تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکاني: شکست برابر عمان برايمان درس شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
فکر مي کنم رفتن هادي شوخي است؛ مکاني: شکست برابر عمان برايمان درس شد موج-دروازه بان تيم ملي فوتبال ايران مي گويد اعتماد به نفسي که بازيکن جوان تيم ملي از بازي هاي دوستانه بزرگ کسب مي کنند با هيچ چيزي قابل ارزش نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، سوشا مکاني در گفت و گو با سايت فدراسيون فوتبال درباره موضوعات اين روزهاي فوتبال ايران به صحبت پرداخت.

بعد چند روز از درگذشت هادي نوروزي، شايد هنوز شما به عنوان بازيکناني که با هادي زندگي کرده ايد، نتوانسته باشيد با اين واقعيت کنار بياييد.
شناخت من از هادي به امروز و ديروز بر نمي گردد. ما از تيم جوانان و تيم اميد با هم همبازي بوديم، زماني که هادي خيلي جوان تر بود. در طول همه اين سالها يک بار هم کوچکترين بي احترامي يا حرف بدي از هادي نشنيدم و به نظر من يکي از محجوبترين فوتباليستهاي ايران بوده و هست. مطمئن هستم که خيلي طول مي کشد تا بخواهم اين موضوع را هضم کنم. اين دوري راه خيلي بيشتر هم ما را اذيت مي کند. ما در آن جو نيستيم و فقط عکسها را از دور مي بينيم. اگر نزديک بوديم شايد درک موضوع برايمان راحتتر بود. اما مطمئنا وقتي به تهران برگرديم پيش خانواده اش مي رويم و مي گوييم که هميشه کنارشان هستيم. نه من بلکه همه بازيکنان چنين شرايطي داريم. يک مساله ديگري هم وجود دارد و آن هم اينکه ما بايد تا آخر فصل هم قسم شويم و بتوانيم به نتيجه اي برسيم که هميشه آرزوي هادي بود. او از ابتداي فصل آرزو داشت که ما در آخر فصل به قهرماني برسيم. شايد تنها با اين کار بتوانيم هديه اي به خانواده اش بدهيم؛ خانواده اي که در سختترين شرايط کنار هادي بودند.

شايد اين اتفاقي که افتاد اوج بدشانسي پرسپوليس در اين فصل بود و به قول برانکو کمر تيمتان را شکست.
از دست دادن کسي که براي تيم هم از نظر اخلاقي و هم از نظر فني با ارزش بود غير قابل باور است. همه صحنه هايي که با او بوديم الان جلوي چشمهايم است. اين که هر روز با لبخند وارد رختکن مي شد و با همه بازيکنها سلام و احوالپرسي مي کرد و مي خنديد جلوي چشمهايم است. نمي توانم باور کنم. من بيرون از زمين تمرين هنوز باور نکرده ام که اين اتفاق افتاده و وقتي تک تک صحنه هايي که از هادي در خاطرم است را کنار هم مي گذارم، هيچ جور نمي توانم به خودم بقبولانم که ديگر او کنارمان نيست. فکر مي کنم رفتن هادي شوخي است. با خودم مي گويم وقتي به ايران بر گردم، هادي را سر تمرين مي بينم. به نظرم اين اتفاق فراتر از شکسته شدن کمر پرسپوليس است ولي کاري که مي توانيم انجام بدهيم اين است که کنار خانواده اش بمانيم و آنها را تنها نگذاريم. بايد تلاشمان را دو برابر کنيم و به چيزي که آرزوي هادي است برسيم و اين موفقيت را به خانواده اش تقديم کنيم. نبايد اينطور باشد که چند روز به ياد هادي باشيم و بعد او را فراموش کنيم،مثل اسطوره هايي که داشتيم و از دست داديم. اميدوارم اين مساله هيچ وقت در حد شعار نماند، از خودم به عنوان يک دوست و برادر گرفته تا بزرگ ترين مسوول.

از اين فضا خارج شويم و درباره اردوي تيم ملي در دوبي با هم صحبت کنيم. وضعيت تيم ملي در فاصله سه روز تا بازي با عمان چطور است؟
به خاطر شرايط آب و هوايي که عمان دارد، اردوي خيلي خوبي براي ما در نظر گرفته اند. دوبي به لحاظ شرايط آب و هوايي نزديکي بسيار زيادي با عمان دارد و در اينجا مي توانيم با تمرينات خوبي که کادر فني در نظر گرفته با شرايط آب و هوايي کنار بياييم. تا اينجاي کار که شرايط بسيار خوبي در اردوي دوبي داشته ايم و تمرينات خيلي سختي را پشت سر گذاشته ايم و تا حدود بسيار زيادي از نظر آب و هوايي و شرايط تنفسي با وضعيت آب و هوايي مسقط تطبيق پيدا کرده ايم تا خدايي ناکرده در مواجهه با چنين شرايطي در عمان غافلگير نشويم. از نظر فني هم کادر فني تمام بازيهاي تيم عمان را آناليز کرده است. بازي خيلي، خيلي مهمي برابر عمان داريم اما با تمريناتي که در دوبي انجام داده ايم و شرايطي که کادر فني برايمان فراهم کرده مطمئن هستم که مي توانيم اين تيم را ببريم و گام بزرگي براي صعود به مرحله بعد برداريم.

حتما شرايط عمان با حريفاني که تا به حال در اين مرحله با آنها روبه رو بوده ايم متفاوت است.
صد در صد همينطور است. ما در يک بازي دوستانه در همين گذشته نزديک برابر عمان شکست خورديم. آن شکست براي فوتبال ما يک درس بود و به ما ثابت کرد که نبايد هيچ حريفي را دست کم بگيريم. اختلاف تيمها با هم بسيار کم شده و ديگر آن روزها گذشته که پيش از شروع بازيها دو، سه گل از حريفان جلو بوديم. همه تيمها سرمايه گذاري کرده اند و تنها چيزي که مي تواند ما را به موفقيت برساند يک دلي بازيکنان و تجربيات کادر فني است. اين برگ برنده ماست و مي توانيم با اين برگ برنده برابر هر تيمي به موفقيت برسيم. نمونه اش بازي با شيلي است؛ همان تيمي که بعد از شکست برابر ايران توانست قهرمان کوپا آمريکا شود. عمان حريف سرسختي براي ماست اما با عرق و تعصبي که بازيکنان ما به پيراهن تيم ملي دارند به اضافه انگيزه و يکدلي بچه ها و دانش کادر فني مي توانيم عمان را شکست مي دهيم.

نظرت درباره کار با دن گاسپار چيست؟ کار با اين مربي چه قدر توانسته به تجربه شما اضافه کند؟
آقاي احمد سجادي که در نفت مربي من بود، توصيه خيلي خوب به من مي کرد و مي گفت تلاش کن هميشه شنونده خوبي باشي. من اين جمله را هيچ وقت فراموش نمي کنم. از روزي هم که زير نظر دن گاسپار کار مي کنم، سعي کرده ام در هر جلسه تمرين نکات تازه اي از اين مربي ياد بگيرم. هميشه تلاشم اين بوده که نکات مدنظرش را به خاطر بسپارم و از آنها استفاده کنم. سعي ام اين است که از هر مربي نکته تازه اي ياد بگيرم تا در آينده اين نکته ها به فوتبالم کمک کند. از گاسپار ممنون هستم که چه از نظر روحي و رواني هميشه با من صحبت مي کند و هم از نظر فني خيلي به من کمک کرده است.

تنوع تمرينات گاسپار چگونه است؟
ايشان مربي دروازه بان بزرگي بوده است و هر جا کار کرده هميشه دروازه بانهايش جزو بهترينها بوده اند. اين موضوع حکايت از توان فني بالاي گاسپار دارد و اميدوارم ما دروازه بانهاي ايراني بتوانيم ازاين تجربيات استفاده کنيم. البته اين را هم بايد بگويم که دروازه باني ايران در اين چند وقت اخير پيشرفت چشمگيري داشته است.

درباره بازيکنان جواني که اخيرا توسط کي روش به تيم ملي دعوت شده اند چطور فکر مي کني؟ بازيکناني مثل سعيد عزت اللهي، سردار آزمون، حسين کنعاني، مهدي ترابي و...
اين بازيکنان جوان پتانسيل اين را دارند که جا پاي بزرگترهاي فوتبال ايران بگذارند يا فراتر از آنها پيشرفت کنند. فوتبال در اين چند سال خيلي پيشرفت کرده است و به نظرم اين بازيکنان جوان توانايي اين را دارند که به بازيکنان بزرگي در فوتبال تبديل شوند اما بايد اين را بدانيم که تجربه يک جا به دست نمي آيد و بازيکنان جوان در ميدانهاي زياد آبديده مي شوند. سعيد عزت اللهي مي تواند مثل کريم باقري يا جواد نکونام در آينده بازدهي داشته باشد. اين دو بازيکن بزرگ جزو کاپيتانهاي ارزنده فوتبال ما بوده اند و سعيد هم پستي آنهاست اما اين دو هم يک روز جوان بوده اند و ميدانهاي بين المللي باعث شد به ستاره هاي بي رقيب فوتبال ايران و حتي فراتر از فوتبال ايران تبديل شوند. الان هم شما مطمئن باشيد که اگر اين بازيکنان جوان در کوران مسابقات پر تعداد بين المللي قرار بگيرند، مي توانند براي سالهاي سال خيال فوتبال ايران را از داشتن يک تيم پرقدرت راحت کنند.

شايد دقيقا به خاطر همين مساله باشد که سرمربي تيم ملي از نياز اين تيم به داشتن اردوهاي خوب و با کيفيت صحبت مي کند؟
دقيقا. شما مي توانيد مثال اين موضوع را در بازي با سوئد يا شيلي ببينيد. اعتماد به نفسي که اين دو بازي به تيم ملي و بازيکنان داد، عالي بود. چيزي که ما از بازي با تيم بزرگي چون شيلي و سوئد به دست آورديم، نتيجه اش نبود بلکه اعتماد به نفسي بود که توانستيم کسب کنيم. يا تجربه اي که از بازي با آرژانتين به دست آوريم با هيچ چيزي قابل عوض کردن نيست. وقتي بازيکن ما جلوي مسي، ابراهيموويچ يا سانچس بازي مي کند دفعه بعد وقتي مقابل بازيکن بزرگ ديگري بازي مي کند، دست و دلش نمي ارزد. اين اعتماد به نفس قيمت ندارد. تنها چيزي که مي تواند يک تيم را به موفقيت برساند تجربه است. شما مي بينيد تيمي مثل کره جنوبي يا ژاپن انقدر بازيهاي بزرگ بين المللي بازي داشته که بازيکن شانزده، هفده ساله شان به راحتي به بهترين تيمهاي اروپا ترانسفر مي شوند. اميدوارم مسوولان تدبيري کنند تا بتوانيم بازيهاي بزرگ دوستانه انجام بدهيم و اردوهاي با کيفيت داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن