تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799247487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازسازی و مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان در کرمان کلیدخورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بازسازی و مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان در کرمان کلیدخورد خبرگزاری پانا: به دست استاندار کرمان عملیات تکمیل بازسازی و مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان با نام مجموعه حاج آقا علی کلید خورد
۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر ساعت 08:45

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبرگزاری پانا،به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان ، با حضور رزم‌حسینی در  مجموعه حاج آقا علی قاسم آباد رفسنجان عملیات تکمیل بازسازی و مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان به دست وی کلید خورد.
محمد رزاقی راوی مجموعه حاج آقا علی در حاشیه بازدید استاندار کرمان ازاین مجموعه بیان داشت: مجموعه حاج آقا علی از خشت و گل ساخته شده و دارای چهار برج است.
به گفته رزاقی عمارت مجموعه حاج آقا علی چهار فصل بوده و گچ بری‌های منحصربه فردی دارد که تلفیقی از ادبیات و معنویات است.
وی عنوان کرد: مجموعه حاج آقا علی در گذشته یک تجارتخانه بوده است و تجار و بازرگانان در این مکان اسکان می‌یافتند.
تاکید استاندار کرمان بر استفاده از تکنولوژی‌های جدید در خانه حاج آقا علی
رزم‌حسینی ابتدا از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید ابراز داشت: این مجموعه باید به سبک ایرانی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مرمت و بازسازی شود و درآمد زایی داشته باشد.
در همین حال استاندار کرمان بعد از بازدید از بخش‌های مختلف بزرگترین خانه خشتی جهان در آیین آغاز عملیات تکمیل بازسازی و مرمت مجموعه حاج آقا علی شرکت کرد.
قدردانی از پشتیبانی‌های استاندار کرمان از مرمت آثار تاریخی
غلامرضا سرایداری مدیرعامل شرکت توسعه و عمران موقوفات استان کرمان به عنوان نخستین سخنران این مراسم این مجموعه را از موقوفات متعلق به اوقاف دانسته وگفت: قصد داریم آن را با کمک رئیس اوقاف شهرستان رفسنجان بازسازی کنیم و تحویل جامعه گردشگری دهیم.
سرایداری با قدردانی از پشتیبانی رزم‌حسینی استاندار کرمان برای بازسازی مجموعه‌های تاریخی متعلق به اوقاف ادامه داد: من در دوران دفاع مقدس،نیروی رزم‌حسینی بوده‌ام و امروز هم نیروی وی هستم.
وی با تاکید بر اینکه عملیات مرمت و بازسازی در مجموعه‌های تاریخی متعلق به اوقاف با نظارت کامل میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: کوچکترین دخل و تصرفی در این خانه صورت نمی‌گیرد و کار را به صورت اصولی و فنی پیش می‌بریم.
مدیرعامل شرکت توسعه و عمران موقوفات استان کرمان متذکر شد: توسعه گردشگری در رفسنجان مطلوب نیست و از استاندار کرمان می‌خواهیم برای رونق گردشگری در رفسنجان دستور دهد محور ورودی شهر رفسنجان به سمت مجموعه حاج آقا علی احیا و اصلاح شود زیرا چهره خوبی ندارد.
سرایداری با اشاره به اینکه قصد داریم مجموعه حاج آقا علی را با همکاری شورای قاسم آباد و سایر مسئولان رفسنجان به مجموعه اقامتی تبدیل کنیم ازاعزام همکاران خود به برخی از شهرها با هدف استفاده از تجربیات آنها درتبدیل خانه های قدیمی به مراکز اقامتی خبر داد.
مردم شاهد برکت خدمات استاندار کرمان هستند
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این آیین با قدردانی از خدمات استاندار کرمان تصریح کرد:شاهد تلاش رزم‌حسینی استاندار کرمان برای عمران و آبادانی استان به ویژه در بخش موقوفات و امامزادگان هستیم.
وی یادآور شد: آثار با برکت خدمات استاندار کرمان در حوزه‌های مختلف را مردم شاهد هستند و مرمت و بازسازی باغ تاریخی فتح‌آباد نمونه‌ای ازاقدامات بارز استاندار کرمان است که طی مدت کوتاهی توسط مدیرعامل شرکت توسعه و عمران موقوفات استان کرمان انجام شد.
قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون به مجموعه حاج آقا علی قاسم‌آباد رفسنجان توجه شایسته‌ای نشده است، وی با بیان اینکه درآمد برخی از موقوفات مانند باغ فتح‌آباد بستگی به عمران و آبادانی آنها دارد، ابراز داشت: زمانی که انرژی خوب استاندارکرمان و دلسوزی وی برای استان کرمان را دیدیم بنا به دستور وی برای بازسازی باغ فتح‌آباد کمک کردیم.
اشتغالزایی برای 100 نفر در خانه حاج آقا علی
استانداری کرمان ضمن اشاره به این موضوع که جوانان رفسنجان باید به فکر آبادانی شهر خود باشند گفت: هر گردشگری که وارد ایران می‌شود و به جنوب‌شرق کشور سفر می‌کند برای اقامت به مجموعه حاج آقا علی خواهد آمد واین فرصت خوبی برای اشتغال در این منطقه است.
نماینده عالی دولت در استان کرمان اظهار داشت: اداره کل اوقاف باید به سمت ایجاد درآمدهای جدید از محل املاک و دارایی‌های خود حرکت کند تا ارزش افزوده دارایی‌های موقوفات افزایش یابد.
رزم‌حسینی در ادامه سخنان خود عملکرد مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را ستود و ابراز داشت: شاهد حضور کارشناسان میراث فرهنگی در عملیات مرمت و بازسازی بناهای تاریخیکرمان هستیم.
وی با اشاره به اینکه حداقل 100 نفر در مجموعه حاج آقا علی رفسنجان مشغول به کار می‌شوند، عنوان کرد: با مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و تغییرکاربری آنها می‌توان اشتغالزایی مناسبی داشت در حالی که برای احداث یک کارخانه علاوه بر صرف هزینه‌های بسیار زیاد باید برای اخذ مجوزها و استعلام‌های مورد نیاز تلاش زیادی انجام داد.
بناهای تاریخی؛ ثروت‌های خفته
رزم‌حسینی از بناهای تاریخی به عنوان ثروت‌های خفته نام برد و افزود: احیا و بازسازی آثار تاریخی که در دوره‌های گذشته احداث شده‌اند از جمله خدماتی است که نظام جمهوری اسلامی به مردم ارائه می‌دهد.
وی بر مقاوم‌سازی مجموعه حاج آقا علی تاکید کرد و ادامه داد: این مجموعه باید به اقامتگاهی ماندگار و به روز تبدیل شود تا تولید ثروت کند.
رزم‌حسینی با یادآوری این موضوع که نمونه‌های خانه حاج آقا علی را در کرمان کم نداریم، تصریح کرد: ما نخواستیم آثار را زخمی کنیم، بلکه یک اثر را بازسازی و مرمت می‌کنیم و سپس به سراغ یک اثر دیگر می‌رویم.
وی همچنین خواستار افزایش حریم مجموعه حاج آقا علی رفسنجان در راستای جلوگیری از ساخت و سازها و یا زمین‌خواری توسط افراد سودجو شد.
کرمان را می‌سازیم
استاندار کرمان از رسانه‌ها خواست تا خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانند و از تلاش شبانه‌روزی برای عمران و آبادانی استان خبر داد و گفت: خداوند به لطف شهیدان عنایت کرده است و با حمایت ائمه جمعه و مدیران دوران خوبی را در کرمان خواهیم داشت و استان را در حد وسع خود می‌سازیم.
تاکید بر به کارگیری نیروهای بومی در خانه حاج آقا علی
اما یکی از اهالی قاسم‌آباد به نمایندگی از مردم این منطقه از استاندار کرمان خواست تا نیروهای بومی در مجموعه حاج آقا علی به کار گرفته شوند که رزم‌حسینی در پاسخ به این خواسته گفت: اگر از نیروهای بومی در این مجموعه استفاده نشود این امر برای سرمایه‌گذار به صرفه نیست بنابراین از نیروهای بومی استفاده می‌شود و در باغ فتح آباد هم از جوانان اختیارآباد و زنگی‌آباد بهره برده‌اند.
وی یادآور شد: از اهالی قاسم‌آباد انتظار داریم به سرمایه‌گذاران مجموعه حاج آقا علی کمک کنند تا کارها به خوبی پیش رود و این مجموعه هر چه سریع‌تر مرمت شود و به بهره‌برداری رسد.
استقبال گرم روستاییان از استاندار کرمان
با این وجود استاندار کرمان پس از پایان مراسم آغاز عملیات تکمیل بازسازی و مرمت مجموعه حاج آقا علی به سمت روستای اسلامیه حرکت کرد، مردم باصفای روستای اسلامیه با سلام و صلوات از استاندار کرمان استقبال کردند و پروژه گازرسانی مجموعه فردوسیه شامل فردوسیه آزادگان، حمیدآباد، قائمیه یک، قائمیه دو، اسلامیه، اکبرآباد هجری و مهدی‌آباد معاون را افتتاح کرد.استاندار کرمان همچنین در جمع مردم روستای اسلامیه اظهار داشت: امسال دولت برنامه خوبی برای گازرسانی به مناطق مختلف دارد و اعتبارات این حوزه افزایش یافته است و از مردم می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
رزم‌حسینی در حاشیه این مراسم و در محل مسجد جامع قائم آل محمد (ص) پای درد دل روستاییان اسلامیه نشست، دهیار جوان روستا از مشکلات مردم اسلامیه سخن گفت و ابراز داشت: اسلامیه 133 خانوار و 473 نفر جمعیت دارد.
وی از نبود درمانگاه، مدرسه و پست‌بانک، خرابی جاده ورودی و کوچه‌های روستای اسلامیه، هزینه زیاد پروانه ساختمانی به عنوان مهمترین مشکلات مردم اسلامیه نام برد.
استاندار کرمان در پاسخ به دهیار اسلامیه اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در برخی مناطق به اندازه کافی حضور ندارند بنابراین باید بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش ترتیبی دهیم که مشکل مدرسه اسلامیه رفع شود.
رزم‌حسینی همچنین از فرماندار رفسنجان خواست تا به مشکلات مردم روستای اسلامیه رسیدگی کند و گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه دهد.
تجدید بیعت با آرمان‌های شهیدان در گلزار شهدای داوران
در عین حال استاندار کرمان در سفر به رفسنجان به روستای داوران هم رفت تا پروژه گازرسانی به مجموعه داوران را کلنگ‌زنی کند، مردم داوران نیز در محل گلزار شهدای روستا با سلام و صلوات و شعارهای صل علی محمد یاور رهبرآمد وصل علی محمد خادم ملت آمد از رزم‌حسینی استقبال کردند.
رزم‌حسینی پس از دیدار با جمعی از خانواده شهدا و قرائت فاتحه در گلزارشهدای داوران، پروژه گازرسانی به مجموعه داوران شامل داوران و دره‌جوز را کلنگ‌زنی کرد.
مجید عسکری رئیس شورای اسلامی داوران در حاشیه این آیین از وضعیت نامناسب شبکه آبرسانی به روستا خبر داد و تصریح کرد: مردم داوران با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی فقط حدود دو ساعت از آب لوله‌کشی در شبانه‌روز برخوردارند.
از یکی از دختربچه‌های دبستانی می‌پرسم که آیا داوران از مدرسه و خانه بهداشت بهره‌مند است که خدا را شکر جواب مثبت می‌دهد.
 

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن