تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812812836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاغروند، خلبان شهيدي که جان خود را فداي عشق به امام خميني(ره) کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۹ق.ظ)
چاغروند، خلبان شهيدي که جان خود را فداي عشق به امام خميني(ره) کرد موج - خرم‌آباد - خلبان شهيد غلامرضا چاغروند در 12 مهر سال ۵۹ در اوج مظلوميت در مرز دهلران توسط يکي از افسران عراقي به شهادت رسيد. اين شهيد را مي‌توان مظلوم‌ترين شهيد لرستان و حتي کشور دانست.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، غلامرضا چاغروند در دوازدهم بهمن سال 1331 ه‍.ش. در شهرستان خرم‌آباد ديده به جهان گشود. پس از سپري دوران طفوليت در کانون گرم خانواده در دبستان ثبت‌نام کرد و با پشت سر گذاشتن دوره ابتدايي و راهنمايي در دبيرستان اميرکبير خرم‌آباد واقع در خيابان فرهنگ اين شهرستان دوره متوسطه را با موفقيت سپري کرد و موفق به اخذ ديپلم شد.
وي در سال 1353 به استخدام هوانيروز درآمد و پس از گذراندن آموزش زبان انگليسي و دوره‌هاي مختلف نظامي در تهران و مرکز آموزش هوانيروز اصفهان با درجه ستوان سومي ترخيص شد.
در سال 1355 به علت درگيري با رئيس وقت شهرباني اصفهان مدت يک ماه در بازداشتگاه ارتش محبوس شد.
در سال 1357 که عطر انقلاب اسلامي در همه‌جاي کشور پيچيد غلامرضا همراه با انقلابيون در تمام راهپيمايي‌ها شرکت مي‌کرد. پس از پيروزي انقلاب در سال 1358 همزمان با شورش گروهک‌هاي معاند در کردستان به پايگاه هوانيروز کرمانشاه منتقل شد و در عمليات‌هاي مختلفي به مبارزه و درگيري با آن‌ها پرداخت.
او در سال 1358 ازدواج و تا 30 شهريور سال 59 در کردستان خدمت کرد. پس از آن با حمله عراق به خاک جمهوري اسلامي به جبهه ايلام اعزام شده و در آن‌جا مشغول خدمت شد. تا اين‌ که آخرين مأموريت چاغروند در بعدازظهر 12 مهر 59 انجام گرفت در آن روز خلبان چاغروند و کمک خلبان وي ستوانيار مصري و گروهبان يکم عادل موسوي عازم مأموريت به منطقه دهلران شدند و ديگر... .
کسي ديگر هيچ اطلاعي از هلي‌کوپتر و ديگر سرنشينانش نداشت. تا اين‌که خبر مصاحبه چند نفر از سرنشينان بالگرد از راديو عراق دهن به دهن پخش شد و اقوام خلبان چاغروند به کميته هلال‌احمر مراجعه کردند. ولي به هر دري زدند بسته بود و مسوولان از نبودن نام او در آمار اسرا خبر مي‌دادند.
در نهايت پس از شش ماه از طريق خانواده گروهبان يکم عادل موسوي نامه‌اي به دست خانواده خلبان چاغروند رسيد که متن آن اين چنين بود «ما در ظهر دوازدهم مهر 95 در مرز دهلران اسير شديم خلبان چاغروند شهيد شد و خلبان حسين مصري را که تير خورده بود به بيمارستان منتقل کردند. لطفا به خانواده‌هاي آن‌ها اطلاع دهيد».
پسر پيرمرد دفن‌کننده پيکر شهيد غلامرضا چاغروند به‌نام «ديوان جاليزي» در اين خصوص مي‌گويد: «در بعدازظهر دوازدهم مهر 59 يک بالگرد در منطقه دهلران در حال پرواز بود. منطقه چند ساعت قبل به‌علت عقب‌نشيني نيروهاي ايراني در اشغال نيروهاي بعثي بود. نيروهاي دشمن به محض ديدن بالگرد آن را مورد هدف گلوله‌هاي خود قرار دادند بالگرد به‌سمت کوه‌هاي اطراف پرواز کرد و به‌علت اصابت گلوله به هلي‌کوپتر و زخمي شدن کمک خلبان در يک کيلومتري جاليز بر زمين نشست.
بلافاصله نيروهاي مهاجم هلي‌کوپتر را به محاصره درآوردند و سرنشينانش را به اسارت درآوردند فرمانده بعثي‌ها از خلبان مي‌خواهد به امام امت توهين کند که با مقاومت چاغروند روبه‌رو مي‌شود. اين ايستادگي و مقاومت ايشان تا جايي ادامه دارد که يکي از افسران عراقي با سرنيزه به‌سمت او حمله مي‌کند و وي را به شهادت مي‌رساند.
پيکر او در تاريخ 12 اسفندماه سال 62 در روستاي جليز با يک متر خاک‌برداري و در حالي‌که تنها استخوان‌هاي او در داخل لباس خلباني‎اش مانده بود پيدا شد، اين درحالي است که او خلبان هليکوپتر امدادي بود نه جنگي، و براي امدادرساني به طرف مناطق جنگي جنوب اعزام شده بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن