تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807280258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطابه‌رهبری‌باعث‌شد،سعودی‌ها‌پاسخگویی‌باشند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خطابه‌رهبری‌باعث‌شد،سعودی‌ها‌پاسخگویی‌باشند
جانشین پیامبر اکرم(ص) باید مثل خود پیامبر(ص) نگار به مکتب نرفته باشد و نکته دیگر آن که به عالم ملکوت نیز اشراف داشته باشد؛ کسانی که غیب را نمی ببیند، لایق حضور در جایگاه پیامبر خدا نیستند.
کد خبر: ۵۳۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ - 01 October 2015


جانشین پیامبر اکرم(ص) باید مثل خود پیامبر(ص) نگار به مکتب نرفته باشد و نکته دیگر آن که به عالم ملکوت نیز اشراف داشته باشد؛ کسانی که غیب را نمی ببیند، لایق حضور در جایگاه پیامبر خدا نیستند.

به گزارش حوزه نیوز، حضرت آیت الله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در درس اخلاق خود در مرکز علوم وحیانی اسراء گفتند: پیام دیروز مقام معظم رهبری در سخنان عزتمند ایشان و خطابات روشن علیه رژیم آل سعود مایه دلگرمی و عزت بود و همین سخنان باعث شد تا اینها امروز با تغییر لحنی آشکار مجبور به پاسخگویی شدند.

ایشان در ادامه بیان کردند: انبیاء الهی کارشان زراعت بود، آنها زمین و دانه را زنده می کردند، یعنی انبیا و اولیاء نه تنها معدن شناس بودند بلکه مردگان را نیز شناسایی می کردند.

این مرجع تقلید عنوان کردند: این مسیر انبیاء توسط ائمه اطهار(ع) نیز ادامه پیدا می کند و بنا بر فرمایش امام علی(ع) که فرمودند: امامان معصوم(ع) قیم دینی مردم هستندو شاگردان ما که همان علما هستند، راه ما را ادامه می دهند پس راه امامت راه علمای دین در یک مسیر قرار دارد.

ایشان با ذکر این مطلب که جامعه ما جامعه ای قرآنی است خاطر نشان کردند: خداوند گاهی اوقات در قرآن برای نشان دادن احترام و جایگاه بعضی افراد ماند پدر و مادر آنها را در کنار خود نام می برد.

معظم له گفتند: خداوند گاهی اوقات به واسطه عالمی جامعه ای را از مرگ نجات می دهد و به همین دلیل است که علما در مسیر ائمه(ع) حرکت می کنند و خداوند چنین جایگاهی به آنها می دهد؛ همان گونه که خداوند فرموده اگر مرا می پرستید از من تبعیت کنید باید از پیامبر نیز تبعیت کنید ، پیامبر(ص) نیز همین امر را در خصوص امام علی(ع) مطرح کردند.

ایشان افزودند: اگر پیامبر اکرم(ص) فرمودند که تبعیت از امام علی(ع) تبعیت از من و دوری از ایشان دوری از توحید و نبوت است باید به این اعتقاد خود ببالیم و بدانیم که با اهل بیت(ع) رستگار می شویم.
این مرجع تقلید با ذکر اهمیت دعای «اللهم عرفنی نفسک» گفتند: این دعا دعای، دوران غیبت است که امامان ما تاکید بسیاری بر این دعا در دوران غیبت داشتند
 
 

ایشان با ذکر اهمیت دعای «اللهم عرفنی نفسک» گفتند: این دعا دعای، دوران غیبت است که امامان ما تاکید بسیاری بر این دعا در دوران غیبت داشتند. این دعا یک دعای کاملا علمی و متقن است که اساس حقانیت مکتب اهل بیت(ع) را به خوبی نشان می دهد.

این مرجع تقلید افزودند: فرق سقیفه با غدیر آن است که در غدیر کسی که جانشین پیامبر(ص) بود در یک سیر نورانی قرار گرفت زیرا کسی که خدا را قبول ندارد نبوت را نیز قبول نداشته و کسی که نبوت را قبول ندارد امامت را نیز قبول ندارد، مشکل بزرگ آنان این است که نبوت را به درستی نشناختند توحید را نیز به خوبی نشناختند که با امامت مقابله کردند زیرا امامت بزرگترین سرمایه ای بود که بعد از قرآن و پیامبر(ص) به مردم اهدا شد.

ایشان در پایان گفتند: جانشین پیامبر اکرم(ص) باید چندین ویژگی مهم داشته باشد، اول اینکه مثل خود پیامبر(ص) نگار به مکتب نرفته باشد و نکته دیگر آنکه به عالم ملکوت نیز اشراف داشته باشد، و کسانی که غیب را نمی ببیند لایق حضور در جایگاه پیامبر(ص) نیستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن