واضح آرشیو وب فارسی:پیک هشترود: روزى خواهد آمد که در آن سخن چین ها مقرب خواهند شد و افراد بدکار، زیرک خوانده مى شوند، افراد باانصاف را ناتوان به حساب مى آورند، صدقه و انفاق در راه خدا را غرامت پندارند.به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، پس از رحلت رسول خدا(ص) طرح آموزه های مهدویت، از سوی امام علی (ع)ادامه یافت، پس از طرح مباحث عام در قرآن و آموزش های گسترده و همه جانبه رسول (ص)، طرح این آموزه ها از سوی سایر ائمه هدی(ع) نیز ادامه یافت، تأکید بر وقوع فتنه ها و شمارش آن ها تا قیام قائم، ترسیم اوضاع بد آینده و عصر غیبت و حکمت آن؛ جامعه جوان شیعی در عصر خلافت علی(ع) از حضور امام معصوم بهره مند است و تصویری از آینده پرفراز و نشیب خود ندارد؛ آینده ای که در آن حکومت های جور با فتنه های رنگارنگ، این جامعه جوان را به چالش خواهد کشید. بی خبری و ناآمادگی برای آینده می تواند زمینه ساز حرکت های کور باشد و انحطاط و انهدام را به دنبال آورد. در این میان تأکیدهای علی(ع)بر وقوع فتنه های گسترده در آینده، شناخت و توجه، آمادگی و حتی انتظار را به دنبال آورد و ظرفیت و تحمل را افزایش داد، این آگاهی های پیشاپیش حتی توانست ایمان و تسلیم مؤمنان را افزایش دهد، به مناسبت عید سعید غدیرخم تنها به گوشه ای از احادیث مهدوی امیرالمؤمنین(ع) اشاره می کنیم: *امام علی(ع) از نسب امام مهدی(عج) می گوید در لابلاى سخنان امام على(ع) روایات زیادى در زمینه معرفى نسب امام زمان (عج) به چشم مى خورد که به یک بیان مجموعه این قبیل از روایات به سه دسته تقسیم مى شوند. در بخشى از آن ها او را فرزند خودشان معرفى مى کنند، در قسمتى دیگر آن حضرت را از فرزندان حضرت فاطمه (س) و بالاخره در دسته اى از روایات حضرت مهدى (عج) را از اولاد امام حسین (ع) معرفى کرده اند. امام محمدباقر(ع) مى فرمایند: امیرالمؤمنین على بن ابیطالب (ع) وقتى که از جنگ نهروان به کوفه برگشتند، براى مردم خطبه اى خواندند… در آن خطبه نخست خدا را سپاس گفتند و درود به روان پیامبر(ص) فرستادند و نعمت هایى را که خداوند به رسولش و بر خود آن حضرت عنایت کرده است یکى یکى شمردند، سپس در ادامه فرمودند: از جمله نعمت هاى خداوند بر من آن است که مهدى این امت از فرزندان من است. زر بن حبیش شنید که على بن ابیطالب (ع) مى فرمود: مهدى مردى از ما اهل بیت و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا است. امام رضا(ع) از پدر بزرگوارش موسى بن جعفر(ع) و او نیز از پدرش… او از امام حسین (ع) و آن حضرت از امیرالمؤمنین على بن ابیطالب (ع) روایت کرده است که آن حضرت خطاب به امام حسین (ع) فرمودند: نهمین فرزند تو اى حسین! قائم بر حق(مهدى ) است. *امام علی(ع) آخرین ذخیره الهی را چگونه صدا می کردند در مجموعه سخنان امام على (ع) با روش هاى مختلفى از نام مبارک امام زمان (ع) یاد مى شود. در یک مورد تصریح به نام آن حضرت غیر جایز دانسته شده است، در مورد دیگر از آن با اشاره سخن به میان مى آید و بالاخره در مورد دیگر به صراحت نام مخصوص بیان مى شود. جابربن یزید جعفى مى گوید: از امام باقر(ع) شنیدم که مى فرمود: روزى عمر بن خطاب به امیرالمؤمنین (ع) گفت: اى پسر ابوطالب! نام مهدى چیست؟ آن را براى من بیان کن. امام على (ع) فرمود: اسم او را نمى گویم، چون حبیب و خلیل من(رسول اکرم(ص)) با من عهد کرده است اسم او را براى کسى بیان نکنم تا اینکه خداوند وى را مبعوث و ظاهر گرداند و این از امورى است که خداوند عزّوجلّ علم آن را نزد پیامبرش امانت و ودیعه نهاده است. «…عن على بن ابیطالب قال: المهدى مولده بالمدینه من اهل بیت النبى اسمه اسم نبى»، امام علی(ع) فرمودند: مهدى در مدینه به دنیا مى آید، او از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است و هم اسم با یکى از پیامبران است. «عن على (ع) قال: اسم المهدىُّ محمد»، حضرت على (ع) فرمود: اسم حضرت مهدى ، محمد است. *احوال مردم آخرالزمان شاید بتوان گفت که بیشترین مطالب مربوط به معارف امام زمان (عج) از زبان حضرت على (ع) نقل شده است، به تبیین اوضاع آخرالزمان و وقایعى که در آن دوره پیش مى آید اختصاص دارد، آن حضرت ضمن تشریح آن پیشامدها چگونگى مقابله با آن ها را نیز بیان مى کنند، این حوادث شامل مسائل فرهنگى، اجتماعى، اخلاقى، تربیتى و طبیعى مى شود. روزى خواهد آمد که در آن سخن چین ها مقرب خواهند شد و افراد بدکار، زیرک خوانده مى شوند، افراد باانصاف را ناتوان به حساب مى آورند، صدقه و انفاق در راه خدا را غرامت پندارند و صله رحم و آمد و شد با خویشاوندان را با منت انجام مى دهند و بندگى و اطاعت خدا را وسیله فخرفروشى براى مردم قرار مى دهند. در چنین زمانى حکومت با مشورت زنان و امارت کودکان و تدبیر خواجگان انجام مى گیرد. اصبغ بن نباته مى گوید: شنیدم که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: در آخرالزمان که بدترین زمان ها است، در موقعى که روز قیامت نزدیک شود، زنانى ظاهر مى شوند بدون حجاب، در حالى که زینت هاى آن ها پیداست، در انظار عمومى رفت و آمد مى کنند، آن ها از دین خارج مى گردند،(به احکام دینى پایبند نیستند) و به امور فتنه انگیز وارد مى شوند و به سوى شهوات و لذت جویى ها روى مى آورند، حرام هاى خدا را حلال مى شمارند. اینگونه از زنان در جهنم خواهند ماند. پسندیدن ( 0 ) نپسندیدن ( 0 )
جمعه ، ۱۰مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پیک هشترود]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]