تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799200098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي مهمترين برنامه توسعه انرژي در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي مهمترين برنامه توسعه انرژي در کشور است موج - عضو کميسيون انرژي اتاق بازرگاني با بيان اينکه افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي مهمترين برنامه توسعه انرژي در کشور است، گفت: فاصله قيمتي ۴۰ درصدي بين قيمت CNG و بنزين عرضه شده در جايگاه‌هاي سوخت وجود دارد که به نظر مي رسد اين فاصله قيمتي منطقي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي شمس اردکاني عضو کميسيون انرژي اتاق بازرگاني در نشست خبري برگزاري هفتمين کنفرانس و نمايشگاه بين المللي سوختهاي جايگزين، خودرو، CNG مهمترين برنامه‌هاي توسعه صنعت CNG ايران در دوران پساتحريم را برنامه هاي توسعه انرژي ايران براي افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي و جايگزين کردن اين انرژي پاک با انواع سوخت مايع به ويژه فرآورده‌هاي مختلف نفتي همچون گازوئيل، بنزين، نفت سفيد و نفت کوره دانست و گفت: وجود شبکه گسترده و ذخاير عظيم گاز طبيعي مهمترين مزيت توسعه صنعت CNG در کشور است و در شرايط فعلي يکي از مهمترين برنامه‌هاي توسعه انرژي ايران افزايش ظرفيت توليد گاز طبيعي به شمار مي رود.
عضو کميسيون انرژي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران با بيان اينکه افزايش سهم CNG در سبد سوخت خودروها علاوه بر دستاوردهاي زيست محيطي، مزيت اقتصادي و صرفه‌جويي ارزش حاصل از کاهش واردات بنزين را به همراه دارد، اظهار کرد: هم اکنون به طور متوسط روزانه بيش از ۲۱ ميليون مترمکعب گاز طبيعي در جايگاه‌هاي CNG کشور مورد مصرف قرار مي گيرد.
وي با يادآوري اينکه قيمت گاز طبيعي به مراتب ارزان تر از نفت خام و فرآورده‌‌هاي نفتي است، تصريح کرد: از اين رو، با افزايش گازرساني و به ويژه رشد سهم CNG در سبد سوخت خودروها امکان افزايش صادرات فرآورده‌هاي نفتي براي کشور فراهم مي شود.
شمس اردکاني در تشريح مهمترين چالش‌هاي پيش روي توسعه صنعت CNG در کشور، توضيح داد: هم اکنون در اکثر کلانشهرهاي کشور با کسري و کمبود جايگاه‌هاي CNG روبرو هستيم به طوري‌که دست کم بايد يک‌هزار جايگاه جديد عرضه CNG در کشور احداث شود.
اين کارشناسن اقتصاد انرژي با يادآوري اينکه سال گذشته بيش از چهار ميليارد ليتر بنزين وارد کشور شد، گفت: در صورتي که توسعه صنعت CNG در ايران انجام نمي شد، حجم واردات بنزين به بيش از ۲۵ ميليون ليتر در روز افزايش پيدا مي کرد.

عضو کميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران با بيان اينکه هم اکنون راهبري و بهره‌برداري از جايگاه‌هاي CNG براي سرمايه گذاران بخش خصوصي فاقد توجيه اقتصادي است، اظهار کرد: در حال حاضر روش انگليسي حدود ۵۰ سال قبل در مديريت جايگاه‌هاي سوخت کشور به ويژه مجاري عرضه CNG حکمفرما بوده که اجراي اين نظام عرضه و توزيع فاقد سودآوري بالا براي سرمايه گذاران جايگاه هاي CNG کشور است.
وي با اعلام اينکه انتقال دانش و فن آوري در بخش‌هاي مختلف طراحي و توليد موتورهاي پايه گازسوز، کيت و نسل جديد مخازن کامپوزيتي و ساخت برخي از تجهيزات جايگاه ها همچون کمرپرسورها مهمترين پاشنه آشيل توسعه صنعت CNG ايران در سال هاي پيش روي است، گفت: در طول حدود يک دهه گذشته تاکنون با ساخت و توسعه صنعت CNG ايران به بزرگترين توليد و مصرف کننده اين انرژي پاک در جهان تبديل شده است.
اين مقام مسئول با يادآوري اينکه در شرايط فعلي پس از جمهوري اسلامي ايران، کشورهايي همچون پاکستان، آرژانتين، آمريکا و استراليا بزرگترين شبکه هاي عرضه و توزيع CNG جهان را در اختيار دارند، تصريح کرد: توسعه صنعت CNG يک مزيت نسبي براي صنعت گاز و اقتصاد کشور به شمار مي رود و از اين طرح افزايش دو برابري حجم عرضه اين حامل انرژي پاک در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وي با اشاره به آغاز عرضه آزمايشي CNG به شناورها در منطقه خليج فارس توسط ايران، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن حجم قاچاق سوخت مايع، اولين طرح عرضه CNG به شناورها به صورت پايلوت و آزمايشي در قشم آغاز شده است.
اين مقام مسئول، مهمترين دليل توسعه سهم CNG در ناوگان دريايي و شناورهاي کشور به ويژه در منطقه خليج فارس و درياي عمان را مقابله با قاچاق سوخت عنوان کرد و يادآور شد: با توسعه سهم CNG در ناوگان دريايي کشور به تدريج سهميه‌هاي گازوئيل شناورها براي مقابله با قاچاق سوخت حذف مي‌شود.
شمس با تاکيد بر اينکه هم اکنون قيمت‌هاي عرضه CNG را منطقي عنوان کرد و افزود: فاصله قيمتي ۴۰ درصدي بين قيمت CNG و بنزين عرضه شده در جايگاه‌هاي سوخت وجود دارد که به نظر مي رسد اين فاصله قيمتي منطقي است.
عضو کميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران با بيان اينکه به منظور توسعه کمي و کيفي صنعت CNG، دي ماه سال جاري هفتمين کنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي سوخت‌هاي جايگزين، خودرو و CNG در تهران برگزار مي شود، تاکيد کرد: هم اکنون سناريوهاي جديدي به منظور توسعه کمي و کيفي توسعه صنعت CNG همزمان با برگزاري اين کنفرانس بين المللي تدوين و ارائه خواهد شد.
وي از جايگزين کردن مخازن کامپوزيتي با مخازن فلزي در خودروها، توسعه ناوگان اتوبوسراني گازسوز و ورود کاميون‌هاي CNG سوز به عنوان ديگر سناريوهاي در دست اقدام نام برد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اين، استفاده از CNG به منظور گازرساني به روستاهاي دور افتاده از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام براي توسعه اين صنعت استراتژيک در کشور است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن