تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 250 هزار تن انار در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۴ (۲:۳۹ق.ظ)
توليد 250 هزار تن انار در فارس موج - رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس پيش‌بيني کرد، امسال بيش از 250 هزار تن انار از سطح 24 هزار و 547 هکتار انارستان‌هاي استان برداشت شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مهدي قاسمي در جمع خبرنگاران گفت: اکنون در 15 شهرستان استان فارس انارستان وجود دارد که عمده ارقام موجود در اين انارستان‌ها شامل بريت، رباب، شيرين شه‌وار، فاروق، اتابکي، کدرو و ميخوش است.
وي با بيان اينکه انار رباب پوست قرمز با طعم ملس بخش عمده‌اي از محصولات فارس را شامل شده و جزو ارقام صادراتي به کشورهاي آسياي شرقي و آسياي ميانه به‌شمار مي‌رود، ادامه داد: اين رقم انار با توجه به خواص درماني آن، امروزه مورد توجه بسياري از کشورهاي دنيا است که با مديريت صحيح در بخش صادرات مي‌توان تا 45 درصد ازمحصول انار استان را به ديگر کشورها صادر کرد.
به گفته قاسمي، بيشترين انار توليد شده به صورت تازه خوري به کشورهاي کره جنوبي، ژاپن، چين و کشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي‌شود و با توجه به کيفيت بالاي انار استان فارس، در زمان برداشت مقدار زيادي از اين محصول توسط تجار ديگر استان‌ها، خريداري و پس از بسته‌بندي صادر مي‌شود.
وي با بيان اينکه تنوع آب و هوا و شرايط اقليمي موجود در استان فارس براي پرورش و توليد انار بسيار مناسب است، خاطرنشان کرد: اين استان به لحاظ سطح زيرکشت و ميزان توليد اين محصول توانسته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.
اين مقام مسوول تصريح کرد: در سال‌هاي اخير احداث باغ‌هاي فني انار و توسعه انارکاري در سطح استان به دليل سودآوري اين باغ‌ها و با توجه به خشک‌سالي‌هاي چند سال اخير در استان و هم چنين مقاوم بودن اين گونه به کم آبي و تا حدودي مقاوم به شوري آب، مورد استقبال باغداران قرار گرفته است.
رئيس سازمان جهادکشاورزي فارس با بيان اينکه توسعه فني باغ‌هاي انار در شهرستان‌هاي انارخيز در سال اخير بيش از 500 هکتار است، خاطرنشان کرد: کرم گلوگاه انار به عنوان مهم‌ترين آفت انار در کشور به‌شمار مي‌رود و در استان فارس نيز اين آفت تقريباً هر ساله بيش از 30 درصد محصول را آلوده و خسارت زيادي وارد و مشکلات اساسي را در امر توليد و صادرات محصول بوجود مي‌آورد.
قاسمي، انجام مبارزه بيولوژيک را از برنامه‌هاي مهم در دست اقدام اين سازمان به منظور مبارزه با اين آفات، بيان و اضافه کرد: استفاده از دستگاه پرچم‌زدايي ميوه انار و تله‌هاي فرموني و نوري در محل باغ‌هاي انار از راه‌کارهاي مورد استفاده براي کنترل آفات کرم گلوگاه است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس در خصوص فرآوري انار خاطرنشان کرد: استعداد بالقوه انار در زمينه تهيه انواع فرآورده‌هاي دارويي، صنعتي و غذايي، سرآمد محصولات باغباني است و اين يک مزيت نسبي به‌شمار مي‌رود.
فرآوري انار، ارزش افزوده آن را سه‌برابر مي‌کند. در سال‌هاي اخير، 2 واحد توليد کنستانتره و رب انار توسط بخش خصوصي در دو شهرستان انارخيز استان (ارسنجان و ني‌ريز) راه‌اندازي شده است که يک واحد 2000 تن کنستانتره در سال و يک واحد ديگر 700 تن رب انار در سال توليد مي‌کند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس تاکيد کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي فارس در توليد محصولات باغي و لزوم برنامه‌ريزي مناسب براي توليد و صادرات اين محصولات، بايد برنامه‌ريزي دقيقي براي افزايش صادرات انجام شود و با فراوري محصولات باغي، زمينه افزايش ارزش افزوده صادرات را فراهم کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن