تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار سياه موبايل به سبکي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازار سياه موبايل به سبکي جديد
بازار سياه موبايل به سبکي جديد قيمتهاي بالا براي سيم کارتهاي رند تلفن همراه داستان تازه‌اي نيست اما قيمتهاي چند ده ميليوني به بهانه واگذاري سيم‌کارتهاي متناسب با نام افراد موضوع جديدي می‌باشد.


به گزارش فرهنگ نیوز، فون واژه از جمله سرويس‌هاي مخابراتي است که طي سالهاي اخير ارائه شده و با بهره گيري از آن امکاني ايجاد مي شود که با تبديل شماره‌هاي تماس به حروف الفبا به جاي شماره تماس افراد نام آنها را که به مراتب راحت‌تر است به ذهن سپرد.اين نوع شماره‌ها از روي حروف مندرج بر روي دکمه‌هاي شماره گير تلفن يا موبايل گرفته مي‌شوند و به يادسپاري آنها بسيار راحت‌تر از به ياد سپردن يک شماره تلفن عددي است. با نگاه به گوشي تلفن روميزي يا موبايل مشاهده مي‌شود که روي دکمه‌هاي ۲ تا ۹، حروف انگليسي به ترتيب خاصي درج گرديده است.

به تقريب، روي همه گوشي‌هاي تلفن که در سراسر جهان توليد مي‌شود، همين حروف انگليسي با همين ترتيب چاپ مي‌شود و طبق اين روال، هيچ حرفي معادل ۰ و ۱ نمي‌شود و بنابراين ۰ و ۱ در فون‌واژه‌ها معادل هيچ حروفي نيست.

در شماره گيري فون واژه‌ها به جاي هر حرف، عدد معادل آن در دکمه‌هاي تلفن مدنظر است، فارغ از اينکه آن حرف چندمين واژه روي دکمه باشد.

بنابراين واژه ۴ حرفي برابر شماره ۴ رقمي و به همين ترتيب معادل‌سازي مي‌شود.

شماره تلفن‌هاي حروفي، يعني همان شماره‌هايي که سايت شرکت همراه اول آنها را شماره ترکيبي و سايت شرکت مخابرات استان تهران آنها را فون واژه مي‌نامد، شماره‌هايي هستند که از نظر حروف انگليسي که روي دکمه‌هاي شماره‌گير گوشيهاي تلفن چاپ مي‌شود، با يک اسم (نام يا نام خانوادگي) يا کلمه معني‌دار ديگر مطابقت دارند. اما اگر بخواهيم از ديدگاه ديگر در نظر بگيريم در اين قالب در واقع سرويس و خدمت جديدي ارائه نشده و تنها نوعي هوشمندي براي تبديل شماره ها به حروف ديده مي شود.

فون واژه‌ها از نظر کارکرد مخابراتي، همانند شماره‌هاي عددي عمل مي کنند و همانگونه که خط رند 09123456789 نيز فرقي با بقيه خطوط از نظر کارکرد مخابراتي ندارد اين شماره‌ها نيز به غير از قابليت تبديل شدن به اسامي با معني، ويژگي خاص ديگري ندارند اما همين امکان اين شماره‌ها را از ارزش تجاري بالايي برخوردار ساخته است. براساس همين هوشمندي نيز مدتي است بازار سياهي ايجاد شده و سايتها و شرکت هاي متعددي به فعاليت پرداخته‌اند و با تلاشهاي متعدد شماره هاي تماس مختلفي که قابليت تبديل به نام هاي مختلف را دارا هستند خريداري کرده و آنها را با قيمتهايي بسيار بالا واگذار مي کنند و بدين ترتيب يک سيم کارت ايرانسل که ممکن است قيمت آن بيش از پنج هزار تومان نبوده و حتي شماره رندي هم نيست تنها با توجه به اينکه قابليت تبديل به يک نام را دارد با قيمتي ميليوني وارد بازار مي شود.

اکنون شرکت‌هاي فعال در اين زمينه راه هاي مختلفي در نظر گرفته و واگذاري اين شماره‌ها را نه تنها براساس نام و نام خانوادگي بلکه گاهي براساس مواردي مانند شغل نيز ارائه مي‌کنند که البته گويي شماره‌هايي که براساس مشاغل تعريف شده‌اند قيمت به نسبت مناسب‌تري دارند اما در همين موارد هم از قيمت 500 هزار توماني براي يک خط ايرانسل تا قيمتهاي چند ميليوني تبديل به امري رايج شده و جالب اينجاست که بازار خريد اين سيم‌کارتها نيز به نسبت گرم است.

 

منبع: خراسان


94/7/13 - 12:23 - 2015-10-5 12:23:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن