تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820819793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراجع و روحانيت همواره پشتيبان فعاليت هاي اجتماعي بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱ب.ظ)
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي: مراجع و روحانيت همواره پشتيبان فعاليت هاي اجتماعي بوده اند موج - وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: امروز مراکز نظريه پردازي ديني در قم به عنوان پشتوانه هاي عظيم ارزش هاي اسلامي مي توانند در زمينه ترويج فرهنگ خير جمعي بسيار موثر باشند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، علي ربيعي در همايش ملي «خير جمعي و مشارکت در توسعه و رفاه اجتماعي» که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اينکه مراجع و روحانيت همواره پشتيبان فعاليت هاي اجتماعي بوده اند، اظهار داشت: افتخار مي کنيم که در اين مسير متکي به رهنمودهاي مراجع عظام و روحانيت هستيم.
وي در ادامه با اشاره به اينکه تعدادي از افراد در جامعه به طور ناخواسته نمي توانند از فرصت هاي برابر اجتماعي استفاده کنند، گفت: بحران هاي فکري، مشکلات ژنتيکي، نارسايي هاي اخلاقي، تصادفات جاده اي، سياست هاي نادرست دولتي، نابرابري هاي اجتماعي، پديده اعتياد و موارد ديگر سبب شده است که افرادي نتوانند از فرصت برابري در اجتماع برخوردار باشند.
ربيعي با تاکيد بر اينکه دولت سياست رفاهي را حق همه مردم مي داند، گفت: دولت بايد به اين نياز در همه مردم پاسخ دهد؛ دولت در زمينه بيمه هاي درماني که با فشار زياد و تحمل بار مالي همراه است، گام هاي خوبي برداشت.
وي افزود: يکي از سياست هاي دولت در بحث بيمه هاي درماني اين است که از درمان به سمت پيشگيري حرکت کند.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي بهزيستي با تاکيد بر اينکه سازمان بهزيستي بايد نماد خير جمعي در جامعه باشد، گفت: دولت به تنهايي قادر به ارائه خدمات نيست و متواضعانه از همه مردم مي خواهيم در زمينه خيرجمعي مشارکت داشته باشند و دولت را ياري دهند.
وي افزود: جامعه اي که خير جمعي در آن رشد داشته باشد، اثر آن را در زندگي بهتر فرزندان خود خواهد ديد.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با بيان اينکه حاصل جامعه لذت جو افزايش فاصله طبقاتي و زير پاي گذاشتن ارزش ها به بهانه توسعه محوري است، ابراز داشت: رشد و توسعه در هرجامعه اي بايد باشد اما خوشخبتي جامعه در اين است که افراد بتوانند همراه يکديگر به خوبي زندگي کنند و آرامش داشته باشند.
ربيعي با بيان اينکه توسعه بايد به مفهوم جامعه بانشاط و آرام باشد، گفت: امروز مراکز نظريه پردازي ديني در قم به عنوان پشتوانه هاي عظيم ارزش هاي اسلامي مي توانند در زمينه ترويج فرهنگ خير جمعي بسيار موثر باشند.
وي با بيان اينکه قم به عنوان کانون دين در بحث نظريه پردازي ما را همراهي کند، افزود: بازخواني ارزش هاي ديني در مشارکت خير جمعي يکي از مهم ترين وظايف ماست.
وي در ادامه از برگزاري شوراي سالمندي و حمايت هاي اجتماعي از کودکان خبر داد و گفت: بايد خير جمعي را به گفتگوي ايرانيان تبديل کنيم و اولين گام اين است که هر ايراني خود يک مددکار باشد.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه عمدتا نوع خير با مسائل مالي تعريف مي شود، گفت: مردم براساس برنامه هاي ريزي صورت گرفته مي توانند با خدمات خود نيز در اين زمينه نقش داشته باشند و خير جمعي را گسترش دهند.
ربيعي افزود: معلولان جسمي و ذهني، زنان بي سرپرست، سالمندان، کودکان بهزيستي و ديگر افراد در معرض آسيب گروه بندي شده اند تا داوطلبان در زمينه خيرجمعي به آنها ارائه خدمات به تناسب توان و تخصص خود دهند.
وي با بيان اينکه خير جمعي فقط در مساله مالي و کارهاي بزرگ خلاصه نشده است، گفت: ارائه خدمات تخصصي و رواني متناسب با توان افراد يکي ديگر از اجزاي مهم خير جمعي است.
وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با بيان اينکه هيچ کس در ايران نبايد احساس تنهايي کند، گفت: بايد با حرکت در مسير پيشگيري در کاهش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي گام برداريم.
ربيعي در پايان افزود: دولت يکي از مهم ترين رسالت هاي خود را همکاري و همدلي با خيرين مي داند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن