تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814791775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلي عشق به قرآن و خداوند در آثار خط بانوي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۴۷ب.ظ)
تجلي عشق به قرآن و خداوند در آثار خط بانوي ايران موج - کرمانشاه - مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه گفت: هنرمندي که آگاهانه در مسير هنر قرار مي گيرد و دريافت واقعي از رسالت هنر دارد؛ مي تواند به اين زيبايي حقيقت هستي را در آثار خود متجلي سازد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ رحيمي زنگنه در آيين افتتاح نمايشگاه خوشنويسي خط بانوي ايران در تالار آويني، اظهار کرد: خوشحالم که امروز در خدمت اين هنرمند برجسته کرمانشاهي هستيم که هنر خوشنويسي او باعث افتخار براي ما است.
وي ابراز کرد: سرکار خانم فريبا مقصودي کسي است که سال هاي طولاني عمر خود را در مسير قرآن و تعالي انديشه هاي اسلامي قرار داده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، بيان کرد: هنرمندي که آگاهانه در مسير هنر قرار مي گيرد و دريافت واقعي از رسالت هنر دارد؛ مي تواند به اين زيبايي حقيق هستي را در آثار خود متجلي سازد.
رحيمي زنگنه تصريح کرد: در پس هنر و زيبايي آثار خانم مقصودي؛ عشق به قرآن، خداوند و حقيقت هستي نهفته است که اين چنين زيبا، توانسته در اين آثار متجلي شود.
وي با بيان اينکه هنر واقعي چيزي جز دريافت زيبايي هاي عالم هستي در ابعاد مختلف نيست، تصريح کرد: هنر تنها زماني ماندگار و تأثيرگذار مي شود که پيوندي با دل هنرمند و دريافت حقيقي از حقيقت هستي داشته باشد.
اين مقام مسوول، بيان کرد: هنرمندي که به واقع توانسته باشد دريافت درستي از هستي و بينش درستي نسبت به جهان داشته باشد؛ هنر او هنري ماندگار و جاودان خواهد بود.
رحيمي زنگنه، گفت: گاه اين درک زيبايي در خط نمود پيدا مي کند و گاهي در واژه ها و الفاظ و ابيات و اشعار و يا گاهي در طراحي، صوت، صدا و يا نغمات موسقي که همه اين ها در حقيقت کثراتي هستند که دل و جان انسان را به سمت آن حقيقت يگانه رهنمون مي سازد که هر دو عالم يک فروغ روي اوست.
وي افزود: هنر واقعي با توحيد و شناخت واقعي هستي و با وحدت وجود پيوندي وسيق و ناگسستني دارد
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه، اظهار کرد: هر چه در اين عالم تجلي پيدا مي کند جز تجلي يک حقيقت نيست و همه انعکاس جلوه هاي جمال و جلال يک حقيقت مطلق است که با اسماء و صفات متعدد در آيينه هاي گوناگون تجلي پيدا مي کند و به قول حافظ اين همه عکس مي و نقش نگارين که نمود،يک فروغ رخ ساقيست که در جام افتاد.
وي با اشاره به برپايي نمايشگاه آثار اين هنرمند فرهيخته در سراسر کشور و کشورهاي خارجي، ابراز خرسندي کرد: امروز زمينه اي فراهم شده که آثار گرانسنگ خانم مقصودي براي اولين بار در زادگاهش کرمانشاه به نمايش در آيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن