تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص تسهيلات به سرمايه‌گذاران سازنده نيروگاه‌هاي مقياس کوچک برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۳ق.ظ)
تخصيص تسهيلات به سرمايه‌گذاران سازنده نيروگاه‌هاي مقياس کوچک برق موج - معاون وزير نيرو احداث واحدهاي نيروگاهي مقياس کوچک و توليد پراکنده برق به منابع مالي قابل توجه اي نياز ندارد، تصريح کرد: به منظور تسريع روند احداث نيروگاه‌هاي مقياس کوچک برق تسهيلاتي به سرمايه‌گذاران سازنده اين نسل جديد نيروگاه‌ها تخصيص مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو، اعلام کرد: بر اساس مقررات جديد، تا ۵ سال گاز طبيعي به صورت مجاني و رايگان در اختيار نيروگاه‌هاي برق مقياس کوچک قرار داده مي‌شود.
وي درباره سياست‌هاي جديد نيروگاه سازي در ايران، گفت: سرمايه‌گذاران اندکي براي سرمايه‌گذاري در نيروگاه‌هاي بزرگ وجود دارد؛ زيرا ساخت واحدهاي بزرگ نيروگاهي با منابع قابل توجه مالي نياز دارد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اين که بر خلاف نيروگاه‌هاي بزرگ چند هزار مگاواتي، احداث واحدهاي نيروگاهي مقياس کوچک و توليد پراکنده برق به منابع مالي قابل توجه اي نياز ندارد، تصريح کرد: به منظور تسريع روند احداث نيروگاه‌هاي مقياس کوچک برق تسهيلاتي به سرمايه‌گذاران سازنده اين نسل جديد نيروگاه‌ها تخصيص مي‌يابد.
اين مقام مسوول با تاکيد بر اين که به نيروگاه‌هايي با ظرفيت کمتر از ۲۵ مگاوات که نيروگاه‌هاي مقياس کوچک گفته مي‌شود، اظهار داشت: براساس مقررات جديد، تا ۵ سال گاز به صورت مجاني و رايگان در اختيار نيروگاه‌هاي مقياس کوچک برق قرار داده مي‌شود.
وي با اشاره به خريد نيرو برق توليدي اين واحدهاي نيروگاهي به صورت تضميني، اظهار داشت: مصوبه‌اي قرار است ارائه شود که با اين نوع نيروگاه‌ها همچون نيروگاه‌هاي دولتي رفتار شود.
فلاحتيان با بيان اين که مزيت ديگر اين نوع نيروگاه‌ها براي سرمايه‌گذاران در اين است که نياز به سرمايه در گردش ندارند، اظهار داشت: به عنوان نمونه نيروگاه با سرمايه‌گذاري حدود ۳۰ ميليارد ايجاد مي‌شود و نياز به سرمايه در گردش هم ندارد و تقاضا براي مصرف هم وجود دارد.
معاون وزير نيرو افزود: نيروگاه‌هاي مقياس کوچک و توليد پراکنده از نظر پدافند عامل بسيار مهم هستند در زمان بحران نقش بسيار مهمي خواهند داشت و شهرک‌هاي صنعتي با وجود چنين نيروگاه‌هايي به راحتي مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند، تلفات برق را کاهش مي‌دهند و متوسط راندمان نيروگاه‌هاي کشور را افزايش خواهند داد.
وي با يادآوري اين که در حالي که پيک بار سال گذشته ۴۶۶۰ مگاوات بوده است، پيک بار امسال به ۵۰ هزار و ۱۷۷ رسيد، تاکيد کرد: براساس برنامه هر سال بايد ۵۰۰۰ مگاوات نيروگاه جديد ايجاد شود تا جوابگوي پيک بار باشد و بايد شرايطي ايجاد شود که هيچ صنعتي بدون برق نماند.
فلاحتيان در خصوص آخرين وضعيت ساخت و توسعه نيروگاه‌هاي جديد برق در استان کرمان هم توضيح داد: در حال حاضر دو نيروگاه بزرگ در سطح استان داريم که برق منطقه را تأمين مي‌کنند. يکي نيروگاه سيکل ترکيبي کرمان که در تابستان امسال توانست ۱۶۰۰ مگاوات توليد کند، در کهنوج هم موفق شديم دو واحد ۱۶۰ مگاوات مگاواتي و در مجموع ۳۲۴ مگاوات را وارد مدار کنيم و هم‌اکنون ظرفيت اسمي نيروگاه‌هاي کرمان ۲۳۰۰ مگاوات است.
اين مقام مسوول با يادآوري اين که نيروگاه سيکل ترکيبي سيرجان با ظرفيت ۵۰۰ مگاوات که براساس زمان‌بندي مورد توافق اولين واحد آن در خرداد سال آينده و واحد دوم آن در تير و واحد بخار آن خرداد سال ۹۶ به مدار وارد شود، گفت: ديگري پروژه نيروگاه گل‌گوهر که تا امسال ۳۳۵ مگاوات به توليد اضافه مي‌شود.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مدار آمدن نيروگاه‌هاي سيرجان و بخش بخار نيروگاه کهنوج ۱۱۶۰ مگاوات به توليد استان کرمان اضافه خواهد شد و ظرفيت توليد استان ۵۰ درصد افزايش مي‌يابد، تلاش بر اين است که به تدريج توليد برق استان کرمان به ۴۰۰۰ مگاوات برسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن