تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813291731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف و ضبط اشياي تاريخي مربوط به دوران اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱ب.ظ)
کشف و ضبط اشياي تاريخي مربوط به دوران اسلامي موج-فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور از دستگيري و متلاشي شدن باند حفاران غيرمجاز و کشف و ضبط مقاديري اشياي تاريخي و مطالعاتي متعلق به دوران اسلامي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،سرهنگ محمد کربلايي با بيان اين مطلب گفت:در پي کسب اطلاع از سوي منابع خبري و دوستداران محلي ميراث فرهنگي، در رابطه با وقوع حفاري غيرمجاز به قصد کشف اشياي تاريخي در ارتفاعات شهرستان مرودشت، بلافاصله بررسي‌هاي لازم انجام شد.
وي ادامه داد: پس از ساعت‌ها کار اطلاعاتي و اقدام به کمين در نقاط حساس، ضمن اطمينان از حضور حفاران در منطقه، با همکاري پاسگاه انتظامي شهرستان، طي عملياتي غافلگيرانه نيروهاي يگان حفاظت استان موفق به دستگيري 2 نفر حفار غيرمجاز و کشف مقاديري وسايل و ادوات حفاري از قبيل بيلچه – ديلم و چاقو و...شدند.
فرمانده يگان حفاظت سازمان تصريح کرد: در پي اعترافات متهمين، يگان حفاظت با هماهنگي و اخذ دستور مقام قضايي استان نسبت به بازرسي منزل اين شخص، اقدام کردند، که در اين بازرسي 14 قلمشي از قبيل (3 عدد سکه از جنس مس – 1 عدد سکه درشت – 2 عدد سکه کوچک دو طرف ضرب منقوش - ظروف گدان شکل داراي سر – ظرف قليان تزييني – تسبيح يا گردنبند از جنس لاجورد – انگشتر برنج با نگين سبز – تکه لوله اي شکل از جنس برنج – 2 عدد ژتون سنگي) کشف شد.
سرهنگ کربلائي افزود:بر اساس کارشناسي‌هاي انجام شده بر روي اشيا، اصالت 8 قلمشي مورد تأييد قرار گرفته و قدمت آن‌ها به دوره اسلامي (اوايل اسلامي و اواخر ساساني) نسبت داده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن