تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805170155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست روسيه براي مذاکره با آمريکا در مورد حريم هوايي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۷ب.ظ)
گزارش واشنگتن پست از آخرين تحولات در آسمان سوريه؛ درخواست روسيه براي مذاکره با آمريکا در مورد حريم هوايي سوريه موج - گروه بين الملل
پس از آغاز حملات هوايي روسيه عليه مواضع داعش در سوريه، واکنش هاي انتقادي از سوي غرب بر ضد اين سياست مطرح شد. اما مسکو تنها با اين دليل که به درخواست کمک دولت مشروع سوريه پاسخ داده است، به حملات هوايي خود ادامه داد. اما روز شنبه ستاد ارتش ترکيه خبر از رهگيري دو جت اف-16 اين کشور توسط يک جنگنده ميگ-29 ناشناس خبر داد و اين سرآغازي شد براي جبهه گيري متحد غرب عليه روسيه.
بر اين اساس واشنگتن پست در گزارشي به بررسي وضعيت مذکور و عکس العمل روسيه به اتهام نقض حريم هوايي ترکيه پرداخت که در ادامه مي خوانيد:
روز گذشته، روسيه و ايالات متحده توافق کردند تا مذاکرات در مورد چگونگي جلوگيري از درگيري بين هواپيماهاي جنگي خود در آسمان سوريه را از سر بگيرند. اين در حالي است که نگراني ها در مورد احتمال رويارويي ميان دو کشور در خاورميانه افزايش يافته است.
در واقع پس از آنکه آمريکا و ناتو در مورد عدم همکاري روسيه و مانورهاي خطرناک هواپيماهاي نظامي اين کشور اعلام نارضايتي کردند، وزارت دفاع روسيه بحث برگزاري دور ديگري از مذاکرات با پنتاگون براي جلوگيري از فاجعه هوايي و برخورد خصمانه پهپاد و جنگنده ها در سوريه را مطرح کرد.
اين در حالي است که دو طرف نسبت به يکديگر بي اعتماد هستند اما هر دو خواهان رسيدن يه توافقي در اين زمينه اند. همچنين آنها ديگري را متهم مي کنند که گفتگوها را به بن بست کشانده اند. در همين راستا نقض حريم هوايي ترکيه به عنوان يک عضو ناتو توسط جنگنده روسي، نگراني ها را در مورد تصادف ميان هواپيماهاي دو طرف بيشتر کرده است.
از اين رو رهبران ناتو اين اقدام روسيه را يک حرکت عمدي مي دانند و براين اساس تصميم گرفتند فردا (پنج شنبه) در بروکسل براي بحث بر سر راه هاي مقابله با تحرکات روسيه گردهم آيند.
ضمن آنکه اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا، در طول سفر اروپايي خود به اين موضوع نيز اشاره کرد. وي در اين مدت هر بار با سوالي در مورد چگونگي پاسخ پنتاگون به مداخله مسکو در سوريه مواجه شد، پس از انتقاد از استراتژي و رفتار مخاطره آميز روسيه گفت: برنامه روسيه در سوريه، دولت آمريکا و متحدانش را از حمله به داعش در عراق و سوريه باز نخواهد داشت.
وي همچنين در پايگاه هوايي آمريکا در جنوب اسپانيا در جمع خبرنگاران افزود: آنچه روسيه انجام مي دهد نه تنها اشتباه است بلکه شرايط را به عقب بازخواهد گرداند. اين اقدام بخشي از اشتباه استراتژيک روس هاست.
گفتني است در اين ميان، واشنگتن روسيه را به تلاش براي حفظ بشار اسد و هدف قراردادن شورشيان مورد حمايت آمريکا و متحدانش متهم کرد. اما مسکو مدعي است هدف اين کشور ضربه به افراط گرايان داخلي سوريه است که به مدت چهار سال اين کشور را درگير جنگ کرده اند.
بر اين اساس معاون وزير دفاع روسيه در بيانيه اي پيشنهاد گفتگو دوباره با آمريکا در مورد مديريت حريم هوايي را اعلام کرد. وي در اين بيانيه افزود: ما متاسفيم که آمريکايي ها همکاري ها را به مسائل فني بين خلبانان در حين انجام ماموريت محدود کرده اند.
در مقابل سخنگوي پنتاگون از آمادگي آمريکا براي گفتگو با روسيه در اين باره خبر داد. ضمن آنکه مقامات پنتاگون هفته گذشته در يک کنفرانس ويدئويي با همتايان روسي خود در مورد ابداع يک آرايش هوايي در راستاي جلوگيري از برخوردهاي هوايي در سوريه به گفتگو نشستند.
در همين راستا ينس استولتنبرگ، دبيرکل ناتو نيز ادعاي روسيه در مورد تصادفي بودن نقض حريم هوايي ترکيه را رد کرد. استولتنبرگ همچنين بيان کرد: اين کار از ديد ما تصادفي نيست و ما تاکنون يک توضيح واقعي از سوي کرملين در اين باره دريافت نکرده ايم.
در اين رابطه نماينده روسيه در ناتو نيز به سخنان دبير کل ناتو واکنش نشان داد و اذعان کرد: ناتو با استفاده از اين اتفاق تصادفي، سعي در تحريف اهداف روسيه در عمليات هوايي در سوريه دارد.
حوادث مذکور در شرايطي پي در پي در حال رخ دادن هستند که رهبران مسکو اعلام کردند هيچ برنامه اي براي ارسال نيروي زميني به سوريه ندارند. اما مقام نظامي ارشد آمريکا به شرط ناشناس ماندن گفت: به نظر مي رسد روسيه يک خط مقدم در شهر حماء در بندر لاذقيه ايجاد کرده است.
در واقع پس از پيشرفت هاي شبه نظاميان در خاورميانه در اوايل تابستان، روسيه تصميم گرفت تا به نمايندگي از دولت اسد در اين جنگ شرکت کند. اين در حالي بود که دستاوردهاي شورشيان در منطقه استراتژيک حماء تداوم رتباط بين سواحل مهم لاذقيه با دمشق را تهديد مي کرد.
ولي با اين اوصاف ايالات متحده به دليل اختلاف در اهداف روسيه در سوريه، از کار مسکو براي حمله به شورشيان ميانه رو ارتش آزاد سوريه انتقاد کرد. هر چند که در مقابل لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، با به چالش کشاندن وجود شورشيان ميانه رو در سوريه، به آمريکايي ها پاسخ داد.
در پايان لازم به ذکر است که اگرچه ميان روسيه و آمريکا و متحدانش در فضاي هوايي سوريه همکاري موثري به چشم نمي خورد اما در چند روز گذشته انتشار گزارشي از تلويزيون دولتي سوريه در مورد حملات هوايي روسيه عليه داعش در شهر باستاني پالميرا نيز نشان داد که ميان اين دو کشور نيز هماهنگي هاي لازم وجود ندارد. از اين رو سخنگوي وزارت دفاع روسيه ضمن تکذيب اين گزارش، گفت هيچ حمله هوايي در منطقه پالميرا از سوي روسيه انجام نشده است. چرا که مسکو در مناطق پرجمعيت و يا داراي آثار باستاني و معماري دست به چنين کاري نمي زند.
بر اين اساس، به نظر مي رسد تحولات سوريه با وارد شدن روسيه، بيش از پيش پيچيده خواهد شد، در حالي که احتمال رويارويي دو قدرت واشنگتن و مسکو را نيز افزايش داده است.



*حسيني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن