تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا ایران بهترین تیم آسیاست؟ (یادداشت) ::


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: آیا ایران بهترین تیم آسیاست؟ (یادداشت)
در تازه ترین رنکینگ فیفا ایران هم چنان تیم اول آسیاست و در رتبه جهانی یک پله صعود کرده و به جایگاه سی و نهم رسیده است.

به گزارش "ورزش سه" ایران در حالی مدت هاست به تیم اول آسیا تبدیل شده که خیلی ها می گویند ما به واقع تیم اول آسیا نیستیم!

نمی دانیم شاید فیفا هم مثل روزنامه ها و هم چننین عادل فردوسی پور و خیلی از روزنامه نگاران کی روشی پور است؟

اما تصور این مقام برای ایران خیلی دور از ذهن نیست. ایران با ستاره های قدیمی مثل نکونام به عنوان تیم نخست گروه َآ به جام جهانی صعود کرد. در جام جهانی علاوه بر مقاومت در بازی با نیجریه که یکی از تیم های فیزیکال آفریقا است در برابر آرژانتین صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد و اگر داور خطای اشکان دژاگه را به درستی پنالتی می گرفت چه بسا سرنوشت بازی تغییر می کرد و ایران در یک بازی بزرگ به پیروزی می رسید.

اکنون که تیم ملی جوان تر شده تاکتیک تغییر کرده و تهاجمی تر بازی می کند. پیروزی های خوبی در بازی های رسمی داشته. هم چنین در بازی های دوستانه. تیم کی روش کره جنوبی را دوباره شکست داد. شیلی را برد که بر سکوی قهرمانی قاره ایستاد و در برابر سوئد هم نمایش شایسته ای داشت اگر چه بازی را باخت. در جام ملت هاهم آنچه که آزار دهنده بود داوری بازی با عراق بود که به ناحق مهرداد پولادی را اخراج کرد.

تیم ملی امروز به راحتی به تیم های درجه دوم آسیا نمی بازد. حتی به بلوغ تاکتیکی برای بازی خوب در برابر تیم های بزرگ هم رسیده است و در مرحله گذر از تاکتیک دفاعی به تهاجمی با جوان های خوب و شایسته ای چون سردار آزمون، مهدی طارمی و... است. با همه این شرایط چرا ایران نباید تیم اول آسیا باشد؟ آنهم در شرایطی که من و شما خوب می دانیم فدراسیون فوتبال تنها در پرداخت دستمزد کی روش موفق بوده است اما زمین تمرین و هم چنین کیفیت لباس هایمان اصلا خوب نیست و حتی بعضی وقت ها پول اردو هم نداریم.

اگر امکاناتی که در اختیار کره بود یا ژاپن است ما داشتیم حتما گام های بهتری بر می داشتیم و فراموش نکنید کی روش مدت زمانی برای هدایت تیم ملی به تهران آمد که تحریم ها آغاز شد و به نقطه اوج رسید تا جایی که کی روش هم به زبان آمد وتحریم ها را ظالمانه خواند.

نه فیفا کی روشی پور نیست. بلکه فیفا درک دقیقی از وضعیت فوتبال ایران دارد. خوب می داند تیم ملی و کی روش با چه مشقت هایی به مسیر ادامه می دهند.

وقتی رحمتی خداحافظی کرد، علی کریمی برای بازی پیر شد و مجتبی جباری گفت من دیگر نیستم خیلی ها گفتند کار تیم ملی تمام شده است اما او ایستاد از تیم ملی یک تیم مبارز ساخت. تیم تدافعی که امروز حمله هم می کند و این به خاطر تغییر تاکتیک و اضافه کردن بازیکنان جوان به ترکیب است.
بنابراین و در یک کلام باید گفت ایران شایسته اولی در آسیا است. کی روش هم همین طور. ما از نگاه فیفا تیم سی و نهم جهان هستیم آنهم با یک پله پیشرفت. در حالی که در جام جهانی یکی از سی و دو تیم حاضر در مسابقات بودیم.


11:31  1394/07/10  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن