تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820729899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران-عمان؛ دیداری به تنوع جام‌ها‎


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران-عمان؛ دیداری به تنوع جام‌ها‎
ایران و عمان هردو با 7امتیاز درصدر گروهD قرار دارند اما ششمین برد ایران علاوه بر شکستن طلسم 14ساله عمان، می‌تواند صعود راحت به دور بعدی انتخابی روسیه2018 را رقم بزند.
به گزارش نامه نیوز، اولین باری که فوتبال عمان در عرصه جهانی مطرح شد، سال 1986 بود که از شرکت در انتخابی جام جهانی مکزیک انصراف داد. تیم ملی ایران نیز به خاطر مسائل جنگ نتوانست دراین رقابت ها شرکت کند تا عراق از این فرصت استفاده کند و به عنوان نماینده غرب آسیا به همراه کره جنوبی (نماینده شرق آسیا) به مکزیک سفر کند. بعد از آن عمان در هر 8 دوره انتخابی جام جهانی شرکت کرده  که از این تعداد حضور، 2بار در و در رقابت های 1994 و 2018 با تیم ملی ایران همگروه بوده است.
 
سال 1994 که یکی از تلخترین سالهای فوتبالی ایران است، تیم ایران با مربیگری علی پروین نتوانست به جام جهانی صعود کند. در مرحله اول این رقابتها عمان که بدون حشمت مهاجرانی (سرمربی وقت این کشور) به تهران سفر کرده بود، تیم مارا با نتیجه 0-0 متوقف کرد اما در بازی برگشت با تک گل حمیددرخشان از ایران شکست خورد.
 
به جز این دو بازی تیم ملی عمان 8بازی دیگر برابر تیم ملی ایران قرار گرفته است.
 
اولین بازی در اسفند 1360 و در قالب جام محمدعلی جناح انجام شد که درآن، تیم ایران توانست با 4گل عبدالعلی چنگیز-محمود حقیقیان-ابراهیم طهماسبی و کمیل انجینی، تیم عمان را شکست دهد.
 
غیراز جام جهانی و جام محمدعلی جناح پاکستان، ایران و عمان در چهار تورنمنت دیگر رو در روی هم قرار گرفته اند که مهمترین آنها جام ملت های آسیاست.درسال 1996(1375) ایران در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا به مربیگری محمدمایلی کهن توانست عمان را به ترتیب 2-0 (دایی-استیلی) و 2-1 (دایی-باقری) در تهران و مسقط  شکست دهد.
 
تورنمنت بعدی، بازیهای آسیایی بانکوک در سال 1998 است.پس از درخشش در جام جهانی، هیچ انتظاری جز قهرمانی در این رقابت ها از تیم ایران نمی‌رفت. تیم ایران در17آذر 1377 با سرمربیگری منصور پورحیدری، مقابل عمان قرار گرفت و با نتیجه2-4(دایی و هاشمیان) باخت تا بدترین شکست ایران در مقابل عمان رقم بخورد. اما پس از این باخت، بردهای ایران شروع شد تا این تیم به مدال طلای رقابت ها دست پیدا کند.نکته جالب اینجاست که تیم عمان قبل از این دیدار با نتیجه 2-0 از استقلال در تهران شکست خورده بود!
 
بهترین و آخرین برد ایران مقابل عمان در جام ال‌جی1380 رقم خورد.ایران که با مربیگری میروسلاو بلاژویچ خود را برای جام جهانی2002 آماده می‌کرد، در تهران با هتریک سیروس دین محمدی و گلزنی دایی و گل محمدی، عمان را 5 بر2 شکست داد.
 
سوم مرداد 1383، عمان در جام ملت های آسیا 2 بر صفر از ایران پیش افتاد اما در نهایت با دوگل علی کریمی و محمدنصرتی بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.در این بازی علی بداوی و رحمان رضایی با هم درگیر شدند و اتفاق زشتی را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کردند.
 
مسابقات غرب آسیا 2010 تورنمت دیگری است که رقابت ایران و عمان را به خود دیده است.6مهر 1389 ایران ابتدا با گل دقیقه شانزده میلاد میداودی از عمان پیش افتاد اما حریف در دقیقه چهل، بازی را به تساوی کشاند و پس از آن در وقت های تلف شده نیمه اول گل دوم را وارد دروازه ایران کرد.در ابتدای نیمه دوم محمدنوری با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.دردقیقه پنجاه و دوم، آندرانیک تیموریان گل دوم ایران را به ثمر رساند تا ایران 10نفره از یک باخت فرار کند.
 
آخرین رویارویی دو تیم به دو سال قبل بازمی‌گردد.تیم ایران با سرمربی مشهور خود(کارلوس کیروش) بعد از باخت به لبنان و ازبکستان در انتخابی جام جهانی برزیل، در روز اول خرداد 1392 و در قالب دیداری دوستانه به مصاف عمان رفت. در این دیدار نیز تیم کشورمان با نتیجه 1-3 شکست خورد تا شمشیر انتقادات علیه سرمربی ایران تیزتر شود.تک گل ایران در این دیدار را محسن مسلمان به ثمر رساند.
 
فردا و در ساعت 18 به وقت تهران، ایران و عمان یازدهمین رویارویی خود به میزبانی تیم عربی در چارچوب انتخابی جام جهانی روسیه را در حالی برگزار می‌کنند که ایران از 10بازی گذشته صاحب 5برد، 3تساوی و 2باخت شده است.تیم ملی فوتبال  ایران 21گل به عمان زده و درمقابل 12گل دریافت کرده است.
 
درحالیکه ایران و عمان هردو با 7امتیاز درصدر گروهD این رقابت ها قرار دارند، ششمین برد ایران علاوه بر شکستن طلسم 14ساله عمان، می‌تواند صعود راحت و بی دردسر تیم ملی کشورمان به دور بعدی انتخابی روسیه2018 را رقم بزند.
 




۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن