تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهارت های لازم برخوردار نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان : فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهارت های لازم برخوردار نیستند مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: مراکز آموزش عالی نیروهای متناسب با بازار کار را آموزش نمی دهند و مشاهده می کنیم که فارغ التحصیلان بیکار حتی در زمینه های رشته های تحصیلی خود نیز مهارتی ندارند .
۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر ساعت 08:15

خبرگزاری پانا+صفایی+فارغ التحصیلان بیکار

  به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، هوشمند صفایی در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان با اشاره به تحولات بازار کار از ابتدای سال 93 تا کنون ،گفت: علی رغم کمبودها و مشکلات اعتباری با تدابیر مدیریتی که در زمینه ی یکپارچه کردن اشتغال صورت گرفت ،ما تحول بسیار خوبی را از ابتدای سال 93 شاهد هستیم. وی بخشنامه ی حمایت از تولید داخل استان و یکپارچه کردن اشتغال از طریق کاریابی های غیردولتی را سبب تحول در اشتغال دانست و افزود: با استفاده از مشوق های قانونی توانستیم روند شتابنده ای درپدیده ی اشتغال ایجاد کنیم . مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای ماده ی 80 قانون برنامه ی پنجم ، اظهار داشت : این قانون با هدف افزایش اشتغال در بنگاه های اقتصادی ،توسط دولت تصویب شده است و بر اساس آن کارفرمایان از پرداخت حق بیمه ی سهم کارفرما در به کار گیری نیروی جدید از طریق کاریابی ها ، معاف می شود . وی همچنین گفت:در هنگام تحریم و بعد ا زآن شاهد بودیم شرکت های خارجی که وارد استان می شدند از 4 هزار اتباع خارجی با سیری صعودی به 12 هزار نفر رسیدند و این شرکت های خارجی موظف شدند که به ازای هر پروانه ی کاری که برای آنان صادر می شود، 3 نیروی استانی را به کار بگیرند و از این طریق نیز توانستیم به افزایش اشتغال کمک کنیم . مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تاسف از عدم وجود مهارت های مورد نیاز بازار کاردر فارغ التحصیلان دانشگاهی ، گفت: مراکز آموزش عالی نیروهای متناسب با بازار کار را آموزش نمی دهند و مشاهده می کنیم که فارغ التحصیلان بیکار حتی در زمینه های رشته های تحصیلی خود نیز مهارتی ندارند . وی با تاکید بر اینکه بیکارانی که در مراکز کاریابی ثبت می کنند فاقد مهارت هستند ، گفت:علی رغم تحولاتی که در بازار کار برای جذب نیرو صورت گرفته است ،از نیروهای مورد نیاز و متخصص در حوزه های مورد نیاز بازار کار در استان برخوردار نیستیم و این یکی از دلایل جذب نیروهای غیر بومی از خارج استان به شمار می رود. صفایی افزود: لزوم تغییر رویکرد درمراکز آموزش عالی دیده می شود .آموزش عالی باید نیروهایی را پرورش دهد که رشته های تحصیلی آنها متناسب با بازار کار باشد در غیر اینصورت ما در آینده ای نزدیک به دلیل عدم تطبیق مدرک با تقاضا در بازار کار، با سیل فارغ التحصیلان بیکار مواجه خواهیم شد . صفایی در عین حال پرداختن به مشاغل خانگی را ازبرنامه های دولت دانست و گفت: دولت معتقد به توسعه ی فرصت های شغلی از طریق مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک است و بانک های ملی ، صادرات و ملت در این خصوص به عنوان بانک های عامل پیش بینی شده اند که امیدواریم دستگاه های اجرایی و بانک ها دراین راستا پرداختی داشته باشند. وی با اشاره به اینکه در آذر ماه عملکرد بانک های عامل سنجیده می شود ، خاطرنشان کرد: اگر پیشرفت قابل ملاحظه ای در رونق مشاغل خانگی دیده شود می توانیم اعتبارات بیشتری از وزارت جذب کنیم. صفایی در عین حال عملکرد " صندوق کارآفرینی و امید " را در راستای توسعه ی مشاغل خانگی مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از برنامه های وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیگیری مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک از طریق این صندوق می باشد و در استان خوزستان نیز تلاش ها و توافق های خوبی در این راستا صورت گرفته است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن