ابتکار در جایی دیگر از پیام خود به رویکرد دولت یازدهم در خصوص رسانه و جایگاه خبر و خبرنگاری اشاره کرده و ادامه داده است که سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره تمام شکایت دولت قبل از خبرنگاران را پس گرفته و تاکنون هیچ شکایتی از رسانه ها و اصحاب آن نداشته است. ابتکار همچنین در پیام خود به نقش خبر در راه اندازی جریان های اجتماعی در حوزه محیط زیست اشاره کرده است که با اطلاع رسانی شفاف و بیان مشکلات به جنبه های مثبت دستاوردها و پیشرفت ها در این عرصه پرداخته و با ایجاد امید سبب افزایش انگیزه اجتماعی در حمایت از محیط زیست شوند. تمجید مدیرکل محیط زیست گلستان از اقدام مثبت خبرگزاری مهر در ادامه این همایش، مدیر کل محیط زیست استان گلستان با اشاره به اینکه محیط زیست استان گلستان شکننده و پردردسر است تاکید کرد که چالش های این حوزه باید توسط رسانه ها به گوش مسئولین برسد.

اسماعیل مهاجر تاکید کرد که مشکلات محیط زیست در ایران و جهان باید به عنوان یک چالش مطرح به گوش مسئولان برسد و در اختیار مسئولین ارشد استان و کشور قرار گیرد. وی با تقدیر از اینکه خبرگزاری مهر در حرکتی مثبت اقدام به برگزاری چنین همایشی با محور محیط زیست کرده است، گفت: گلستان دارای ۴۵۰ هزار هکتار جنگل های باستانی و هشت هزار کیلومتر دشت است که باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم. ورود مطالبه گر و منصفانه خبرگزاری مهر به حوزه محیط زیست مدیر کل اخبار استانی خبرگزاری مهر نیز در ادامه این همایش گفت که خبرگزاری مهر تلاش دارد تا در حوزه محیط زیست با حضوری مطالبه گر و منصفانه ورود پیدا کند. سید نوید برکچیان اظهار کرد که حال زمین خوب نیست و اگر نگاه دقیق به این موضوع بیندازیم خواهیم دید که در این خصوص وظیفه خودمان را به خوبی انجام نداده ایم. مدیرکل اخبار استانی خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه ما هم در مقام شهروند و مردمی که از محیط زیست بهره مند هستیم و هم در مقام مدیران تصمیم گیرنده و هم در مقام رسانه ای که مطالبه گر و دیده بان است  به وظایفمان خوب عمل نکرده ایم و برای مهار این موضوع و اندیشیدن چاره برای حفظ محیط زیست ناگزیریم همه به نقش مان توجه کرده و این رسالت را به طور جدی دنبال کنیم. برکچیان گفت: خبرگزاری مهر تلاش دارد تا در حوزه محیط زیست با حضوری کنشگر، مطالبه گر، دلسوزانه و منصفانه با اولویت اول در تمامی استان هایی که با چالش محیط ریست دست به گریبان هستند ورود پیدا کند.

وی افزود: از ۳۱ دفتر سرپرستی حبرگزاری مهر در استان های مختلف خواسته ایم در حوزه محیط ریست ورود جدی داشته باشند و دفاتر استانی به مراکز رصد و دیده بانی تبدیل شده و به صورت غیر منفعل این مقوله را دنبال کنند. برکچیان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات خبرگزاری مهر  تعریف موضوعات مشترک استانی در قالب پرونده های ویژه استانی است که یک موضوع مشترک را در زوایای مختلف بررسی می کند و در دومین پروند ویژه موضوع کمبود آب و ابعاد مختلف آن در ۳۱ استان مورد بررسی قرار گرفت و خبرنگاران و سرپرستان هر استان به مثابه یک مطالبه گر در استانها این موضوع را دنبال کردند که در این باره نزدیک به ۶۰ گزارش تولید شد. معاون استاندار گلستان: بهره برداری از اراضی جنگلی با نگاه حفظ محیط زیست ضروری است در ادامه این همایش، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری گلستان یکی از ماموریت های مهم رسانه ها را آگاهی بخشیدن به جامعه عنوان کرد و آمایش سرزمین را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که مطرح شده اما همچنان مسکوت مانده است.

علی مرگدری تاکید کرد که امروز منابعی که در اختیار محیط زیست قرار دارد محدود است و بهره برداری از اراضی جنگلی با نگاه حفظ محیط زیست ضروری است و تا ناه به توسعه و نگرش به موضوعات محیط زیست اصلاخ نشود مساله رفع نخواهد شد. تاکید مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست بر نقش رسانه ها در ادامه این همایش، مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ضایعات بخش کشاورزی ۶ برابر حد مجاز است آب مصرفی برای تولید محصولات کشاورزی را  سالانه ۲۷ میلیارد متر مکعب اعلام کرد. محمد درویش نداشتن سردخانه، دپو و حمل ونقل مناسب را دلیل افزایش این ضایعات عنوان کرد و بر هدر رفت و راندمان پایین آب در بخش کشاورزی اشاره کرد. وی به ۳۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز در اطراف دریاچه ارومیه و احداث ۴۴ سد در این حوزه اشاره کرد که سبب شده امروز در این شرایط اقتصادی سخت کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان پول برای حل بحران این دریاچه اختصاص دهیم.

درویش این بودجه را ۱۲ برابر بودجه سازمان حفاظت محیط کشور عنوان کرد و اشاره کرد که نظیر این مشکل در تالاب های بین المللی گلستان، پایاب اترک و تالاب انزالی و ده ها منطقه مهم دیگر کشور دیده می شود. درویش همچنین به وظیفه رسانه ها در حوزه مخیط زیست اشاره کرد و گفت: امروز هجمه ای که علیه محیط زیست در کشور وجود دارد و آن را در تقابل با اقتصاد معرفی می کند باید حل شود و باید به مردم گفته شود اگر در کشور ما ملاحظات محیط زیستی رعایت شود می توانیم به رفاه و توسعه برسیم. استمرار حرکت خبرگزاری مهر در حوزه محیط زیست بنابراین گزارش خبرگزاری مهر با برگزاری نشست ضرورت های ملی محیط زیست و مدیریت بحران آب از نگاه رسانه  تلاش دارد تا حرکتی که در استان گلستان و با همکاری و همراهی مدیرکل محیط زیست این استان آغاز شده است را به حرکتی ماندگار و ادامه دار تبدیل کند. در این همایش علاوه بر ارائه مسائل کارشناسی و طرح هفت سوال در حوزه چالش های محیط زیست از مدیران کل محیط زیست استان های مهمانٰٰ در یک حرکت نمادین سندی بین هفت خبرنگار و مدیران کل استانهای حاضر در نشست به امضا خواهد رسید تا آغاز حرکتی سیستماتیک در حوزه انجام وظیفه ما در قبال محیط زیست باشد. مطابق تاکید مدیرکل اخبار استانی خبرگزاری مهر برگزاری این همایش به صورت سالانه ادامه خواهد داشت و گزارش کار حاصل از فعالیت ها در جلسات مشابه سالانه اطلاع رسانی می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن