تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810516509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعليق عمده قراردادهاي مشتريان خارجي/ بورس کالا بر مبناي عرضه و تقاضا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۸ق.ظ)
به علت کاهش قيمت محصولات پتروشيمي؛ تعليق عمده قراردادهاي مشتريان خارجي/ بورس کالا بر مبناي عرضه و تقاضا نيست موج - متاسفانه مدل موفق در بورس کالاي جهان، درخصوص قيمت‌گذاري محصولات پتروشيمي وجود ندارد و بورس کالاي کشور نيز صرفا براي شفاف‌سازي تشکيل شده است و مبناي ايجاد آن قيمت‌گذاري بر اساس عرضه و تقاضا نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، مهم‌ترين صحبت در کميسيون انرژي و محيط‌ زيست اتاق بازرگاني تهران، بيشتر بر سر «خريد و فروش» در حوزه نفت و انرژي بود که در حوزه محيط‌ زيست هم يک هشدار داده شد.
ضمن آنکه گلايه‌هاي جايگاه داران از وضعيت نامناسب اقتصادي و زيانباري جايگاه‌ها از ديگر مسائلي بود که در اين نشست مطرح شد و همچنين فروش جايگاه‌هاي دولتي عرضه سوخت و خصوصي‌سازي يک پتروشيمي دولتي باقيمت بسيار بالا نيز جزو ديگر مسائلي بود که در حوزه انرژي بررسي شد.
مهدي شريفي نيک‌نفس، مديرعامل شرکت بازرگاني پتروشيمي و عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، درخصوص مازاد توليدات محصولات پتروشيمي اظهار کرد:
خوشبختانه مازاد محصولات پتروشيمي کشور در بازار جهاني عرضه مي‌شود، اما با توجه به اينکه قيمت‌ها در اين بخش با کاهش 3 درصدي مواجه بوده است، اما؛ بر اساس برآورد موسسات معتبر بين‌المللي، بهاي نفت روند رو به نزول گرفته و کارشناسان خبره جهاني حتي پيش‌بيني مي‌شود که روند کاهشي قيمت نفت همچنان ادامه پيدا کند.
شريفي نيک‌نفس به ادامه نگراني‌ها در اين بازارها اشاره داشت و ادامه داد: روند نزولي قيمت‌ها در اين بازار نيز ادامه دارد و مشتريان خارجي با احتمال اينکه قيمت اين محصولات در آينده نزديک کاهش خواهد يافت، عمده قراردادها را به حال تعليق درآورده‌اند.
عضو اتاق بازرگاني تهران درباره کميته قيمت‌گذاري محصولات پتروشيمي نيز اشاره‌اي داشت و تصريح کرد: مدل موفقي از بورس کالا در جهان براي قيمت‌گذاري محصولات پتروشيمي وجود ندارد و بورس کالا در ايران نيز صرفا براي شفافيت ايجادشده و مبناي عرضه و تقاضا در آن مطرح نيست.
شريفي نيک‌نفس همچنين به نبود انجمن‌هاي منسجم براي تعيين قيمت‌ها اشاره داشت و بيان کرد: در کميته قيمت‌گذاري محصولات پتروشيمي به اين جمع‌بندي رسيديم که در شرايط کنوني با همکاري اتاق تهران سايت اينترنتي براي ايجاد و اعلام قيمت‌هاي فروش محصولات ايجاد شود.

ارائه قيمت بالا براي عدم ورود بخش خصوصي به حوزه پتروشيمي
فرهاد فزوني، ديگر عضو اتاق بازرگاني تهران، با اشاره به رقم بالاي فروش واحدهاي پتروشيمي نيز اشاره داشت و گفت: ارقام بالاي خصوصي‌سازي در بخش‌هاي پتروشيمي، براي بخش خصوصي و فعالان اقتصادي نجومي و غيرقابل دسترسي است.
وي ادامه داد: به‌تازگي پتروشيمي دماوند در قالب آنچه خصوصي‌سازي اعلام‌شده، روي ميز فروش قرار گرفته و قيمت فروش نيز از سوي دولت 16 هزار و 846 ميليارد ريال يعني حدود 1600 ميليارد تومان تعيين‌ شده است، اين در حالي است که بر اساس مکانيزم فروش که اعلام‌ شده، خريدار يا خريداران بايد در مرحله نخست 30 درصد قيمت را به‌صورت نقدي پرداخت کنند که با اين احتساب، رقمي حدود 504 ميليارد تومان را در برمي‌گيرد.
عضو هيات نمايندگان اتاق تهران بابيان اينکه بخش خصوصي توانايي پرداخت چنين ارقامي براي خريد اين واحد پتروشيمي ندارد، افزود: متاسفانه هدف از اين اقدامات، خصوصي‌سازي نيست و دولت صرفا به دنبال کسب درآمد از محل فروش شرکت‌ها و بنگاه‌هاست.

وزارت نفت براي واگذاري‌ها، نظر مثبتي به خصولتي ها ندارد
منصور معظمي، رئيس کميسيون انرژي و محيط‌زيست اتاق تهران در خصوص فروش پتروشيمي دماوند گفت: اين واحد، قلب توسعه پتروشيمي در منطقه عسلويه است که بار ديگر به مزايده گذاشته‌ شده است اما ظاهرا خريداري براي آن پيدا نمي‌شود، اما نگراني وزارت نفت در خصوص اين مزايده اين است که خصولتي‌ها براي خريد اين واحد پتروشيمي اقدام کنند.
وي افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهيم گرفت که خصولتي‌ها نتوانند اين واحد پتروشيمي را به دست بگيرند زيرا وزارت نفت به دنبال آن است که برخي از پروژه‌هاي نفت و پتروشيمي با مشارکت شرکت‌هاي خارجي تکميل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن