تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816196712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شليك خزري مسكو به داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شليك خزري مسكو به داعش
روسيه براي اولين بار با موشك از درياي خزر از فاصله 1500 كيلومتري گروه‌تروريستي داعش را در سوريه هدف قرار داد؛ اقدامي كه از طريق ناوگان خزري روس‌ها انجام شده است. اين شليك روس ها، دامنه رويارويي با داعش را به منطقه‌اي فراتر از خاورميانه وارد مي‌كند.
نویسنده : محمد بابایی 


روسيه براي اولين بار با موشك از درياي خزر از فاصله 1500 كيلومتري گروه‌تروريستي داعش را در سوريه هدف قرار داد؛ اقدامي كه از طريق ناوگان خزري روس‌ها انجام شده است. اين شليك روس ها، دامنه رويارويي با داعش را به منطقه‌اي فراتر از خاورميانه وارد مي‌كند.
سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه ديروز اعلام كرد 26 فروند موشك كروز از چهار ناوجنگي مستقر در درياي خزر شليك شدند و مواضع گروه‌تروريستي داعش را هدف قرار دادند. وي گفت: «چهار كشتي جنگي، 26 موشك كروز را به 11 هدف شليك كردند. طبق داده‌هاي كنترل هدف، تمامي اهداف تخريب شده و هيچ غيرنظامي متحمل آسيب نشده است.» ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه هم از اقدام ارتش كشورش تقدير كرد و گفت كه اين موشك‌ها از فاصله 1500 كيلومتري شليك شده‌اند. وي همچنين تصريح كرد: «زود است بخواهيم در مورد عمليات جنگ نتيجه‌گيري كنيم، اما آنچه كه تا به اين لحظه محقق شده است، عالي است.»
  
هماهنگي با تهران
مقامات روسيه مي‌گويند اين حملات موشكي با هماهنگي شركاي اين كشور انجام شده است. بنابر بيانيه ستاد فرماندهي ارتش روسيه، مسكو زمان بندي اين حملات موشكي را از درياي خزر با شركاي خود هماهنگ كرده بود. وزارت دفاع روسيه ويدئوي شليك موشك‌هاي كروز از درياي خزر را منتشر كرد. در اين فيلم بر اساس نقشه، موشك‌ها از حريم هوايي ايران و عراق عبور و به اهداف خود در سوريه اصابت مي‌كنند. يوري برمين كارشناس نظامي معتقد است احتمالاً كشتي‌هاي روسيه در درياي خزر به سمت جنوب و به نزديكي آب‌هاي ايران حركت كرد‌ه‌اند تا از عبور موشك‌هاي شليك شده از حريم‌هاي تركيه خودداري شود. رسانه‌هاي غربي معتقدند روسيه حملات خود را با هماهنگي ايران در سوريه پيش ‌مي‌برد. رويترز روز گذشته طي گزارشي به نقل از «منابع منطقه‌اي» آورد: «سردار سليماني كه تا پيش از اين بر روند عمليات زميني نظارت داشته، حالا هم محور برنامه‌ريزي براي عمليات هوايي روسيه در سوريه است.»  
«سه مقام ارشد منطقه» كه خواسته‌اند نامشان فاش نشود هم به اين خبرگزاري گفته‌اند كه پيش از آن سفر ادعايي هم رايزني‌هايي ميان تهران و مسكو براي تقويت تلاش‌ها جهت مبارزه با تروريسم در سوريه صورت گرفته بود. رويترز با بيان اينكه برنامه‌ريزي براي آغاز عمليات از چند ماه قبل آغاز شده بود، نوشته است: «اين يعني زماني كه مقامات غربي تصور مي‌كردند كه موضع مسكو در مورد آينده (بشار) اسد (رئيس‌جمهور سوريه) در حال نرم شدن است، تهران و مسكو در حال بحث در مورد راه‌هاي تقويت وي بوده‌اند.»  وزارت دفاع روسيه هم روز گذشته هماهنگي اطلاعاتي خود با ايران، عراق و سوريه را تأييد كرد و گفت روسيه اطلاعات نظامي درباره اهداف خود را با هماهنگي اين كشور انجام مي‌دهد.
  
نمايش قدرت
اين موشك‌ها از ناوگان خزر نيروي دريايي ارتش روسيه شليك شده‌اند. اين ناوگان قديمي‌ترين ناوگان روسيه محسوب مي‌شود. اين براي اولين بار است كه روسيه اين ناوگان را وارد معادلات جنگ سوريه كرده و در حالي است كه يك ناوگان ديگر اين كشور در آب‌هاي مديترانه و نزديكي سواحل سوريه مستقر هستند. تحليلگران شليك اين موشك‌را نقطه‌عطفي از زمان ورود روسيه به جنگ سوريه عنوان كردند. يوري برمين عضو شوراي روابط خارجي روسيه مي‌گويد: « تا امروز حتي يك عمليات واقعي روسيه در سوريه صورت نگرفته بود، آنها فقط داشتند آماده مي‌شدند. اين عمليات همچنين يك اقدام هوشمندانه است كه از موشك‌هاي كاليبر استفاده شود.»  الياج مغناير با توصيف اين اقدام به «بي‌نظير» گفت كه روسيه در حال به نمايش گذاشتن « زور و مصمم بودن»‌است. ناظران همچنين معتقدند اين معني ژئوپلتيكي هم دارد؛ وارد كردن «ناوگان خزري» روس‌ها به جنگ خاورميانه در حالي كه ظاهراً تا الان «ناوگان درياي سياه» روس‌ها درگير بود. اين به معني تعريف جنگ روسيه در يك گستره ژئوپلتيكي گسترده‌تر تا آسياي مركزي نيز است.
  
افزايش تنش ناتو
اين اقدام روسيه همزمان با افزايش تنش در روابط روسيه و ناتو صورت مي‌گيرد. روز سه شنبه دبير كل ناتو با غيرقابل قبول خواندن اقدامات روسيه از حملات هوايي روسيه ابراز نگراني كرد و همزمان اوباما دستور افزايش كمك‌ها به گروه‌هاي شورشي مخالف دولت سوريه را صادر كرد. همچنين روز گذشته وزير دفاع امريكا با انتقاد از راهبرد روسيه براي پشتيباني نظامي از سوريه در مقابله با نيروهاي تكفيري هرگونه همكاري نظامي پنتاگون با مسكو را رد كرد.  تحليلگران دليل اين واكنش جبهه غربي و عربي را به نقش «تغيير دهنده بازي» روسيه مرتبط مي‌دانند كه با ورود خود به سوريه معادلات ميداني را به نفع نيروهاي دولتي و مردمي اين كشور تغيير داده است. استراتژيست‌هاي امريكايي به كاخ سفيد هشدار داده‌اند اگر اقدام جدي براي جلوگيري از تحركات روسيه صورت نگيرد، ممكن است واشنگتن براي هميشه مجبور به ترك يكي از حياتي‌ترين مناطق جهان شود.
  
شروع حمله زميني
همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه برخي منابع نزديك به مخالفان از شروع يك عمليات بزرگ توسط ارتش سوريه در استان‌هاي حماه و ادلب خبر دادند. گروه موسوم به «ديده‌بان حقوق بشر» سوريه، وابسته به مخالفان دولت، ديروز مدعي آغاز عمليات هماهنگ ارتش سوريه و نيروي هوايي روسيه شدند. رويترز هم گزارش داد ديروز جنگنده‌هاي روس مناطق شمالي استان حماه و مناطق مجاور در استان ادلب را هدف قرار دادند. در اين عمليات شهرهاي نزديك به بزرگراه شمال به جنوب كه از ميان شهرهاي اصلي غرب سوريه عبور مي‌كند، هدف قرار گرفته است. يك منبع منطقه‌اي نيز در گفت‌وگو با رويترز مدعي شده است در اين حمله نيروهاي حزب‌الله نيز مشاركت داشته‌اند. منابع ديگر از جمله وبگاه خبري «الديار» لبنان گزارش كرد كه عمليات ارتش سوريه در ريف حماه از چند محور ادامه دارد و هدف آن پراكنده كردن صفوف افراد مسلح است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن