تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تب برفكي در كمين دام هاي خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۹ق.ظ)
مديركل دامپزشكي خوزستان هشدار داد: تب برفكي در كمين دام هاي خوزستان موج-مديركل دامپزشكي خوزستان نسبت به تاخير در واكسيناسيون دام هاي استان عليه بيماري تب برفكي به دليل توقف توليد اين واكسن هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، مصطفي كناركوهي در برنامه اي به مناسبت هفته دامپزشكي اظهار كرد: خط توليد واكسن بيماري تب برفكي در موسسه سرم سازي رازي متوقف شده است به همين دليل براي تامين واكسن مورد نياز اين بيماري نگراني هايي وجود دارد.
وي با بيان اين كه واكسيناسيون عليه بيماري تب برفكي در سه مرحله بهاره، پاييزه و زمستانه انجام مي شود، افزود: در هر فصل به 90 هزار دوز واكسن نياز داريم كه با توجه به فرارسيدن پاييز بايد هر چه سريع تر تامين شود.
كناركوهي با اشاره به كمبود اعتبار براي تهيه واكسن خارجي، اظهار كرد: درخواست 5.5 ميليارد ريال اعتبار براي تهيه اين واكسن به معاونت برنامه ريزي استان داده شده اما هنوز به نتيجه نرسيده است.
به گفته وي شهرستان هاي شمالي و شرقي استان بيش از ساير نقاط در معرض بيماري تب برفكي قرار دارند.
وي با اشاره به اين كه تا كنون واكسيناسيون رايگان بوده است، اضافه كرد: تمهيداتي براي تهيه واكسن خارجي و وارد كردن آن در حال انجام است اما در اين صورت هزينه خريد واكسن را دامداران بايد تقبل كنند.
بيماري تب برفكي يك بيماري عفوني و گاهي كشنده، بسيار واگيردار و مشترك بين انسان و حيوان است كه به عنوان طاعون براي صنعت دامداري محسوب مي شود.كنترل بيماري منوط به واكسيناسيون، مراقبت شديد نقل و انتقال حيوانات، قرنطينه كردن، اعمال محدوديت در خريد و فروش و گاهي معدوم كردن ميليون ها راس دام است.
كناركوهي همچنين وظيفه دامپزشكي در پيشگيري از بيماري ها را يادآور شد و اظهار كرد: پايش بيماري هايي كه به طور معمول اتفاق مي افتد همچنين بيماري هاي نوپديد مي تواند در سلامت دام ها نقش بسزايي داشته باشد.
وي افزود: بيماري لمپي اسكين(LSD)بيماري خطرناكي است كه سال گذشته از مرزهاي غربي كشور وارد شد و برخي استان ها را درگير كرد اما به دليل پيشگيري هايي كه انجام شده بود در خوزستان فقط شوشتر درگير شد و در فاز دوم نيز با وجودي كه تمام استان درگير شده بود كمتر از 10 راس تلفات اتفاق افتاد.
كناركوهي خاطرنشان كرد: 203 هزار راس دام عليه بيماري LSD واكسينه شدند و اكنون آزمايشات نشان مي دهد حتي يك نقطه هم به عنوان كانون دراستان شناسايي نشده است.
اين مقام مسوول با اشاره به احتمال انتقال بيماري از طريق انگل هاي خارجي و داخلي افزود: سم پاشي براي پيشگيري از انگل هاي خارجي انجام شده اما به دليل كمبود اعتبار نتوانستيم شربت خوران دام ها عليه انگل هاي داخلي را تاكنون انجام دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن