تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814666628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظم و امنيت دو مقوله وسيع با ابعاد گسترده هستند/قانون‌مداري يک امر ديني و اخلاقي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵ب.ظ)
فرمانده نيروي انتظامي: نظم و امنيت دو مقوله وسيع با ابعاد گسترده هستند/قانون‌مداري يک امر ديني و اخلاقي است موج-فرمانده نيروي انتظامي گفت: نظم و امنيت دو مقوله وسيع با ابعاد گسترده هستند که در توليد و تعميق آن همه مردم به خصوص نهاد خانواده داراي مسووليت هستند و جايگاه و نقش اجتماعي خانواده مطابق دستورات دين سعادت‌بخش اسلام جايگاهي رفيع است.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار سرتيپ حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه تهران به مناسبت هفته گراميداشت نيروي انتظامي، اين مطلب را بيان کرد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت:در تعاليم دين مبين اسلام امنيت از نعمت‌هاي بي‌بديل است. خداوند باري تعالي به سرزمين امن قسم مي‌خورد. يعني زماني که يک سرزمين مقدس مي‌شود که داراي امنيت کامل باشد.
اشتري ادامه داد: در ساحت فردي امنيت رابطه اساسي بين امن، ايمان و مؤمن وجود دارد و در آموزه‌هاي نوراني اسلام مؤمن کسي است که تمام فعل او امنيت آفرين باشد.
وي اضافه کرد: نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) امنيت و سلامتي را دو نعمت بنيادين معرفي کرده است و تا زماني که اين امنيت‌ها و نعمت‌ها از کف نرفته‌اند اهميت و جايگاهشان شناخته نمي‌شود.
رئيس پليس کشور تصريح کرد: شان و جايگاه نعمت امنيت، مستلزم توجه است، چرا که؛ بازتوليد نعمت امنيت امري پيچيده، زمان بر و پرهزينه تلقي مي‌شود؛ بنابراين حفظ نعمت امنيت نظام نيازمند عزم عمومي و همکاري آحاد مردم و تمام نهادهاي اجتماعي است.
اشتري گفت: در انديشه امام راحل فراتر از مسووليت ذاتي نهادهاي حاکميتي، در بحث تأمين امنيت و نظم اجتماعي قاطبه مردم‌داري مسووليت شرعي مي‌باشند و راهبرد ارتش 20 ميليوني برخاسته از اين موضوع است.
فرمانده نيروي انتظامي گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز امنيت را مقوله‌اي واقعي، ملموس و بسيار گسترده مي‌دانند و آن را به مثابه چتري مي‌دانند که بايد بر سر همه افراشته باشد.
اشتري تصريح کرد: ايشان امنيت را يکي از برترين حقوق انسان‌ها بيان فرموده است و فلسفه وجود نيروي انتظامي برقراري نظم براي استقرار آسايش و آرامش مردم مي‌دانند و ناجا را نيازمند همکاري مردم مي‌دانند.
فرمانده نيروي انتظامي قانون‌مداري و حفظ امنيت را يک امر ديني و اخلاقي دانست و گفت: حفظ امنيت نيازمند همراهي مردم و نهادهاي اجتماعي است.
فرمانده ناجا گفت: پايدارترين شاخص نظم و امنيت زماني تحقق مي‌يابد که با آموزش صحيح در بين آحاد جامعه دروني شده باشد و از اين منظر است که اسلام به عنوان ديني حيات‌بخش به فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر اين همه تأکيد کرده است.
اشتري ادامه داد: ناجا به عنوان سازماني وسيع و با مأموريت‌هاي متنوع با بهره‌مندي از توانمندي‌هاي علمي، فني و تخصصي و نيروهاي مؤمن و متعهد و کارآمد با وجود برخي کاستي‌ها و فاصله داشتن از سرانه بودجه، تعداد کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها در اين منطقه جغرافياي جهان توانسته است نظم و امنيت شايسته‌اي تأمين کند.
وي اضافه کرد: استقرار نظم، امنيت و تأمين آسايش عمومي، مبارزه قاطع با هرگونه خرابکاري و تروريست، حرکت‌هاي مخل امنيت، حراست از اماکن تأسيسات و تجهيزات مهم و حياتي کشور، حفاظت از مسوولان داخلي و خارجي، مراقبت شبانه روزي بيش از هشت هزار و 700 کيلومتر از مرزهاي آبي و خاکي کشور، اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي، تأمين نظم و امنيت جاده‌ها به وسعت 220 هزار کيلومتر، اجراي قوانين و مقررات وظيفه عمومي، نظارت بر اماکن عمومي، همکاري با دبيرخانه پليس بين‌الملل و همکاري با وزارتخانه‌ها، انجام امور امدادي و مردم ياري در مواقع ضروري مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با منکرات و فساد و کشف جرائم از ديگر وظايف قانوني ناجا است.
اشتري گفت: فرزندان غيور، قدرشناس و بصير در سازمان خدوم نيروي انتظامي براي انجام اين مأموريت‌ها تلاش مجاهدانه مي‌کنند.
وي تصريح کرد: ناجا با الهام از اسناد بالادستي مکتبي و سازماني خود با دکترين جامعه محوري و رويکرد پيشگيرانه ضمن تعامل با دستگاه‌هاي مختلف در سال‌هاي اخير برنامه‌هاي مهمي در گستره کشورمان انجام داده است که از دورترين نقاط صفر مرزي تا بخش‌هاي مرکزي در سايه تلاش مجاهدانه همکاران عزيزم اجرايي کرده است.
فرمانده ناجا در مقام اطلاع‌رساني به مردم بخشي از فعاليت‌هاي نيروي تحت امرش را بيان کرد و اظهار داشت: تلاش براي تبديل نيروي انتظامي به سازماني متدين و انقلابي يکي از برنامه‌هايي بوده که انجام شده است.
اشتري افزود: ارائه بالغ بر 89 ميليون نفر خدمت گوناگون اجتماعي به مردم و پاسخگويي و رسيدگي به بيش از 13 ميليون تماس و خواسته‌هاي مردمي از طريق سامانه 110 از ديگر فعاليت‌هاي اين نيرو بوده است.
سردار سرتيپ حسين اشتري در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه تهران به مناسبت هفته گراميداشت نيروي انتظامي، اين مطلب را بيان کرد.
فرمانده ناجا در مقام اطلاع‌رساني به مردم بخشي از فعاليت‌هاي نيروي تحت امرش را بيان کرد و اظهار داشت: تلاش براي تبديل نيروي انتظامي به سازماني متدين و انقلابي يکي از برنامه‌هايي بوده که انجام شده است.
اشتري افزود: ارائه بالغ بر 89 ميليون نفر خدمت گوناگون اجتماعي به مردم و پاسخگويي و رسيدگي به بيش از 13 ميليون تماس و خواسته‌هاي مردمي از طريق سامانه 110 از ديگر فعاليت‌هاي اين نيرو بوده است.
وي با بيان اين که اموال مسروقه به ارزش تقريبي يک هزار و 952 ميليارد تومان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: کشف و توقيف 762 ميليارد تومان کالا و ارز قاچاق و انهدام دو هزار و 575 باند قاچاق مواد مخدر از ديگر اقدامات ناجا بوده است که بيش از 538 تن مواد مخدر از اين باندها به دست آمده است.
رئيس پليس کشور اضافه کرد: بيش از 80 درصد از کشفيات مواد مخدر در شرق کشور انجام شده که نشان دهنده افزايش 20 درصدي کشفيات نسبت به سال گذشته است.
اشتري ادامه داد: ارائه خدمت از طريق 380 نفر از مشاوران و مددکاران اجتماعي به مردم از ديگر اقدامات خدمات مشاوره‌اي ناجا است به طوري که امروز بيش از 75 درصد پرونده‌هاي اجرايي در کلانترها منجر به صلح مي‌شود.
وي درباره برنامه‌هاي پيشگيرانه از جرائم هم گفت: حضور کارشناسان در بيش از 85 هزار مدرسه، مسجد و کانون فرهنگي براي آگاه‌سازي دانش آموزان نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي و راه‌هاي مقابله با آن يکي ديگر از برنامه‌هاي ناجا به شمار مي‌رود.
رئيس پليس کشور رسيدگي به 870 هزار تماس، شکايت، انتقاد و پيشنهاد از طريق سامانه نظارت 197، جلب رضايتمندي 66 درصد مردم و دريافت‌کنندگان خدمات اجتماعي مطابق آخرين نظرسنجي، تشکيل قرارگاه اربعين براي سازمان‌دهي و خدمات‌رساني به زائران اربعين حسيني را از ديگر اقدامات اين نيرو عنوان کرد.
اشتري ادامه داد: در حالي که در کشورهاي مختلف مشکلات امنيتي وجود دارد، اما؛ در ايران اسلامي به برکت فرماندهي معظم کل قوا، هماهنگي و تلاش دستگاه‌هاي انتظامي، امنيتي، نظامي و مشارکت مردم شاهد امنيت قابل قبول هستيم.
وي کاهش ميزان تلفات ناشي از تصادفات به تعداد يک هزار و 120 مورد را از ديگر اقدامات ناجا بيان کرد و گفت: براساس آمارها بيش از هفت درصد کاهش را در اين حوزه نشان مي‌دهد.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به هفته نيروي انتظامي با شعار پليس، همدلي، همزباني، امنيت و آرامش گفت: امروز شاهد اقتداري در کشور در سايه عدالت و رأفت توأم با مشارکت مردم و همدلي و همزباني در راه رسيدن به يک امنيت و آرامش هستيم.
اشتري گفت: هرکجا که اقتدار باشد و با سرپنجه قوي قانون با قانون‌شکنان برخورد مقتدرانه داشته باشيم و در کنار آن رأفت، آرامش، محبت و عدالت باشد حتما مي‌توانيم به وظيفه خود برسيم و در کنار آن همدلي و همزباني بين نيروي انتظامي و مردم و بين ناجا و مسوولان وجود داشته باشد تا در نتيجه آن به امنيت و آرامش برسيم.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش از سخنان خود گفت: جهت بهره‌گيري از قابليت‌هاي عظيم ملي و همکاري‌هاي ارزشمند شما انتظاراتي دارم که برخي از آن‌ها ايفاي نقش فعالانه براي همکاري با ناجا و حمايت مؤثر از طرح‌هاي اجرايي نيروي انتظامي جهت توسعه نظم و امنيت و برخورد قاطع با قانون‌شکنان حرفه‌اي است.
وي ادامه داد: با توجه به افزايش اقدامات پليسي از نهادهاي مسئول و فرهنگ‌ساز کشور و عموم مردم در گسترش فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر دستور همکاري داريم.
اشتري افزود: جلب همکاري از تمام سازمان‌ها در عرصه نظم و امنيت در موضوعات متعددي مثل مواد مخدر، ترافيک و حجاب و عفاف، توجه جدي به نقش تأثيرگذارتر نهاد خانواده، ترويج ارزش‌هاي مکتبي و ملي، بسيج عمومي براي مقابله مؤثر با تهاجم فرهنگي غرب از ديگر انتظارات ناجا است.
وي ادامه داد: ناجا با تمام توان و قدرت به ياري خداوند متعال حمايت‌هاي بي‌دريغ و هدايت‌هاي رهبري و عزم و اراده همکاران عزيز با يک روحيه جهادي در حال خدمت هستند که با ياري خداوند پاسدار ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و پاسدار حقوق مردم شريف ميهن اسلامي خواهد بود.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با عرض تسليت به جان‌باختگان فاجعه منا گفت: به دليل بي‌کفايتي و غرور جاهلانه مسوولان سعودي به طور غريبانه حجاج ايراني و ديگر کشورها جان خود را از دست داده و به لقاءالله پيوستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن