تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815369858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف مجسمه تقلبي متعلق به داريوش هخامنشي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۶ق.ظ)
کشف مجسمه تقلبي متعلق به داريوش هخامنشي موج-فرمانده انتظامي پلدختر استان لرستان، از کشف مجسمه تقلبي متعلق به داريوش هخامنشي به ارزش سي ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ رضا داودي، فرمانده انتظامي پلدختر استان لرستان، در تشريح اين خبر، گفت: مأموران انتظامي شهرستان پلدختر با همکاري سازمان‌هاي مرتبط يک باند دو نفره اشياي عتيقه را با انجام کارهاي اطلاعاتي دستگير کردند، که از باند دستگير شده يک قطعه مجسمه طلا متعلق به داريوش هخامنشي کشف شد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: قاچاقچيان قصد داشتند شيء مذکور را با يک دستگاه سواري پژو در پلدختر به فروش برسانند، که حين معامله در محل سه راهي بابازيد- پلدختر در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
داودي با بيان اين‌که نمونه سنگي اين مجسمه بدون سر، در تالار موزه ملي ايران قرار دارد، گفت: متهمان با شيء قاچاق به يگان انتظامي انتقال شدند.
وي با بيان اين‌که برخي کارشناسان اين شيء را تقلبي اعلام کردند که براي مطالعات بيشتر تحويل اداره کل ميراث فرهنگي استان مي‌شود، گفت: ارزش ريالي مجسمه مذکور توسط کارشناسان ميراث فرهنگي تهران، سي ميليارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي پلدختر با بيان اين‌که متهمان دستگير شده با اعتراف به جرم خود با قرار صادره روانه زندان شدند، به قاچاقچيان تمدن فرهنگ غني ايراني هشدار داد، پليس لرستان با اشراف کامل اطلاعاتي، تمامي تحرکات قاچاقچيان را تحت نظر دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن