واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: secret6319th October 2008, 03:40 PMساخت دکمه فنری در SWiSHmax ساخت دکمه فنری در SWiSHmax ساخت دکمه فنری در SWiSHmax در بعضی فلش ها یک دکمه ( آرم ) داخل یک فریم قرار دارد که با رفتن ماوس روی آن بصورت ارتجاعی ، فنری یا همان Elastic منقبض شده و با Roll over شدن ماوس دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد . در ادامه این قسمت به آموزش این نوع دکمه خواهیم پرداخت .مراحل زیر را به دقت دنبال کنید : 1- با استفاده از ابزار Ellipse یک دایره رسم کنید و رنگی را برای انتخاب کنید و نام آن را roller وارد کنید . البته این نکته را عرض کنم که شما می توانید از هر شکل یا عکسی استفاده کنید . خوب در ادامه روی roller راست کنید و Convert to Sprite را از Convert کلیک کنید تا شکل به یک Sprite تبدیل شود . کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند 2- در این مرحله برای roller shape باید اسکریپت بنویسیم . پس شکل زیر مانند آموزشهای قبلی برای شما گویا و قابل فهم خواهد بود . اگر آموزشهای قبلی را دنبال کرده باشید با قسمت بالا مشکلی ندارید ولی خوب یک توضیح کوتاه درباره اسکریپهای بالا خواهم داد : (قبول بفرمائید که توضیح اسکریپت نویسی بسیار مشکل است ، فکر می کنم با یک عکس بهتر از 10 خط توضیح و تفسیر می توان مطلب را فهماند .) کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند اول از آدرس (Add Script | Events | Button | on(rollOver)) یک تابع ایجاد کنید بعد با استفاده از آدرس زیر (Add Script | Statement | name = expr;) یک متغیر را مقدار دهی خواهیم کرد برای مثال در مورد خط اول متغیر jump را در name و مقدار false را در قسمت oprator وارد می کنیم . البته برای متغیر _parent.roller ، متغیر _parent را در Torget و roller را در name وارد می کنیم . اسکریپتهای rollOut هم مثل rollOver دنبال کنید . (خیلی وارد جزئیات شدیم !) 3- حالا نوبت اسکریپت نویسی برای اسپریت roller می باشد . که این بار هم به یک شکل اکتفا می کنم کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند 4- حالا می توانید نتیجه را مشاهده کنید . نکته 1 : اگر کمی به اسکریپت ها توجه کنید می بینید که از مقادیر و فاکتورهایی استفاده شده است که با توجه به جایی که از این دکمه استفاده می شود ، می توان آنها را تغییر داد . برای مثال در اسکریپت shape ( همان دایره ای که در ابتدا رسم کردیم ) مختصات دایره در 1.5 ضرب شده است که باعث می شود موقع RollOver شدن دکمه بزرگ شود ، خوب برای کوچک شدن کافیست آن را بر 1.5 تقسیم کنید . همین . نکته 2 : توجه داشته باشید که اگر بعد کشیدن شکل و اسکریپت نویسی مکان آن را تغییر دهید امکان دارد جهت حرکت دکمه هنگام ارتجاع تغییر کند که چندان جالب نیست . نکته 3 : اگر آدرسهای ذکر شده در مطلب فوق و یا نوشتهای قبلی گاهی پس و پیش یا جابجا نوشته شده اند به گیرنده های خود دست نزنید مشکل از چپ چین یا راست چین نوشتن حروف انگلیسی است . اگر مشکلی بود می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید . موفق باشید mansoore9th February 2009, 12:07 PMممنون.خیلی کمکم کردید. pedram 02129th May 2009, 10:37 AMخیلی کار با این برنامه سخته سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3296]