تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814604198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محيط زيست اصفهان تخليه فاضلاب ذوب آهن به زاينده رود را تکذيب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۶ب.ظ)
محيط زيست اصفهان تخليه فاضلاب ذوب آهن به زاينده رود را تکذيب کرد موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: برخي خبرها مبني بر تخليه فاضلاب ذوب آهن به اين زهکش، حقيقت ندارد و تنها ارتباطي که ذوب آهن با اين پساب دارد، برنامه انتقال آن براي مصارف فضاي سبز با هدف جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي و تخليه اين پساب ها به زاينده رود است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ظهرابي، مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان، در واکنش به انتشار خبر تخليه فاضلاب صنعتي به در رودخانه زاينده رود گفت: زهکش زرين شهر، يک زهکش کشاورزي است که در سال‌هاي قبل به دليل بالا بودن سطح آب‌هاي زير زميني منطقه لنجان توسط شرکت آب منطقه اي احداث شده است.
وي ادامه داد: هدف از احداث اين زهکش کنترل سطح آب‌هاي زير زميني و هدايت زهاب‌هاي منطقه بوده است که پس از احداث تصفيه خانه فاضلاب زرين شهر، پساب خروجي اين تصفيه خانه با دبي حدود 60 ليتر در ثانيه پس از انجام مراحل تصفيه به اين زهکش تخليه مي‌شود.
ظهرابي افزود: اين زهکش پس از طي مسافت حدود يک کيلومتر به رودخانه زاينده رود منتهي مي‌شود.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان تصريح کرد: به منظور جلوگيري از برداشت پساب براي فعاليت‌هاي کشاورزي و ساير فعاليت‌هاي غير قانوني مقرر شد اين پساب پس از تصفيه تکميلي توسط شرکت ذوب آهن به مصرف آبياري فضاي سبز برسد.
وي در ادامه گفت: موضوع استفاده از اين پساب به منظور استفاده در امر آبياري فضاي سبز غير مثمر توسط شرکت ذوب آهن از طريق محيط زيست استان از سال گذشته در دستور کار شوراي حفاظت کيفي زاينده رود قرار گرفت و با توجه به اينکه اجراي پروژه مذکور نياز به احداث خط انتقال به طول 10 کيلومتر و همچنين احداث حوضچه ته نشيني (جلادهي) در محل تصفيه خانه بود اجراي پروژه مدتي به درازا انجاميد.
وي افزود: با پيگيري مجدد با اداره کل حفاظت محيط زيست استان بر اساس مصوبات شوراي حفاظت کيفي زاينده رود، شرکت ذوب آهن اصفهان متعهد شد که در خرداد ماه سال جاري بهره برداري از پساب مذکور را آغاز نمايد که متاسفانه به دليل وجود موانعي اين مهم عملياتي نشد.
ظهرابي ادامه داد: مجدداً با پيگيري‌هاي اداره کل حفاظت محيط زيست استان موضوع در دستور کار شوراي حفاظت کيفي زاينده رود در 14 مرداد 94 قرارگرفت و مقرر شد شرکت آب و فاضلاب همکاري‌هاي لازم را به منظور راه اندازي خط اتصال پساب و جلوگيري از تخليه آن به زهکش زرين شهر، به عمل آورد.
وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه بررسي به عمل آمده حاکي از اين است که اخيراً توافق لازم بين شرکت آب و فاضلاب شهري و ذوب آهن اصفهان جهت انتقال اين پساب به شرکت ذوب آهن انجام شد و عمليات انتقال آغاز شده است.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان افزود: مطالب ارائه شده در خصوص تخليه فاضلاب ذوب آهن به اين زه کش، حقيقت نداشته و تنها ارتباطي که ذوب آهن با اين پساب دارد، برنامه انتقال آن براي مصارف فضاي سبز از طريق انعقاد قرارداد خريد از وزارت نيرو با هدف جلوگيري از آلودگي‌هاي زيست محيطي و تخليه اين پساب‌ها به رودخانه زاينده رود است که خوشبختانه پس از پيگيري‌هاي متعدد اخيراً عملياتي شده است.
وي ادامه داد: کيفيت پساب خروجي تصفيه خانه زرين شهر و ساير تصفيه خانه‌ها به طور مداوم تحت نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست بوده و به محض مشاهده هر گونه انحرافي از استانداردهاي زيست محيطي موضوع با جديت و قاطعيت پيگيري مي‌شود.
ظهرابي افزود: تست‌هاي اخير حاکي از بهبود قابل ملاحظه کيفيت پساب خروجي تصفيه خانه فاضلاب شهري زرين شهر است اما هنوز براي انجام فعاليت‌هاي کشاورزي و توليد محصولات خوراکي مورد تأييد نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن