تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814602619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در گيلان / توصيه هاي بيماري کرونا جدي گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
مديرکل دامپزشکي گيلان هشدار داد: احتمال شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در گيلان / توصيه هاي بيماري کرونا جدي گرفته شود موج-رشت-مديرکل دامپزشکي گيلان با اشاره به سرد شدن هوا نسبت به احتمال شيوع بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در گيلان هشدار داد.
سهراب عاقبتي امروز در گفت و گو با خبرنگار موج در رشت، با اشاره به فرا رسيدن 14 مهر روز دامپزشکي اظهار کرد: بسياري از سوره هاي قرآن مجيد درباره رعايت حقوق حيوانات به انسان ها سفارش کرده اند.
وي با بيان اين که تاکنون 90 سال از قدمت خدمات دامپزشکي در کشور مي گذرد افزود: الزام واحدهاي توليدي رعايت قوانين بهداشتي است که منجر به افزايش صادرات نيز مي شود.
مدير کل دامپزشکي گيلان، بخش مهمي از امنيت غذايي را از وظايف دامپزشکي عنوان کرد و گفت: پيشگيري از بيماريهاي انسان و دام و نظارت بر فراورده هاي توليدي در اين زمينه امنيت غذايي را سبب مي شود.
وي حوزه دامپزشکي را يکي از زمينه هاي مورد سواستفاده تهديد کنندگان بيولوژيک عنوان کرد و گفت: با ده ريال سرمايه گذاري در حوزه دامپزشکي مي توان از 283 ريال خسارت اقتصادي ناشي از غذا و...در اين زمنيه جلوگيري کرد.
عاقبتي بابيان اين که دامپزشکي در زمينه اقتصادي و بهداشتي جوامع نقش به سزايي دارد، تصريح کرد: پايه و اساس بهداش در جوامع انساني بر اساس پيش بيني هايي است که در زمينه دام و توليدات دامي صورت مي گيرد.
وي تب مالت را يکي از بيماري هاي مشترک انسان و دام معرفي کرد و گفت:ويروس بسياري از اين بيماري هاي از خارج از مرزها وارد کشور مي شوند.

اجراي طرح پايش سراسري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان از شنبه 11 مهر در گيلان
اين مسوول عبور و مروربي ضابطه دام از مرزها را براي کشور يک تهديد عنوان کرد و گفت: اخيرا 24 کشور جهان مبتلا به وروس انفلوآنزاي فوق پرندگان شده اند که از رسانه ها نيز اطلاع رساني صورت گرفته است.
عاقبتي با بيان اين که کشور ما نيز از اين قضيه مستثني نيست ادامه داد: با نزديک شدن به فصل سرما و سردتر شدن هوا احتمال شيوع بيماري در گيلان نيز وجود دارد.
وي با اشاره به پرورش ماکيان در بيشتر روستاهاي استان هاي شمالي به ويژه گيلان خاطر نشان کرد: شيوع آنفلوآنزاي فوق پرندگان در گيلان چندان دور از ذهن نيست.
مدير کل دامپزشکي گيلان همچنين از اجراي طرح پايش سراسري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان به مدت 42 روز در گيلان خبر داد و گفت: اين طرح سه مرحله انجم مي شود.
وي مراحل انجام طرح پايش سراسري آنفولوآنزاي فوق حاد پرندگان را برشمرد و عنوان کرد: نمونه برداري از بازارچه هاي سنتي فروش پرندگان زنده، نمونه برداري از طيور بومي و واحدهاي فعال در گيلان انجام مي شود.

پرهيز از کشتار طيور در خيابان
عاقبتي با بيان اينکه جهش ژني ويروس آنفلوآنزا مبارزه با اين بيماري را سخت مي کند ادامه داد: در استان هاي شمالي بازارچه هاي سنتي وجود دارد که اغلب روستاييان براي تامين معاش خود در آن با فروش طيور بومي زنده فعاليت مي کنند.
وي افزود: هرگونه بروز بيماري در طيور بومي براي طيور صنعتي تهديد محسوب مي شود و در اين راستا اقدامات پيشگيرانه توصيه مي شود.
اين مسوول با تاکيد بر اينکه افراد بايد خريد مرغ زنده بپرهيزند گفت: بايد براي مقابله با آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان از کشتار طيور در خيابان ها نيز جلوگيري شود.
وي به خبر احتمال انتشار ويروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: کرونا بيماري مشترک انسان و شتر است که از خارج از مرزها وارد کشور ميشود و توصيه مي شود که پس از ورود حجاج به کشور توصيه هاي مطرح شده توسط مسوولان به مردم جدي گرفته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن