تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816921958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام/ فاطمي: با اهداي مدال به جاي سكه، بر اعتبار مسابقات عكس ايران بيافزاييم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام/ فاطمي: با اهداي مدال به جاي سكه، بر اعتبار مسابقات عكس ايران بيافزاييم
خبرگزاري فارس: حسين فاطمي پيشنهاد كرد به جاي اهداي سكه‌هاي طلا در مسابقات مختلف عكاسي ايران، مدال‌هايي طراحي شود كه هم به اعتبار مسابقات عكاسي بيافزايد و هم داراي ارزش معنوي باشد.


حسين فاطمي عكاس خبري در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره برگزاري نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام گفت: موضوع‌بندي دوسالانه خوب نبود و به همين دليل بخش بسياري از عكاسان نسل دوم و سوم عكاسي كه آرشيوي غني از عكاسي ايران در اختيار دارند، در اين دوسالانه شركت نكردند.
وي با اشاره به عدم حضور «جيمز نچوي» به عنوان داور در اين دوسالانه هم گفت: تقريباً از قبل مشخص بود كه جيمز نچوي در تركيب هيئت داوران حضور نخواهد داشت اما قبل از آنكه ايشان به ايران بيايند كتاب آثار دوسالانه را دركنار عكس هيئت داوران از جمله جيمز نچوي همزمان با افتتاحيه، منتشر كردند. اين كتاب به هر حال به عنوان سندي در تاريخ عكاسي ايران ماندگار خواهد ماند درحالي كه نسل آينده عكاسي ايران تصور مي‌كند كه اين آثار را جيمز نچوي نيز داوري كرده است.
فاطمي در ادامه درباره تركيب هيئت داوران دوسالانه هم گفت: هيئت داوران همه استاد و قابل احترامند اما چگونه عكاس پيشكسوتي كه به طور مثال تنها در ژانر طبيعت كار كرده است و روزانه حتي 10 فريم از عكس‌هاي فلسطيني را نديده است، مي‌تواند در اين دوسالانه قضاوت كند.
وي همچنين درباره نحوه انتخاب آثار هم گفت: حتي در فراخوان مسابقات درجه 3 عكاسي شهرستان نيز عنوان مي‌شود كه از پذيرفتن عكس‌هايي كه تاكنون در ديگر مسابقات به نمايش درآمده و يا پذيرفته شده است معذوريم اما در اين دوسالانه شاهد آثاري هستيم كه در ديگر مسابقات نيز به نمايش درآمده است.
فاطمي به جوايز اهدايي در دوسالانه نيز اشاره كرد و پيشنهاد داد به جاي اهداي سكه‌هاي طلا و يا جوايز نقدي، مدال‌هايي با عنوان «دوسالانه عكس جهان اسلام» طراحي شود كه هم به اعتبار دوسالانه بيافزايد و هم از نظر معنوي ارزشمند باشد.
وي با اشاره به مسابقات جهاني عكس ادامه داد: دربسياري از مسابقات مطرح عكاسي دنيا نه تنها به برگزيدگان آثار جوايز نقدي اهدا نمي‌شود بلكه براي شركت در اين مسابقات از شركت كنندگان هزينه شركت دريافت مي‌شود كه اين نشان دهنده اعتبار آن جشنواره است.
فاطمي تأكيد كرد: افزايش تعداد سكه‌ها به مسابقات عكاسي اعتبار نمي‌دهد بلكه تداوم جشنواره و نشان معنوي اين مسابقات است كه باعث افتخار عكاسان برگزيده در آينده مي‌شود.
وي يكي از دلايل عدم اهداي مدال و ديپلم افتخار در جشنواره‌ها و دوسالانه‌هاي عكس ايران را عدم تداوم اين جشنواره‌ها و دوسالانه ها و تعطيلي آنها بعد از مدت كوتاه عنوان كرد.
اين عكاس خبري در ادامه تأكيد كرد: مسابقات عكاسي محلي براي درآمدزايي عكاسان نيست و چه بسا كه برخي از عكاسان گاهي بين 3 تا 5 ميليون تومان براي هر پروژه عكاسي هزينه مي‌كنند.
بنابراين هدف اين عكاسان از شركت در مسابقه كسب درآمد نيست بلكه با هدف بزرگتري در مسابقه شركت مي‌كنند.
فاطمي در ادامه درباره كيفيت آثار اين نمايشگاه گفت: در ابتدا حسي كه نسبت به اين دوسالانه داشتم چيزي شبيه به مسابقه «ورلدپرس» بود چرا كه اغلب آثار عكس‌هاي خون و خونريزي از مسلمانان و جوامع اسلامي بود.اگر چه مسلمانان زير بار ظلم نمي‌روند و براي رسيدن به اهداف اسلامي خود جهاد مي‌كنند اما مي‌توانستيم حضور مسلمانان را كه در كشورهاي پيشرفته دنيا در آرامش زندگي مي‌كنند نيز شاهد باشيم كه نگاه همگان به مسلمانان تداعي كننده جنگ و خونريزي نباشد. به طور مثال هيچ عكسي از زندگي مسلمانان در اروپا در اين دوسالانه نبود.
وي ادامه داد: اگر يك داور اروپايي در تركيب هيئت داوران داشتيم حضور او باعث ارسال آثاري از كشورهاي اروپايي مي‌شد.اما با كليشه‌اي شدن تركيب هيئت داوران ايراني در اغلب مسابقات عكاسي نبايد بيش از اين انتظار داشته باشيم.
فاطمي همچنين گفت: به نظر مي‌رسد نيازي به برگزاري اين دوسالانه نبود چرا كه مشابه همين نمايشگاه را تحت عنوان نمايشگاه هنر و نيايش پيش از اين داشتيم و اگر قرار بود دوسالانه‌اي بين المللي با عنوان جهان اسلام برگزار كنيم بايد سطح آن را نيز بسيار بالاتر از نمايشگاه قبلي مي‌برديم.
وي همچنين به عنوان دوسالانه جهان اسلام اشاره كرد وگفت:جهان اسلام تقريباً در تمام دنيا ريشه دوانده است اما در اين دوسالانه فقط عكس‌هايي از فلسطين،عراق،افغانستان و... را شاهد بوديم كه اگر اطلاع‌رساني درستي صورت مي‌گرفت، از تمام كشورهاي دنيا آثاري ارسال مي‌شد.
فاطمي همچنين گفت: در مسابقات مطرح جهاني معمولاً از هر كشوري يك داور انتخاب مي‌شود كه سليقه‌هاي مختلفي را در جشنواره‌ها لحاظ كنند، ما هم مي‌توانستيم از مناطق مختلف خاورميانه و جهان اسلام داوراني را انتخاب كنيم كه نسبت به اين مناطق آشنايي كافي داشته باشند اما غير از شهيد الاعلم بقيه داوران ايراني بودند.
وي همچنين گفت: ‌تقريباً همه مي‌دانستند كه «جيمز نچوي» در اين دوسالانه حضور نخواهد داشت چرا كه وي در هيچ مسابقه‌اي داوري نمي‌كند بنابراين با توجه به اين مسئله مي توانستيم از همان ابتدا داوران ديگري از ديگر مناطق خاورميانه وجهان اسلام را به دوسالانه دعوت كنيم.
فاطمي با انتقاد از عدم حضور نچوي در ايران ادامه داد: بسياري از شركت‌كنندگان تصور مي‌كردند كه آثارشان را «نچوي» داوري خواهد كرد و اين براي يك عكاس بسيار مهم است كه اثرش از سوي اين عكاس پيشكسوت مورد قضاوت قرار بگيرد اما بنا به گفته مسئولين برگزاري دوسالانه،ايشان به خاطر پروژه عكاسي خودشان از آمدن به ايران منصرف شده‌اند كه در اين صورت ايشان پروژه عكاسي خودشان را به دوسالانه عكس جهان اسلام ترجيح داده‌اند، پس لزومي نداشت كه از ايشان دعوت مي‌شد.
فاطمي همچنين تصريح كرد: وقتي مي‌دانيم نچوي به ايران نخواهد آمد نبايد از اعتبار و عنوان وي براي اين دوسالانه اينگونه استفاده مي‌شد. ضمن اين كه عكاسان ايراني بسيار برجسته‌اي دردنيا داريم كه حتي آثار جيمز نچوي را هم داوري كرده‌اند و مي‌توانستيم از حضور آنها به عنوان داور در دوسالانه استفاده كنيم.
اين عكاس خبري به عدم تداوم جشنواره‌هاي عكس در ايران هم اشاره داشت وگفت: اگر كسي دلش براي عكاسي ايران مي‌تپيد امروز بايد بيست و چندمين دوره آن را پشت سر مي‌گذاشتيم اما متأسفانه هيچ كدام از جشنواره‌هاي عكاسي ايران جوانند و بيشتر از 10 دوره از برگزاري آنها نمي گذرد.
حسين فاطمي عكاس خبرگزاري فارس تاكنون 22 جايزه داخلي و 5 مدال خارجي را در كارنامه كاري خود ثبت كرده است.
انتهاي پيام/ش
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن