تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محموله‌هاي صادراتي نفت عراق روزانه به ۳ ميليون و ۲۱ هزار بشکه رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
محموله‌هاي صادراتي نفت عراق روزانه به ۳ ميليون و ۲۱ هزار بشکه رسيد موج - محموله‌هاي صادراتي نفت عراق از بندر بصره که شامل نفت برداشت شده از ميدان‌هاي عظيم تحت کنترل شرکت نفت جنوب عراق و نيز ميدان‌هاي نرسيده با بغداد است در ماه اوت به روزانه ۳ ميليون و ۲۱ هزار بشکه رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حيان عبدالغني عبدالزهرا، رئيس شرکت نفت جنوب عراق، گفت: صادرات نفت خام عراق از پايانه‌هاي جنوبي اين کشور با رشدي اندک به ۳ ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ خواهد رسيد. اين کشور در حال حاضر در تلاش براي افزايش توليد خود با وجود قيمت پايين نفت است.
شرکت‌هاي فعال خارجي در صنعت نفت عراق اعلام کرده‌اند که شانس کمي براي رشد توليد عراق تا پايان امسال يا حتي پس از آن مي‌بينند. اين شرکت‌ها اين موضوع را پس از درخواست دولت بغداد درباره راه‌هاي کاهش هزينه‌هاي توليد عنوان کردند.
دولت عراق به دليل کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني پول کمي براي پرداخت به اين شرکت‌ها در اختيار دارد.
حيان عبدالغني عبدالزهرا، رئيس شرکت ملي نفت جنوب عراق، گفت: رشد صادرات نفت خام عراق به افزايش توليد ميدان‌هاي اين کشور بستگي خواهد داشت. اين افزايش در مراحل مختلف انجام خواهد شد. نظام صادرات آمادگي دارد تا اين مقدار نفت و يا بيشتر از آن را صادر کند.
شرکت‌هاي خارجي فعال در عراق شامل بي.پي، شل، اکسون موبيل، اني و لوک.اويل مي‌شوند. اين شرکت‌ها براساس فعاليت‌هايي که انجام مي‌دهند و نفتي که به دولت عراق تحويل مي‌دهند از دولت اين کشور پول دريافت مي‌کنند.
عبدالزهرا گفت: شرکت نفت جنوب عراق هنوز بودجه لازم را براي پرداخت به اين شرکت‌ها براي سال بعد دريافت نکرده و انتظار ندارد که تا ۴ ماه آينده هم آن را دريافت کند.
وي گفت: ما منتظر دريافت بودجه هستيم. در اقدامي احتياطي، وزارت نفت عراق يک کميته تشکيل داد تا بودجه‌هاي شرکت نفت جنوب را با حضور نماينده شرکت مورد بررسي قرار دهد.
صادرات عراق از پايانه‌هاي جنوبي اين کشور در دو گريد نفت سبک و سنگين انجام مي‌شود.
عبدالزهرا گفت: انتظار دارد صادرات نفت سنگين بصره سال بعد در حدود ۸۵۰ هزار بشکه باقي بماند.
اين مقام عراقي گفت: توليد از ميدان‌هاي جنوبي عراق شامل ميدان راميالا، که توسعه آن بر عهده بي.پي است، سال آينده به ۲۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسيد.
ميدان‌هاي جنوبي عراق بيش از ۸۵ درصد از توليد اين کشور را تأمين مي‌کنند و فاصله زيادي با مناطق تحت کنترل داعش دارند.
قيمت پايين نفت مشکلات زيادي براي دولت عراق در راه بازپرداخت بدهي‌هاي خود به شرکت‌هاي فعال در صنعت نفت و گاز اين کشور ايجاد کرده است.
بودجه کشور عراق براي سال آينده ميلادي رقم ۴۵ دلار براي هر بشکه نفت صادراتي اين کشور را در نظر گرفته است. اين رقم با فرض صادرات روزانه ۳ ميليون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن