تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات خون چيني دروغي بيش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
واردات خون چيني دروغي بيش نيست موج - سازمان انتقال خون ايران اعلام کرد: واردات خون‌هاي فرانسوي و چيني به کشور منتفي و کذب محض است.
به گزارش خبرگزاري موج، در بخشي از پاسخ اين سازمان به اخبار برخي رسانه‌ها درباره واردات خون‌هاي چيني و فرانسوي آمده است: «هر از گاهي، شائبه‌هاي بي‌اساس ورود خون به کشور، با عناويني چون «واردات خون غير استاندارد»، «خون انگليسي در رگ‌هاي ايراني»، «ورود 58 تن فرآورده خون چيني به ايران» و موارد مشابه ديگر در برخي رسانه‌هاي مجازي و مکتوب درج مي‌شود که حاصل درک نادرست و تحقيق ناکافي خبرنگاران است که بدون صرف وقت کافي و بدون توجه به حقايق، اقدام به تهيه و تنظيم اخباري مي‌کنند که حاصلي جز انتشار اخبار نادرست، تشويش اذهان عموم، افکار جامعه و مخاطبين ندارد.
همچنان که در گذشته نيز سازمان انتقال خون ايران، به شائبه‌هاي بي‌اساس بعضي رسانه‌ها درخصوص واردات خون يا صادرات خون پاسخ گفته است، به اطلاع مي‌رساند که از نقطه نظر پزشکي از جمله مسائل اپيدميولوژيک خاص هر کشور، جابجايي خون از يک نقطه جهان به نقطه ديگر ممنوع است.
بنابراين بيان اين نکته که «در کنار واردات کالاهاي عجيب پاي خون‌هاي فرانسه و چيني نيز به ايران باز شده است» نيز به تبع موضوع، منتفي و کذب محض است.
حوزه طب انتقال خون، داراي مفاهيم و واژه‌هاي تخصصي است که نيازمند دانش خاص خود است و عدم آگاهي از آن مي‌تواند منجر به گمراهي و برداشت نادرست از اخبار و رويدادهاي اين حوزه شود. منبع آماري که در خبر مذکور به آن‌ها اشاره شده است، گمرک ايران است که بررسي ريزعناوين اين آمار نشان مي‌دهد آنچه در خبر به عنوان خون مطرح شده است، فرآورده‌ها و اقلام دارويي و کشت‌هاي آزمايشگاهي مورد نياز و ساير اقلام مشابه بوده و هيچ يک خون کامل نبوده نيست.
متاسفانه نگارنده بدون اينکه براي مستندسازي و افزايش اطلاعات و آگاهي به منابع آگاه ديگر مثل کارشناسان انتقال خون و گمرک مراجعه کرده باشد، دست به تحليل اين اطلاعات زده است.
بار ديگر لازم است اين نکته يادآوري شود که واردات خون و فرآورده‌هاي مورد نياز مراکز درماني به هيچ روي نه تنها در ايران، بلکه در جهان رايج نيست و با اصول انتقال خون در دنيا منافات دارد. زيرا به دليل احتمال هرچند ناچيز انتشار بيماري‌ها از طريق خون و فراورده‌ها و امکان تغيير چهره جغرافيايي بيماري‌ها، جابجايي خون از يک نقطه جهان به نقطه ديگر به کلي ممنوع است.
بنابراين بدين‌وسيله سازمان انتقال خون مجدداً هرگونه واردات خون خارجي و صادرات خون را شديداً تکذيب مي‌کند.
مجدداً تاکيد مي‌شود آنچه به نادرست به انتقال خون نسبت داده شده، ناشي از برداشت اشتباه است.
گمرکات کشورها براي خود تعرفه‌هاي بين‌الملي دارند و اين طبقه‌بندي در کشور ما شامل 10 دسته است؛ به گونه‌اي که داروهاي بيولوژيک، واکسن و داروهاي مشتق از پلاسماي خون در يک دسته قرار مي‌گيرند و با عنوان دارو، واکسن و خون نام‌گذاري مي‌شوند؛ در صورتي که منظور از خون در اين دسته‌بندي، داروهاي مشتق از پلاسماي خون و طيف وسيعي از اقلام آزمايشگاهي و تحقيقاتي است.»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن