تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813162577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۴ هزار مسکن روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل بنیاد مسکن قزوین:
۲۴ هزار مسکن روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است

قزوین بنیاد مسکن


شناسهٔ خبر: 2933455 - سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
استانها > قزوین

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قمیت تاکنون ۲۴ هزار و ۵۵۰ واحد روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده است. به گزارش خبرنگار مهر، حافظ باباپور ظهر سه شنبه به مناسبت روز روستا در نشست خبری در محل بنیاد مسکن قزوین گفت: یکی از مهمترین وظایف این نهاد تهیه و اجرای طرح های هادی، سند دار کردن واحدهای مسکن روستایی و ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر است. وی افزود: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون ۶۴۹ طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان تهیه شده است. باباپور گفت: همچنین تاکنون ۳۰۳ طرح هادی توسط بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در روستاهای استان اجرا شده است.

باباپور یادآورشد: خوشبختانه استان قزوین توانست یک سال زودتر از تعهد خود در برنامه ششم همه روستاهای واجد شرایط خود را صاحب طرح هادی کند و این طرح که مانند سند توسعه ارزشمند است توانسته چهره روستاها را متحول کند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در سال ۹۰ هم با هفت میلیارد تومان اعتبار ۶۰ طرح هادی و سال گذشته هم با اختصاص ۶۱۰ میلیون تومان ۲۰ طرح هادی در روستاهای استان اجرا شد. استفاده از مصالح بومی در طرح هادی وی استفاده از مصالح بومی را در اجرای طرح های هادی مهم دانست و افزود: رویکرد بنیاد مسکن در سال جاری اجرای طرح هادی با استفاده از مصالح بومی و سازه های سنتی است تا بافت روستایی بخوبی حفظ شده و رضایت مردم را جلب کند. باباپور یادآورشد: امسال پیش بینی شده ۴۷ طرح هادی با شش میلیارد تومان اعتبار استانی اجرا شود که مقدمات کار فراهم شده است.

صدور ۵۲ هزار سند روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه تصریح کرد: در استان قزوین ۸۰ هزار واد مسکونی روستایی داریم که تاکنون برای ۵۲ هزار و ۱۶۱ واحد سند رسمی صادر شده است. وی گفت: همچنین از مجموع ۲۸ شهر استان تعداد ۲۴ شهر جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر دارد که در این شهرها هم دو هزار و ۳۱۳ سند برای واحدهای مسکونی صادر شده که مجموع اسناد مسکن روستایی و شهری ۵۴ هزار و ۴۷۴ فقره است. بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در اولویت است باباپور اظهارداشت: یکی دیگر از فعالیت های این نهاد بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است که این طرح از سال ۸۴ در کشور آغاز شده و مقرر شده تا هر سال ۲۰۰ هزار واحد در سراسر کشور مقاوم سازی شود که سهم استان نیز مشخص شد.

وی اضافه کرد: در این راستا سهم استان ۳۳ هزار و ۸۶۵ واحد بود که تاکنون ۲۴ هزار و ۵۵۰ واحد نوسازی و مقاوم سازی شده است. مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ساکنان روستاها پرداخت شده است. وی بیان کرد: در زلزله سال ۸۱ آوج و ۸۳ در الموت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده آغاز شد که در این راستا با پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تعداد ۱۶ هزار و ۷۲۵ واحد روستایی نوسازی شد. باباپور تصریح کرد: بنیاد مسکن همچنین متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت است که توانستیم با واگذاری ۹۹ درصد واحدها در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم. مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهارداشت: ۹۹ درصد مسکن مهر در شهرهای با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان فروش اقساطی شده که در این زمینه رتبه برتر کشوری هستیم. وی اضافه کرد: جشن واگذاری مسکن مهر در شهرهای قزوین در هفته آینده برگزار خواهد شد.

باباپور یادآورشد: سهمیه مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پنج هزار و ۶۶۰ واحد است که همه آنها به پایان رسیده و فروش اقساطی شده است. کاهش مهاجرت با اجرای طرح هادی و نوسازی مسکن روستایی وی بیان کرد: برای کیفی سازی مسکن روستایی خوشبختانه تاکنون ۶۲ دفتر نظارتی با استفاده از ۳۶۳ ناظر فعال شده که این کار موجب ارتقاء کیفی ساخت و سازها شده است.    
 
باباپور بیان کرد: در اجرای طرح هادی در سال گذشته عملیاتی شامل ۶۲ هزار مترمربع آسفالت ریزی، ۴۴ هزارمترمربع سنگ فرش، ۴۰ هزارمترمربع خاک برداری، ۱۲ هزارمترمربع جدول گذاری، ۵۵۰ متر کانال سنگی، یک هزار و ۶۲۵ مترمربع دیوارسنگی، چهار  هزار ۷۵۰ مترمربع جداره سازی، ساخت دو دستگاه پل، ساماندهی ۲۵۰۰ مترمربع مرکز محلات و فضای سبز روستایی در طرح های هادی اجرایی شده است. وی گفت: حفظ بافت تاریخی روستاهای نمونه از دیگر برنامه های بنیاد مسکن است که در این راستا در کشور ۲۰ روستای دارای ارزش تاریخی شناخته شده که نباید دخل و تصرفی در آن صورت گیرد که روستای آتان در الموت این ویژگی را داراست.

باباپور اظهارداشت: ۲۰ روستای هدف گردشگری هم در استان مشخص شده که روستاهای اوان و زرآباد در نزدیکی دریاچه اوان با روش خاصی باید حفظ و نگهداری و نوسازی شوند تا این بافت ارزشمند آسیب نبیند. وی یادآورشد: با اجرای سیاست ها و فعالیت های عمرانی در روستاها بویژه طرح هادی زمینه بازگشت روستائیان به موطن خود فراهم شده و از مهاجرت نیز جلوگیری شده است. باباپور اظهارداشت: در حال حاضر ۲۷ درصد جمعیت استان معادل ۳۳۷ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.   افتتاح پنج طرح هادی روستایی در روز روستا باباپور در ادامه با اشاره به روز روستا اظهارداشت: پنج طرح هادی روستایی در شهرستانها و ۸۲۶ واحد مسکن روستایی در هفته آینده در استان افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن