تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته شدن حساب‌هاي مهندسان مشاور و پيمانکاران/ ديون شهرداري به نام پيمانکاران زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۴ب.ظ)
دردسرهاي دور زدن قانون توسط شهرداري؛ بسته شدن حساب‌هاي مهندسان مشاور و پيمانکاران/ ديون شهرداري به نام پيمانکاران زده شد موج- پس از پرداخت نشدن اقساط وام‌هايي که شهرداري تهران به نام پيمانکاران و مهندسان مشاور دريافت کرده است، اکنون جلو حساب مشاوران و مهندساني که با شهرداري تهران همکاري مي کرده اند گرفته‌شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شهرداري تهران در آخرين اقدام خود در رابطه با پرداخت مطالبات پيمانکاران و مهندسان مشاور، اين موضوع را مطرح کرده که به دليل مشکلات مالي قادر به پرداخت مستقيم مطالبات افراد نيست و بايد از راه هاي ميانبر اين مطالبات را پرداخت کند.
بر همين اساس، پس‌ازاين اتفاق، مسوولان شهرداري تهران به پيمانکاران و مهندسان مشاوري که با آن‌ها همکاري داشته‌اند اعلام کرده‌اند که به هراندازه که افراد از شهرداري طلب دارند، از بانک شهر وام دريافت کرده و شهرداري اقساط اين وام‌ها را پرداخت خواهد کرد اما اکنون پس از گذشت مدت‌زماني به پيمانکاران و مهندسان مشاور اعلام‌شده که نه‌تنها شهرداري اقساط اين وام‌ها را پرداخت نکرده بلکه جلو ساير حساب‌هاي اين افراد نيز به دليل معوقه‌اي که در بانک شهر دارند گرفته‌شده است.
يکي از مهندسان مشاور که درزمينه برداشت اطلاعات در حوزه آي تي با شهرداري تهران همکاري مي‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج در اين رابطه مي‌گويد: دو سال پيش قراردادي را با شهرداري تهران به امضا رسانديم و سال گذشته پس از مدت‌ها دوندگي براي دريافت مطالبات خود از شهرداري، مسوولان اين نهاد اعلام کردند که مي‌توانيم به ازاي طلب خود از بانک شهر وام بگيريم و شهرداري خود اقساط اين وام‌ها را پرداخت خواهد کرد.
وي مي‌افزايد: اعلام شد که حدود 80 درصد از حق‌الزحمه‌اي که قرار بود از شهرداري تهران دريافت کنيم را مي‌توانيم از بانک شهر در قالب وام دريافت کرده و شهرداري نيز به‌عنوان ضامن براي گرفتن اين وام معرفي شد.
اين مهندس مشاور با اشاره به پرداخت نشدن مبالغ اين وام‌ها از سوي شهرداري به بانک شهر مي‌گويد: پس‌ازآنکه شهرداري اقساط اين وام‌ها را پرداخت نکرده، اکنون اسامي مهندسان مشاور و پيمانکاران به‌عنوان بدهکار به بانک مرکزي اعلام‌شده است.
وي مي‌افزايد: اکنون جلو تمام حساب‌هاي ما گرفته‌شده و ديگر قادر به انجام هيچ‌گونه فعاليت مالي نيستيم.
وي تأکيد مي‌کند: در حال حاضر اصلي‌ترين مشکل ما دريافت مطالباتمان از شهرداري تهران نيست بلکه معضل اساسي ما اعتبار ازدست‌رفته‌مان در سيستم بانکي است.
براي روشن‌تر شدن اين موضوع، خبرنگار خبرگزاري موج با يکي ديگر از مهندسان مشاور همکار با شهرداري تهران که از روز گذشته به دليل بدهي‌هاي شهرداري دچار مشکل شده است، گفت‌وگو کرد.
اين مهندس مشاور که با شهرداري منطقه 10 همکاري داشته است در اين خصوص مي‌گويد: بر اساس يک تفاهم‌نامه با بانک شهر، مقررشده بود شهرداري تهران مطالبات پيمانکاران و مهندسان مشاوري که با آن‌ها همکاري مي‌کند را از طريق ارائه وام و پرداخت ديون از سوي اين نهاد پرداخت کند اما اکنون نه‌تنها اين اتفاق نيفتاده بلکه مهندسان مشاور و پيمانکاران به‌شدت با مشکل مواجه شده‌اند.
وي مي‌افزايد: از همان ابتدا قرار بود شهرداري اقساط وام‌ها را پرداخت کرده و خود اين نهاد نيز به‌عنوان ضامن ما معرفي شود.
اين مهندس مشاور با اشاره به بسته شدن حساب‌هاي تعداد زيادي از مهندسان مشاور و پيمانکاران به دليل پرداخت نشدن اقساط وام‌هاي دريافت شده مي‌گويد: به دليل معوقه‌اي که شهرداري به بانک شهر پرداخت نکرده، ساير بانک‌ها از صدور ضمانت‌نامه براي ما جهت حضور در مناقصات اجتناب مي‌ورزند و جلو تمام فعاليت‌هاي بانکي ديگر ما نيز از روز گذشته گرفته‌شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن