تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814128744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي ساختار تشکل‌ها با همکاري کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۵ب.ظ)
ارتقاي ساختار تشکل‌ها با همکاري کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني موج - معاون گردشگري ارتقا و تقويت ساختار تشکل‌ها در صنعت گردشگري کشور را به عنوان دستاورد همکاري معاونت گردشگري با کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي رحماني موحد در ديدار با احمد اصغري، رئيس کميسيون گردشگري اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و تعدادي از اعضا ضمن اشاره به اين موضوع که هر تشکل و اجتماعي چنانچه با سه عنصر مقبوليت، مشروعيت و جامعيت همراه باشد مي‌تواند ادعاي راهبري يک موضوع را داشته باشد، گفت: از آنجايي که اتاق بازرگاني به عنوان نهاد و پارلمان بخش خصوصي با سابقه اي ديرينه توانسته است به اين سه شاخص مهم دست يابد، لذا همکاري بخش گردشگري با اين حوزه مي‌تواند علاوه بر شکل گيري تشکل‌هاي مشابه سبب ارتقا و تقويت نظام تشکل سازي در صنعت گردشگري کشور شود.
وي افزود: خروجي انتخابات اتاق بازرگاني به عنوان فرايندي دموکراتيک، شفاف و مشخص همواره مورد توافق و اجماع نظر همه بازرگانان و اعضاي اتاق است و از سوي آنان پشتيباني مي‌شود؛ به همين دليل در اين شرايط دولت‌ها مجبور به تمکين از چنين ساختاري هستند.
رحماني موحد با بيان اينکه نياز به تعريف مکانيزم گفت و گو و همکاري ميان معاونت گردشگري و کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني وجود دارد، اظهار کرد: در اين نظام ارتباطي که بر دو عنصر ساختار و محتوا بنا مي‌شود مي‌توان موضوعات کلان مشترک و فرابخشي را مطرح و نتيجه آن را از طريق اين ساختار به محيط‌هاي اجرايي يعني کمسيون‌هاي استاني و ادارات کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان‌ها منتقل نمود.
معاون گردشگري همچنين با بيان اينکه نگاه کلان و حرفه اي مورد نظر شکل گيري هر چه سريع تر ساختار ارتباطي مذکور است، تصريح کرد: ما در قالب نگاه راهبردي سازمان به دنبال فرمولي هستيم که به واسطه آن بتوانيم وضعيت ساختار تصميم سازي و تصميم گيري در صنعت گردشگري را به فعالان، متوليان و متصديان مربوطه واگذار کنيم اما نمي‌خواهيم که اين مساله به آزموني ناموفق تبديل شود.
وي تصريح کرد: نخست بايد اين نگاه از زير بناهاي لازم برخوردار شود؛ در اين صورت زماني که تفويض وظايف انجام گرفت جاي بخش خصوصي و دولتي تغيير خواهد کرد و اين بار بخش دولتي است که نتايج امور و فعاليت‌ها را پيگير خواهد شد.
رحماني موحد ادامه داد: در حال حاضر ما سه عنصر حمايت، هدايت و نظارت را در مأموريت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دارا هستيم که غير از بحث نظارت که به عنوان پايه حاکميتي، برابر با قانون نمي‌توان آن را به نهادي تفويض کرد؛ در بحث حمايت و هدايت امکان واگذاري به بخش خصوصي و تشکل‌هاي حرفه اي صنعت گردشگري وجود دارد.
وي خاطرنشان کرد: بخش خصوصي مورد نظر در اين فرآيند به خوبي بر امور موجود اشراف دارند، دانا هستند و کارآزموده شده‌اند. تجربيات موفق را ياد گرفته‌اند و حالا منافع تشکل و صنفشان را بر منافع شخصي خود ترجيح مي‌دهند؛ در اين حالت است که خروجي کار با اثر بخشي مطلوبي همراه مي‌شود.
رحماني موحد با بيان اينکه از تشکل‌هاي حوزه گردشگري خواسته است که اراده و توافق جمعي را جايگزين منافع و اراده شخصي نمايند، يادآور شد: وقتي هر فرد با هر حرفه، تجارت و شغلي وارد شاکله اتاق بازرگاني مي‌شود؛ خود را وقف اين تشکل مي‌داند نه بنگاه اقتصادي خود يا چنانچه منفعتي نيز برايش به همراه داشته باشد بي شک مغايرتي با جمع ندارد؛ اين موضوع همان نگاه حرفه اي است که ما براي تشکل‌هاي صنعت گردشگري کشور انتظار داريم.
همچنين رحماني موحد پس از شنيدن نظرات رييس کميسيون گردشگري، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي گفت: موضوعاتي چون بهره گيري از ظرفيت کشورهاي عضو اکو، عضويت اتاق بازرگاني در شوراي راهبري گردشگري سلامت، حضور شايسته استان‌ها در جلسات کميسيون گردشگري و نيز ايجاد ارتباط دو سويه مطلوب ميان بخش خصوصي گردشگري و کميسيون گردشگري در دستور کار قرار دارد تا بتوانيم برپايه همکاري‌هايي از اين دست به قله اعتبار و افتخار صنعت گردشگري کشور يعني ايجاد رونق در مشاغل، روستاها، صنايع، ابتکارات، خلاقيت‌ها و بسياري از تحولات که منشاء خير و برکت براي همه مردم کشورمان در پي دارد؛ دست يابيم.
همچنين در اين جلسه «احمد اصغري»، رئيس کميسيون گردشگري، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي، نيز گفت: پيگيري اموري همچون مطالعه و بازنگري توافق نامه‌هاي منعقده ميان اتاق ايران و کميسيون‌هاي گردشگري گذشته با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نيز تلاش به منظور افزايش خروجي از ورود گروه‌هاي مختلف اقتصادي اروپايي به کشور در موقعيت پساتحريم با تشکيل ميزهاي تخصصي و جمعي مي‌تواند کمک شايسته اي به صنعت گردشگري کشور نمايد.
وي با توانمند خواندن خانواده بزرگ کشورهاي عضو اکو افزود: سازمان اکو با عضويت کشورهايي چون آذربايجان، ترکيه، پاکستان، افغانستان و... داراي ظرفيت‌هاي متعدد همکاري است که مشارکت در برگزاري همايش گردشگري سلامت در يکي از اجلاس‌هاي اتاق بازرگاني مي‌تواند مقدمه اي براي آغاز همکاري‌هاي بيشتر در اين زمينه باشد.
اصغري همچنين ضمن درخواست عضويت اتاق ايران در شوراي راهبري گردشگري سلامت به عنوان پنجمين عضو گفت: کميسيون گردشگري، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران مي‌تواند در کنار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و نيز سازمان نظام پزشکي ايفاي نقش نمايد.
وي همچنين ضمن ارائه پيشنهاد برگزاري نشست‌هاي تخصصي ميان اتاق ايران و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با فراکسيون و کارگروه گردشگري مجلس گفت: کميسيون گردشگري اتاق ايران اين ظرفيت را دارد تا منطبق با رهنمودهاي معاون گردشگري ضمن تقويت همکاري‌ها سبب ترسيم خط و مشي تعاملات با فراکسيون و کارگروه گردشگري مجلس اسلامي گردد.
اصغري با اشاره به اينکه کميسيون گردشگري اتاق ايران از سه کارگروه «گردشگري و سلامت»، «اقتصاد و ورزش» و «اقتصاد و هنر» تشکيل شده است؛ ياد آور شد: طي پيشنهادات ارائه شده به اعضاي هيات رييسه اتاق ايران تعريف کميته‌هاي زيرشاخه نيز در دستور کار قرار گرفته است که کميته تشريفات و بين الملل از آن جمله‌اند.
وي تصريح کرد: فعاليت شايسته ساختار مذکور با کمک همکاري‌هاي مشترک آموزشي، فرهنگي و ارائه گزارش‌هاي علمي در حوزه گردشگري محقق خواهد شد.
اين مقام مسوول در پايان تاکيد کرد: بي شک ضمن احترام به مبحث کوچک سازي دولت و اعتماد به بخش خصوصي ما بر اين باوريم که با حمايت و پشتيباني دولت موفقيت مان تضمين خواهد شد، لذا تشکيل اتاق فکر مشترک با حضور پوياي نهاد دولتي مي‌تواند آغازگر همکاري‌هاي فرابخشي متعدد گردد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن