تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816448596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين گزارش سياهه تهران منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۴۰ب.ظ)
اولين گزارش سياهه تهران منتشر شد موج - اولين سياهه انتشار شهر تهران براي سال مبناي 1392 که توسط هسته پژوهشي سوخت، احتراق و آلايندگي دانشگاه صنعتي شريف و شرکت کنترل کيفيت هوا شهرداري تهران تهيه شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، «حسين شهبازي»، کارشناس بخش سياهه انتشار و پيش بيني آلودگي هوا با اعلام اين خبر گفت: «تهيه داده‌هاي مورد نياز اين گزارش بيش از يک سال به درازا کشيده است. براي جمع‌آوري بخشي از داده‌ها به ويژه ضرايب انتشار منابع متحرک اندازه‌گيري‌هاي وسيع ميداني صورت گرفته است. تنها گزارش مشابه موجود در کشور، مربوط به پروژه جايکا در سال 1376 براي شهر تهران بوده است.»
او گفت: «در اين گزارش‌ها منابع آلاينده مهم و تاثيرگذار در آلودگي هواي شهر تهران شناسايي شده و ميزان انتشار آلايندگي از هر يک از منابع مورد محاسبه قرار گرفته است. ميزان کل آلودگي توليدي شهر تهران در سال 1392 بالغ بر 726 هزار تن برآورد شده است که سهم منابع متحرک 85 درصد و سهم منابع ساکن معادل 15 درصد است. از اين طريق مي‌توان سهم هر منبع از توليد و انتشار آلودگي در هواي شهر تهران را مشخص کرده و در تصميم‌گيري‌هاي حوزه آلودگي هوا مورد استفاده قرار داد. اين گزارش شامل بخش‌هاي متنوع براي انواع منابع آلاينده است و خروجي‌هاي سياهه انتشار به تفکيک زماني و مکاني استخراج شده است.»
فهرست يا سياهه انتشار (emission inventory) شامل مجموعه‌اي از داده‌ها است که انتشار آلايندگي‌هاي مختلف را از منابع گوناگون به تفکيک مکاني و زماني بيان کند. سياهه انتشار مي‌تواند بسيار کلي و با تفکيک‌پذيري پايين، مثلاً براي يک کشور يا قاره و براي يک سال يا يک دهه و يا بسيار جزيي و با تفکيک پذيري بالا، مثلاً براي يک منبع آلايندگي و طي يک ساعت تهيه شود.
هدف از توسعه سياهه انتشار، کمي‌سازي مقادير آلايندگي توليدي از منابع مختلف، شناسايي و اهميت سنجي و مقايسه منابع مختلف براي آلايندگي‌هاي گوناگون، توليد مقادير اوليه مورد نياز براي مدل‌هاي پراکنش آلودگي هوا و مدل‌هاي عددي فتوشيميايي درشت يا ريز مقياس و اجرا و اثرسنجي سناريوهاي مختلف کاهش آلودگي هواست. به گفته شهبازي، سياهه انتشار، مهم‌ترين ابزار علمي و مديريتي شناخت و کاهش آلودگي هواست. بدون سياهه انتشار، برنامه ريزي براي کاهش آلودگي هوا کاملاً بي هدف است. سياهه انتشار، اهداف کيفي را به اهداف کمي تبديل کرده و پايش اثربخشي برنامه‌هاي کاهش آلودگي هوا را ميسر مي‌سازد.
او ادامه داد: «گزارش حاضر مجموعه اي از داده‌هاي سياهه انتشار تهران است که براي اولين بار در کشور توسط هسته پژوهشي سوخت، احتراق و آلايندگي دانشگاه صنعتي شريف و شرکت کنترل کيفيت هوا تهيه شده است. ويرايش اول سياهه انتشار تهران داراي فرضيات گوناگوني است که به برخي از آن‌ها اشاره شده است. هدف ما از توسعه اولين سياهه انتشار آلايندگي تهران، علاوه بر توليد ابزار بسيار مورد نياز مديريت شهري در کاهش آلودگي هوا، ايجاد نمونه اي براي کل کشور بود تا ساير کلان شهرها نيز بتوانند چنين پايگاه داده ارزشمندي را توليد کنند.»
شهبازي، افزود: «مهم‌ترين مشکل در اين راه، نبود داده‌هاي مورد نياز است. داده‌هاي موجود نيز داده‌هاي قابل اعتمادي نيستند و لذا در بررسي‌هاي مفصل کارشناسي تصميم بر آن شد که اولين سياهه انتشار تهران تا حد ممکن دقيق و جزيي باشد، اما نبود داده موجب عدم توليد اين ابزار ارزشمند نشود. از اين رو استراتژي‌هاي مختلفي براي بدست آوردن انواع داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت.»
به گفته او اولين سياهه انتشار تهران شامل انواع خروجي‌هاي ديجيتالي به تفکيک مکاني با دقت 500 متر و به تفکيک زماني يک ساعته و براي تمام سال (سال مبنا) و به تفکيک روز، هفته، ماه و فصل در دسترس است. علاوه بر آن، انواع خروجي‌هاي مکاني در فرمت فايل‌هاي اطلاعات مکاني جغرافيايي (GIS) در دسترس قرار گرفته است. نهايتاً، براي اطمينان از صحت و دقت سياهه انتشار، روش‌هاي گوناگوني براي صحت سنجي استفاده شده است به عنوان مثال سياهه انتشار منابع متحرک با داده‌هاي مصرف سوخت تهران مقايسه شده است. علاوه بر آن، مقادير به دست آمده در سياهه انتشار سالانه، با مقادير شهرهاي مشابه نيز مقايسه شده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن