تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815456995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت 35 ساله خود را به روح پدر شهرم آيت الله نجومي تقديم مي کنم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۴۹ب.ظ)
خط بانوي ايران: فعاليت 35 ساله خود را به روح پدر شهرم آيت الله نجومي تقديم مي کنم موج - کرمانشاه - فريبا مقصودي، خط بانوي ايران و افتخار جهان اسلام است که همچون هنر بي نظيرش در زادگاه خود گمنام و مهجور مانده است، نمايشگاهي از آثار خود را در نگارخانه کلهر داير کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ بانو مقصودي در آيين افتتاح اين نمايشگاه با درخواست حضار روي صحنه رفت و در چند جمله کوتاه بيان کرد: من فکر مي کردم آن قدر دليل دارم براي حرف نزدند؛ چرا که کسي که تمام وقتش مشغول کتابت است فکر نکنم حرف زدن بلد باشد.
وي در پاسخ به ابراز احساسات همشهريانش گفت: شما باعث مي شويد دستان من بلرزد چون من را مجبور مي کنيد حرف بزنم.
خط بانوي ايران، ابراز کرد: تمام فعاليت 35 ساله و نمايشگاه خود را به روح پدرم کريم مقصودي و روح همسرم محمد طاهر بيگ سلطاني و روح پدر شهرم آيت الله نجومي تقديم مي کنم.
آثار بي شمار اين بانوي فرهيخته از جمله «شرح زيارت عاشورا (هزار صفحه)»،«خطبه‌هاي حضرت زهرا(س)»،«مناجات حضرت علي(ع)»،«مناجات شعبانيه»، کتابت يک دوره شش جلدي «تاريخ شعر و ادبيات محلي کرمانشاه»، «کلّيات ديوان حافظ»، «کنزالعرفان»،«ديوان ميرمحمدصالح ماهيدشتي»،«ديوان سيد يعقوب ماهيدشتي»،بخشي از «ديوان پروين اعتصامي»، «ديوان پرتو کرمانشاهي»، «ديوان وحدت کرمانشاهي»، «دو بيتي‌هاي باباطاهر عريان»،«بوستان سعدي» و «گلستان سعدي»،«يادنامۀ علّامه طباطبايي»، «يادنامۀ شهيد مرتضي مطهري»، «مناسک حج»، «رباعيات خيام»، «خسمه نظامي» و خوشنويسي جاودانه اثر حکيم توس«شاهنامه فردوسي»؛ و گمنامي هنرمندانه او نشان از تواضع او و نشستن قرآن بر عمق جان و دلش دارد.
مقصودي به عنوان نخستين زن خادم قرآن و يگانه زن خوشنويس کاتب کل قرآن کريم در تمامي کشورهاي اسلامي جهان، موفق به خوشنويسي کل قرآن کريم به خط نستعليق به شيوه عثمان طه و همچنين کتابت کل قرآن کريم به شيوه ايراني با ترجمه دکتر طاهره صفارزاده شده است.
و البته شايان ذکر است که استقبال ناشران، دانشجويان و خوشنويسان در کشورهاي عربي مثل سوريه از قرآنِ به خط نستعليقي که وي خوشنويسي کرده، بسيار عالي بوده است.
از ديگر ويژگي هاي اين مجلّد کلام الهي، اين است که به صورت پشت و رو خوشنويسي شده است، و از لحاظ صحّت متن هم از سوي دارالقرآن، مجوّز دريافت کرده است و در هيئت کارشناس هنر، ممتاز شناخته شده است.
اين فرزند شايسته ديار کرمانشاهان از محضر استاداني همچون «ابولفضل عطوفي کرمانشاهي»، «عبدالله جواري کرمانشاهي»، «معين‌الکتّاب اصفهاني»، «غلامحسين اميرخاني» و آيت‌الله حاج سيد «مرتضي نجومي»، استفاده کرده است و با بيش از 20 سال تدريس در انجمن خوشنويسان ايران، عضو هيئت ممتحنه تصحيح و ارزشيابي هنرجويان خوشنويسي و ممتحن مسابقات هنري کشور است.
وي علاوه بر برپايي نمايشگاه انفرادي در موزه امام علي(ع) تهران، به مناسبت هاي مختلف در شهرهاي داخل کشور، تهران، اصفهانف ساري، رامسر، کرج، کرمانشاه، همدان، ايلام، شيراز، قشم و در کشورهاي خارجي از قبيل حل، دمشق، کوالالامپور، لندن، جاکارتا، کازابلانکا، فاس، مکناس، راشديه، الجزيره و تونس به ارائه آثار خود در نمايشگاه هاي مختلف پرداخته است.
عبدالله جواري چهره ماندگار هنري و مسئول انجمن خوشنويسان استان کرمانشاه، نيز که در آيين افتتاح نمايشگاه شاگردش پشت تريبون رفت، به بيان زحمات اين بانوي خطاط در طي سه دهه گذشته پرداخت و گفت: خوشحالم که خانم مقصودي بعد از 30 سال نمايشگاهي از آثار خود را در زادگاهش برپا کرده است.
وي ابراز کرد: ما خيلي غصه دار بوديم که يکي از هنرمندان خوب ما علي رغم 4 بار کتابت قرآن و خوشنويسي شاهنامه فردوسي و ديوان حافظ و اکثر تأليفات کردي اساتيد نام آشناي استان،در شهر خودش تنها در جمع خواص شناخته شده باشد.
اين چهره ماندگار هنري استان کرمانشاه، با قدرداني از مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در معرفي و تجليل از مفاخر استان، بيان کرد: انجمن خوشنويسان استان کرمانشاه يک انجمن پويا، يکدست و سالم است که خوشنويسان بسيار خوب و ارزشمندي در آن فعاليت دارند.
با تمام اين برجستگي هاي هنري که اين بانوي خطاط کرمانشاهي را به دريافت دستخط تقدير از مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و الواح متعدد تقدير و سپاس از مقامات اجرايي، رياست جمهوري، وزرا، مديران کل هنري و فرهنگي و علمي وزارتخانه هاي کشور نموده و داراي گواهينامه استادي از استادان بين المللي خوشنويسي است اين سوال بزرگ پيش مي آيد که چرا نامي از وي در کتاب هاي درسي نيست؟سنت بت سازي و مرده پرستي هنرمندان تا به کي در کشور و استان و شهر ما ادامه خواهد داشت؟
هر چند بايد از زحمات مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگر دست اندرکاران قدرداني کرد که در زمان حيات هنرمندان و فرهيختگاني همچون فريبا مقصودي اسباب تجليل و تکريم از آنان را فراهم آورده اند اما سئوال بزرگ تر اينجاست که چرا بانويي در اين سطح والا از هنر براي تعداد انگشت شماري از جوانان اين ديار شناخته شده است.
از مسئولان شهر و ديارمان انتظار مي رود با تداوم برنامه هاي تجليل از مفاخر، در راستاي معرفي اين بزرگواران به جامعه که قطعا منجر به الگو گرفتن نسل جوان و به دنبال آن تربيت امثال اين بزرگواران براي آينده اين مرز و بوم خواهد شد با جديت و توان بيشتري وارد کار شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن