تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813178737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد : باید مثلث فرهنگی تبریز، خوی و قونیه ترکیه تشکیل شود تا نماد مسیر عارفان قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وزیر ارشاد : باید مثلث فرهنگی تبریز، خوی و قونیه ترکیه تشکیل شود تا نماد مسیر عارفان قرار گیرد استان‌ها > آذربایجان غربی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه همایش شمس تبریزی در خوی بر لزوم تشکیل مثلث تبریز - خوی و قونیه بعنوان نماد مسیر عارفان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، علی جنتی در مراسم اختتامیه همایش ملی شمس تبریزی اظهار داشت: شهرستان خوی خاستگاه عالمان, دیار عارفان و سرزمین شمس است و آرامگاه شمس نشانه پیشینه کهن و عمق معرفت دینی در این دیار است.
وی تصریح کرد: شمس تبریزی پای در سرزمین ناآشنایان نمی‌گذارد و با هر کس هم کلام نمی‌شود اما این چه سری است که او خود را برای همیشه مهمان مردمان خوی کرده است و قطعاً مردم خوی شایسته چنین میزبانی هستند و قدر این منزلت را می‌دانند.
جنتی افزود: دیدار شمس و مولانا یکی از اسرار آمیزترین دیدار بشر است، این ملاقات میان دو صوفی دارای نیروی عظیم فردی بود.
وی اظهار داشت: مولانا شمس را آفتاب و شمس نیز مولانا را مراد خویش می‌خواند و شمس کسی است که تاریخ کوشید حقیقت او را نادیده بگیرد و اینگونه شد که به افسانه‌ها آمیخته شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دو نکته را باید مدنظر داشته باشیم نخست اینکه ایرانیان در طول تاریخ گنجینه‌های بسیاری را به بشریت ارائه کردند که باید از مالکیت زمینی فراتر برویم و در اندیشه مالکیت معنوی باشیم و در این میان شمس معمار انسانیت و همچون کیمیاگر است که مس وجود انسان را تبدیل به زر می‌کند.
جنتی گفت: اما نکته دوم نیاز به توجه سخت دارد و همه به ابد تلاش کنیم تا از زادگاه تا بارگاه شمس و تا قونیه مثلثی بسازیم که راه و نماد عرفان است، چراکه این مرزبندی‌ها نمی‌تواند دل‌های عاشقان را از هم جدا سازد نمی‌توان انسانیت را تکه تکه کرد.
وی افزود: شمس به خوی بازگشته تا پیام خود را به جهانیان عرضه کند، بارگاه شمس تبریزی باید ساخته شود و در این کار شایسته درنگ نیست, باید مسیر زادگاه تا بارگاه قبله جویندگان حقیقت جهان شود.

کلید واژه ها: استان آذربایجان غربی - شمس تبریزی - علی جنتی - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -




پنجشنبه 9 مهر 1394 - 09:23:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن