تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820765162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشايش ششمين دوره مسابقات المپيک ورزشي نظاميان جهان(سيزم)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
گشايش ششمين دوره مسابقات المپيک ورزشي نظاميان جهان(سيزم) موج- بزرگ ترين مسابقات المپيک ورزشي نظاميان جهان(سيزم) شب گذشته با سخنان «پارک گئون هي» رئيس جمهور کره جنوبي در شهر «مونگ يونگ» در مرکز کشور اين کشور گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، گزارش هاي دريافتي نشان مي دهد هفت هزار ورزشکار از 117 کشور و منطقه جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران در اين رقابت که بزرگ ترين مسابقات در طول تاريخ ورزش هاي ارتش هاي جهان محسوب مي شود، شرکت کرده اند.
سازمان دهندگان اعلام کرده اند که در دوره قبلي اين مسابقات که در سال 2011 در کشور برزيل برگزار شد، شرکت کنندگان در 20 رشته ورزشي با يکديگر به رقابت پرداختند که شمار رشته هاي ورزشي در رقابت هاي کره جنوبي به 24 رشته افزايش يافته است.
در جريان مراسمي که در مجتمع ورزشي «کافاک» کره جنوبي برگزار شد، شماري از چتربازان اين کشور و تکواندوکاران کره اي حرکات نمايشي را به اجرا گذاشتند.
اين سري مسابقات هر چهار سال يک بار برگزار مي شود و نخستين دوره آن نيز در سال 1995 برگزار شده است.
«پارک گئون هي» رئيس جمهور کره جنوبي که پدرش ابتدا معلم شهر «مونگ يونگ» بود و سپس در سال 1961 رييس جمهور اين کشور شد، طي سخناني آيين گشايش اين مسابقات را رسما اعلام کرد.
وي در سخنان خود ابراز اميدواري کرد که برگزاري اين رويداد جهاني راهي براي پيشبرد صلح و تقويت وحدت ميان کشورهاي جهان باشد.
هنرمندان کره اي که برگزاري بازيهاي المپيک 1988 و جام جهاني 2002 در اين کشور را بر عهده داشتند، مسووليت مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين رقابت ها را بر عهده دارند.
خبرگزاري يونهاپ گزارش کرده است که شماري از مسوولان ارشد وزارتخانه هاي دفاع کشورهاي مختلف در حاشيه اين مراسم با مقام هاي نظامي کره اي ديدار و گفت و گو کرده اند.
اگرچه رقابت هاي ورزشي اصولا از مسايل سياسي جدا تصور مي شود اما بنا به اين گزارش مسوولان کشورهاي مختلف و کره اي ها درباره پيشبرد همکاري هاي نظامي و بحران تسليحات هسته اي شبه جزيره کره نيز گفت و گو کرده اند.
افزون بر اين، گزارش اين خبرگزاري حاکي است که 5 ورزشکار مرد و 4 ورزشکار زن از تيم روسيه به دليل رفتار غيراخلاقي در بدو ورود به فرودگاه کره بازداشت و به مسکو بازگردانده شدند.
سردار مهرعلي باران چشمه رييس سازمان تربيت بدني ستاد کل نيروهاي مسلح کشورمان پيشتر در سخناني اعلام کرده بود کاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران در 12 رشته ورزشي در اين مسابقات حضور مي يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن