تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812746183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت هاي جديد سيماني در نزديكي مرزها اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۲ب.ظ)
ظرفيت هاي جديد سيماني در نزديكي مرزها اقتصادي است موج-آنچه موجب شده است کارخانه‌هاي سيمان در کشور با رکود و معضلات اساسي رو به رو شوند اين است که اين واحدهاي توليدي در کنار آب‌هاي آزاد راه‌اندازي نشده اند تا بتوانند به حمل و نقل دريايي دسترسي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، برخي از کشورهاي دنيا براي اين که در صنايع خود به‌ويژه در صنعت سيمان با رکود و مشکلات جدي رو به رو نشوند کارخانه‌هاي سيمان خود را نزديک به آب‌هاي آزاد و در مرزها قرار داده‌اند تا بتوانند مازاد توليدات خود را به ساير کشورها صادر کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان به نقل از روابط عمومي شرکت سيمان خوزستان، برخي از کشورهاي دنيا براي اين که در صنايع خود به‌ويژه در صنعت سيمان با رکود و مشکلات جدي رو به رو نشوند کارخانه‌هاي سيمان خود را نزديک به آب‌هاي آزاد و در مرزها قرار داده‌اند، تا بتوانند مازاد توليدات خود را به ساير کشورها صادر کنند.

دپوهاي پرهزينه براي سيماني ها
آنچه موجب شده است کارخانه‌هاي سيمان در کشور با رکود و معضلات اساسي رو به رو شوند اين است که اين واحدهاي توليدي در کنار آب‌هاي آزاد راه‌اندازي نشده اند تا بتوانند به حمل و نقل دريايي دسترسي داشته باشند.
کامران وکيل، دبير اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدني در اين رابطه مي‌گويد: عمده کارخانه‌هاي سيمان کشور با ظرفيت ۳۳۰۰ تن در روز و به عبارتي يک ميليون تن در سال ساخته شده‌اند و اين در حالي است که توليد ۱۹ کارخانه سيمان به مدت يک سال بدون مشتري و معطل باقي مانده‌اند.
دبير اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدني افزود: کارخانه‌هاي سيمان کشور ترکيه که عنوان بزرگترين صادرکننده سيمان منطقه را يدک مي‌کشد بي‌وقفه مشغول به کار هستند و مشتري محصولات بسياري از کارخانه‌هاي غرب کشور هم به شمار مي‌روند.
وکيل تصريح مي‌کند: علت اين تفاوت بسيار واضح و ساده است چراکه کارخانه‌هاي ترکيه در کنار مرزهاي آبي قرار گرفته‌اند در حالي که کارخانه‌هاي ايران در وسط کشور ايجاد شده‌اند در نتيجه آنها به بازارهاي جهاني دسترسي بيشتري دارند و مي‌توانند به راحتي صادرات داشته باشند بنابراين آن ها براي کشورهاي خود نعمت فراواني را به همراه مي‌آورند و از بابت آن مي‌توانند سود سرشاري را نصيب خود کنند.
وي خاطرنشان کرد: دليل پراکندگي کارخانه‌ها در ايران ارزاني سوخت و حمايت‌هاي تعرفه‌اي دولت از صنعتگران بوده است و در نتيجه صنايعي ايجاد شده که فقط با يارانه سوخت و معافيت مالياتي و عوارض واردات امکان بقا داشته‌اند و امروز که حمايت‌ها کمتر شده و مزيت‌هاي رقابتي هم از دست رفته است محصولات سيمان راهي دپوهاي پر هزينه مي‌شود.
وي ادامه داد: اين در حالي است که مسوولان هنوز به ابزار تعرفه متوسل مي‌شوند که متاسفانه صنايع فولاد هم در همين مسير در حال پيشرفت هستند بنابراين بايد براي نجات صنايع ايران راهکارهايي اساسي در پيش گرفته شود.
به گفته وي، روزگاري رشد انفجاري توليد سيمان افتخار بود در حالي که امروزه توليدات در انبارها تلنبار مي‌شوند.

شرايط مناسب سيماني‌ها لب مرزي
آنچه در شرايط رکود سيمان کاملا مشخص است اين است که کارخانه‌هاي لب مرز به نسبت کارخانه‌هاي داخل کشور از شرايط مناسب تري برخوردار هستند. قاسم داوودي، مدير فني و مهندسي شرکت فرآوري مواد معدني در اين رابطه مي‌گويد: در حال‌حاضر آنچه از شرايط کارخانه‌هاي در حال توليد مي‌توان دريافت اين است که کارخانه‌هاي سيمان که در مرزها ساخته شده‌اند مثل سيمان اروميه، خوي، صوفيان و ايلام با تمام ظرفيت در حال توليد و فروش هستند و تا حدودي از شرايط خوبي نسبت به ساير کارخانه‌هاي سيمان برخوردارند.
وي افزود: در کشوري مانند ترکيه به دليل اينکه هزينه تامين سرمايه پايين است اين امر به سادگي گراني انرژي را در ترکيه جبران مي‌کند به همين دليل توليد سيمان براي آنها مي‌تواند مقرون به صرفه باشد.
وي تاکيد کرد:ما هيچ وقت نتوانسته‌ايم مزيت نسبي کشور را به مزيت‌هاي تجاري و بازرگاني تبديل کنيم و بايد يقين بدانيم عمده دليل اين مساله سياست‌هاي برخي مديران است که موفق نشده‌اند آن طور که شايسته بود کشور را به سمت و سوي پيشرفت اقتصادي سوق دهند.
داوودي عنوان کرد: ضعف مديريت، استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود، اختلاط کار اقتصادي با سياسي‌بازي و هزاران ضعف ديگر در همه جاي اين صنعت مشهود است؛ بنابراين براي اين که بتوانيم ظرفيت‌هاي موجود را به مقصد درستي برسانيم بايد تمامي شرايط را فراهم کنيم تا هرچه زودتر از بحران‌هاي موجود خارج شويم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن