تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه ۱۰۰ ميليارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره در بورس انرژي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۲ق.ظ)
عرضه ۱۰۰ ميليارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره در بورس انرژي ايران موج - مدير عامل بورس انرژي ايران، از عرضه ۱۰۰ ميليارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره، بر اساس مجوز شرکت ملي نفت ايران در تاريخ يکشنبه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، علي حسيني، مدير عامل بورس انرژي ايران، از عرضه ۱۰۰ ميليارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره، بر اساس مجوز شرکت ملي نفت ايران در تاريخ يکشنبه خبر داد و اظهار کرد: از هزار ميليارد تومان مجوز صادر شده تاکنون ۲۰۰ ميليارد تومان در دو مرحله از سوي شرکت‌هاي تأمين سرمايه امين و ملت منتشر شده است که مورد استقبال خريداران قرار گرفت.
علي حسيني افزود: اين ۱۰۰ ميليارد تومان با نرخ بازار گرداني ۲۳ درصد از سوي شرکت تأمين سرمايه آرمان عرضه مي‌شود و با همان شرايط مراحل پيشين عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: دارايي پايه اوراق نفت کوره ۳۸۰ سانتي استوک است و اندازه هر قرارداد از اين اوراق معادل يک تن نفت کوره است و عرضه به صورت ريالي انجام مي‌شود هر فردي که داراي کد بورسي باشد مي‌تواند از طريق کارگزاري‌هاي مجاز اقدام به خريد اوراق سلف استاندارد نفت کوره کند و علاقه‌مندان بايد کد خود را فعال کرده و از طريق کارگزاران خود اقدام به خريد اوراق کنند.
حسيني اظهار کرد: ارزش هر قرارداد يک ميليون تومان بوده و سود روز شمار آن ۲۳ درصد است که در پايان دوره زماني قرارداد يک‌ساله، ۲۵ درصد سود تضميني به دارندگان آن پرداخت مي‌شود، اين سود مي‌تواند در صورت افزايش قيمت نفت کوره تا سقف ۲۸ درصد ارتقا يابد.
وي افزود: هيچ‌گونه محدوديتي در خريد اين قرارداد توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي وجود ندارد و حجم فروش اوراق با توجه به تجربه مراحل پيشين نشان از پتانسيل بالاي اوراق در بازار سرمايه ايران دارد.
بورس انرژي ايران همچنان ميزبان معامله‌هاي اوراق سلف استاندارد نفت کوره است و در اين مسير ارزش معامله‌ها از ابتداي عرضه تا ۱۳ شهريور به بيش از ۲۹۰ ميليارد تومان رسيده بود.
بر اساس اين گزارش، رقم ۲۷۷۲۱۹ قرارداد نيز در اين معامله‌ها به ثبت رسيده است که مي‌تواند نويدبخش افزايش تدريجي معامله اين اوراق باشد.
مدير عامل بورس انرژي با اعلام خبر عرضه گازوئيل از روز يکشنبه در رينگ بين‌الملل اين بورس گفت: در روز يکشنبه ۲ مرحله عرضه اين فرآورده انجام خواهد شد، به اين ترتيب که هزار تن نفت گاز صادراتي از انبار نفت اصفهان و نيز هزار تن از اين فرآورده از انبار نفت ساري براي صادرات به کشور افغانستان مورد معامله قرار خواهد گرفت.
علي حسيني افزود: کالاي گازوئيل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در جلسه مورخ ۱۶ شهريور ۹۴ هيأت پذيرش بورس انرژي ايران به عنوان کالاي اصلي در تابلوي نفت و گاز بازار فيزيکي جهت عرضه در رينگ داخلي و بين‌الملل پذيرش شد و بر اساس مصوبه هيأت پذيرش مقرر شده سالانه دست کم ۲۴۰ ميليون ليتر گازوئيل به صورت هفتگي در بورس انرژي عرضه شود.
وي ادامه داد: حداقل خريد جهت کشف نرخ اين کالا، ۱۰ درصد حداقل عرضه بوده و خطاي مجاز تحويل اين کالا نيز ۵ درصد آخرين محموله قابل تحويل است و مشخصات هر محموله، شامل محل بارگيري و محل تحويل در قالب اطلاعيه عرضه در مواعد انتشار آن (رينگ داخلي يک روز و رينگ بين‌الملل سه روز کاري قبل از عرضه) ذکر خواهد شد.
مدير عامل بورس انرژي پيش‌تر گفته بود: بورس انرژي ايران آمادگي دارد تا با همکاري وزارت نفت انواع فرآورده‌هاي نفتي را براساس روش‌هاي متنوع عرضه کند.
حسيني افزوده بود: تجربه موفق فرآورده‌هاي مختلف نفتي در بورس انرژي سبب شد تا تحولي نوين را در فروش فرآورده‌هاي نفتي شاهد باشيم و اين دستاورد با حمايت‌هاي مهندس بيژن زنگنه، وزير نفت، محقق شد و خوشبختانه ديدگاه مثبت ايشان به اين بورس، چشم‌انداز مثبتي را براي آينده اين بورس ترسيم کرده است.
وي با بيان اين که معاونت‌هاي امور بين‌الملل، حقوقي و نيز سرمايه‌گذاري شرکت ملي نفت ايران تلاش بسياري کردند تا اين عرضه‌ها به بهترين شکل انجام شود گفته بود: تعامل و همدلي ميان مديران ارشد صنعت نفت و بورس انرژي، زمينه را براي همکاري‌هاي آتي تسهيل کرده است.
حسيني ادامه داده بود: تنوع عرضه در سبد محصولات نفتي به عنوان يک راهبرد در اولويت قرار دارد و در اين مسير، اين بورس آمادگي کامل دارد تا فرآورده‌هاي جديد نفتي و پتروشيميايي را مورد پذيرش قرار دهد، ضمن اين‌که از نظر زيرساخت‌هاي مورد نياز هيچ‌گونه مشکلي وجود ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن