تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع مالي وزارت راه و شهرسازي با وظايف وزارت هم‌خواني ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۱ق.ظ)
نماينده مجلس: منابع مالي وزارت راه و شهرسازي با وظايف وزارت هم‌خواني ندارد موج - عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به موضوع عدم امکان وزارت راه و شهرسازي گفت: بايد نمايندگان معترض بررسي کنند که در برابر چه منابع مالي که در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار داده‌اند، چه کارهايي انجام شده است؛ در اين صورت قطعا دست از اعتراض برمي دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، نماينده مردم استهبان در مجلس با اشاره به تحولات بنيادين در راه آهن در ۲ سال اخير گفت: اين در حالي است که بودجه راه آهن در اين دو سال هيچ افزايشي نداشته است.
محمد سقايي، نماينده مردم استهبان در مجلس شوراي اسلامي، در خصوص اعلام وصول طرح استيضاح آخوندي با امضاي ۱۳ تن از نمايندگان مجلس اظهار کرد: من معتقدم اگر به بحث حمل‌ونقل اعم از ريلي، هوايي، دريايي و جاده‌اي و همچنين رسالتي که در حوزه مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازي هست عميق بنگريم متوجه مي‌شويم ميزان اعتباري که در رديف‌هاي بودجه براي اين وزارت در نظر گرفته شده با اين رسالت‌ها برابر نيست.
نماينده مردم استهبان در مجلس شوراي اسلامي افزود: وزارت راه و شهرسازي وزارتخانه‌اي است که هزينه زيادي بايد در زيرساخت‌ها انجام دهد ولي منابع مالي اين هزينه‌ها در اختيار اين وزارتخانه گذاشته نشده است مثلا؛ مجلس در زمينه نوسازي ناوگان ريلي و جاده‌اي قانوني تصويب کرد مبني بر استفاده وزارت راه و شهرسازي از ۲۰ درصد درآمد حاصل از هدفمند کردن يارانه سوخت، ولي؛ تا به امروز که ۷ ماه از سال گذشته است ريالي از اين اعتبارات به دولت داده نشده است. طبيعي است که وقتي درآمدها محقق نمي‌شود وزارت راه و شهرسازي هم نتواند به برخي از اهداف خود برسد.
عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس به موضوع عدم امکان وزارت راه و شهرسازي از استفاده از ساير منابع مانند؛ فاينانس خارجي براي پيشبرد برنامه‌ها به دليل تحريم‌ها اشاره و گفت: بايد نمايندگان معترض بررسي کنند که در برابر چه منابع مالي که در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار داده‌اند، چه کارهايي انجام شده است؛ در اين صورت قطعا دست از اعتراض برمي دارند.
وي با اشاره به منابعي که در بودجه امسال مجلس به شرکت راه آهن داده شده است و نتايج بسيار مثبتي که اين شرکت در اين مدت به آن رسيده است، ادامه داد: در اين دو سال تحول بنيادين در راه آهن ايجاد شده که اين تحولات در حالي است که بودجه اين شرکت افزايش نيافته؛ بلکه منابع موجود از سوي وزارت راه و شهرسازي مديريت شده است.
اين نماينده مجلس با اشاره به اعتراض برخي نمايندگان مجلس به وزير راه و شهرسازي در زمينه مسکن مهر گفت: من بسياري از پروژه‌هاي مسکن مهر در شهرهاي مختلف را ديده‌ام به عنوان مثال در شهر پرديس تهران نيز ساخت‌وسازهاي زيادي از سوي وزارت راه و شهرسازي در راستاي پايان پروژه مسکن مهر شده است جالب اينکه هزينه‌اي که براي تهيه زيرساخت‌هاي اين شهر مانند؛ آب و برق شده بيش از هزينه ساختمان‌سازي است که نشان دهنده اشتباه بودن طرح مسکن مهر در دولت قبل است و بايد اين هزينه‌ها را در زمينه نوسازي بافت فرسوده شهرها انجام مي‌دادند.
وي جانمايي مسکن مهر و هزينه کرده‌اي انتقال آب و برق و راه‌سازي اين پروژه‌ها را از نظر اقتصادي توجيه‌پذير ندانست و تأکيد کرد: اگر در بررسي‌ها منصف باشيم به اين جمع‌بندي نمي‌رسيم که امکان استيضاح وزير راه و شهرسازي وجود دارد.
عضو مجمع نمايندگان استان فارس در مجلس با اشاره به معضلات حمل‌ونقل و مسکن که از سال‌هاي گذشته رسيده است، گفت: در ۸ سال دولت قبل با نفت ۱۱۰ دلاري هيچ تکاپويي براي توسعه زيرساخت‌هاي ريلي نشد که نشان مي‌دهد استيضاح به سمت سياسي شدن درحرکت است.
سقايي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ابلاغيه سياست‌هاي کلي نظام که در بخش حمل‌ونقل دو بند از ۸ بند را به توسعه زيرساخت‌هاي ريلي اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: درآمدهاي دولت حاصل نشده و نتوانسته است منابع مالي مورد نياز براي توسعه زيرساخت‌هاي ريلي را تأمين کند.
وي تأکيد کرد: در يک کلام بايد بگويم وزير راه و شهرسازي مستحق استيضاح از سوي نمايندگان نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن