تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازديد هزار و 26 گردشگر خارجي از لرستان در سالجاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۵۱ب.ظ)
مدير کل ميراث فرهنگي لرستان: بازديد هزار و 26 گردشگر خارجي از لرستان در سالجاري موج - خرم آباد - مدير کل ميراث فرهنگي استان لرستان گفت: هزار و 26 گردشگر خارجي و 62 هزار گردشگر داخلي امسال داشته‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل ميراث فرهنگي استان لرستان امروز، هشتم مهر، در مراسم روز گردشگر که در سالن آمفي تئاتر اداره کل ميراث فرهنگي استان لرستان برگزار شد، ضمن تسليت جان‌باختگان حادثه منا، گفت: آل‌سعود يک‌بار ديگر بي‌کفايتي، بي‌تدبيري و بي لياقتي خود را به جهانيان نشان داد.
وي با اشاره به اين‌که پنجم مهر ماه مصادف با 27 سپتامبر روز گردشگري است، افزود: شعار سازمان گردشگري «يک ميليارد گردشگر، برابر با يک ميليارد فرصت شغلي» است و هر گردشگر خود يک فرصت شغلي براي جامعه ما است.
مدير کل ميراث فرهنگي لرستان بيان کرد: لرستان ظرفيت‌هاي خوبي از جمله قرار گرفتن در کريدور شمال به جنوب است و زيرساخت‌هاي خوبي نيز دارد که استاندار لرستان تلاش خوبي در زمينه تکيمل زيرساخت‌هاي راه‌آهن، فرودگاه و چهارخطه کردن راه‌ها در اين مدت کرده است.
وي عنوان کرد: لرستان با توجه به پيشينه تاريخي که دارد به سرزمين مفرغ‌ها و آبشارها و پل‌هاي تاريخي معروف است و مي‌تواند وضعيت خوبي براي جذب گردشگر، اشتغال و رونق اشتغال داشته باشد.
سليماني تصريح کرد: يکي از عناصر تاثيرگذار در رونق گردشگري روستاهاي هدف گردشگري هستند و در زمينه تکيمل زيرساخت‌هاي اين روستاها تلاش شده تا جذب گردشگر و اشتغال ايجاد شود ولي متاسفانه تورها و راهنماهاي محلي نيازمند آموزش هستند.
وي با اشاره به اين‌که هزار و 26 گردشگر خارجي و 62 هزار گردشگر داخلي امسال داشته‌ايم، بيان کرد: در زمينه هتل و مهمان‌پذير نيز در استان 22 هتل و 12 مهمان‌پذير در استان وجود دارد که هتل‌هاي چهار ستاره نيمه تمام با همت استاندار در حال تکميل هستند چراکه برخي پروژه‌ها ظرفيت‌هاي خوبي هستند و به‌دليل مشکلات بانکي هنوز نيمه تمام هستند و با مشکل رو‌به‌رو هستند.
مدير کل ميراث فرهنگي لرستان تصريح کرد: گردشگري نيمي يا يک سوم راه نجات استان است و امسال 50 درصد گردشگران که به استان وارد شده‌اند، زائران بودند.
وي در ادامه سخنان خود در اين زمينه بيان کرد: لرستان مي‌تواند يکي از مکان‌هايي باشد که با ماندگاري توريسم در آن بحث گردشگري را رونق دهد.
سليماني با بيان اين‌که شرايط پساتحريم و جمهوري اسلامي ايران فرصتي طلايي است تا از حداکثر جذب گردشگر خارجي استفاده کنيم، گفت: با توجه به موقعيت‌هاي کشورهاي همسايه از جمله ترکيه، عراق، پاکستان و سوريه و ناامن بودن آن‌ها، ايران محلي امن براي گردشگران محسوب مي‌شود و مي‌توان با برنامه‌ريزي خوب به جذب گردشگر پرداخت.
وي افزود: گردشگر الکترونيک نيز نتايج خوبي را در پي دارد و از يک گذر سنتي به پسامدرن به‌ويژه براي گردشگران خارجي تبديل شده است.
مدير کل ميراث فرهنگي لرستان گفت: مرکز علمي ـ کاربردي استان در رشته گردشگري ثبت‌نام داشته و قصد داريم که به افزايش رشته‌هاي دانشگاهي با توجه به نياز استان در زمينه هتل‌داري، دوره‌هاي کوتاه‌مدت و راهنماهاي محلي بپردازم؛ چراکه در استان افراد تحصيل کرده خوبي در اين زمينه‌ها وجود دارد که با به‌ وجود آوردن موقعيت خوب مي‌توان از آن‌ها نيز استفاده کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن