تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806525413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش قيمت شيرخام، به کدام روش؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
توافق دامداران و صنايع لبني در هاله اي از ابهام: افزايش قيمت شيرخام، به کدام روش؟ موج - داستان قيمت شيرخام و محصولات لبني، هنوز در حالت سرگرداني به سر مي برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بيش از يک سال است که صنايع لبني و دامداران بر سر افزايش قيمت شيرخام با هم اختلاف پيدا کرده اند. از طرفي دامداران مي گويند اگر قيمت خريد شيرخام با بار ميکروبي کمتر از 100هزار و چربي 3.2درصد، 1440تومان در هر کيلوگرم نباشد، ديگر نمي توانند به کار خود ادامه دهند و به زودي ورشکست خواهند شد. همين الان هم بسياري از دامداران براي جبران هزينه ها و کمبود نقدينگي، دام هاي خود را يکي پس از ديگري روانه کشتارگاه مي کنند.
از طرف ديگر، صنايع لبني نيز مشکلات خودشان را دارند. طبق گفته مديرعامل صنايع شير ايران، آخرين آماري که از سود اين شرکت منتشر شده، چيزي حدود 0.8 درصد است. اين در حالي است که طبق قانون، سود مشروع صنايع لبني 17درصد برآورد شده و هر روز به نقطه صفر نزديک تر مي شوند. اگرچه دولت براي جبران هزينه هاي صنايع به آنها اجازه افزايش قيمت 16درصدي را در محصولات نهايي داده است اما خود صنايع به دليل شناختي که از بازار دارند و اطمينان از عدم توانايي مالي مردم، اين موضوع را نپذيرفته و پيش بيني مي کنند که در صورت وقوع اين اتفاق، محصولات نهايي به خاطر قيمت بالا بدون مشتري مانده و در آخرين مرحله دود چنين تصميمي به چشم دامداران خواهد رفت.
چندي پيش، خبري مبني بر توافق دامداران و صنايع لبني براي افزايش پلکاني قيمت شيرخام در خبرگزاري ها منتشر شد اما بلافاصله صنايع اين موضوع را رد کردند و گفتند که هنوز هيچ توافق قطعي صورت نگرفته است. امروز هم خبرگزاري تسنيم، با اشاره به سخنان قائم‌مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي از جلسه مشترک اتحاديه دامداران و صنايع لبني در تعيين قيمت شير خام خبرداده و از جانب اين مقام مسئول گفته: دامداران از سر ناچاري رضايت دادند هر کيلو شير خام را 10درصد کمتر از قيمت مصوب 1440 توماني ستاد تنظيم بازار (يعني 1300تومان) بفروشند.

گام دوم افزايش قيمت هم بايد اجرا شود
رييس هيات مديره انجمن صنفي گاوداران ايران در گفت و گو با موج، گفت: جلسه هم انديشي بين دامداران و کارخانه ها حدود 3هفته پيش برگزار شد و جديدا جلسه اي در اين راستا برگزار نشده است.
احمد مقدسي افزود: گذشته از اينها نظر دامداران در گام اول، 1350تومان بود نه 1300 تومان که آن هم مورد قبول صنايع قرار نگرفت.
به گفته مقدسي، دامداران به قيمت 1300تومان رضايت نداده اند بلکه در صورتي اين قيمت قابل پذيرش است که مرحله دوم آن نيز اجرا شده و در نهايت به 1440تومان برسد.

صنايع لبني در اين مورد حرفي نزده اند
اما عضو هيات مديره انجمن لبنيات در اين ارتباط به موج گفت: صنايع هنوز هيچ توافقي در اين مورد نکرده اند.
وحيد مفيد افزود: جلسه مشترک صنايع سه شنبه هر هفته برگزار مي شود که طبق آخرين آمار، هنوز بحثي در اين مورد در اين جلسه ها صورت نگرفته است.
مفيد اظهار کرد: اگر هم توافقي در اين زمينه باشد، به تنهايي کفايت نمي کند. زيرا متن آن بايد ابتدا به تصويب سازمان حمايت رسيده تا ضمانت اجرايي پيدا کند.
اين اتفاقات در حالي است که معاون وزير جهادکشاورزي در امور توليدات دامي به موج گفته بود: به زودي خبرهاي خوبي از توافق دو طرف منتشر خواهد شد و روند جلسات في مابين اميدوار کننده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن