تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814728240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناطق روستايي 75 درصد از فقر جهان در بر دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۴ب.ظ)
فائو: مناطق روستايي 75 درصد از فقر جهان در بر دارد موج - در حال حاضر از هر 9 نفر، يک نفر از گرسنگي، بيش از دو ميليارد نفر از کمبود ريزمغذي‌ها و نيم ميليارد نفر از چاقي رنج مي‌برند.
به گزارش خبرگزاري موج، بارزترين چالشي که دنيا امروز با آن روبه‌رو است، تأمين مواد غذايي جمعيت رو به رشد جهان است.
سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) پيش‌بيني کرده است که جمعيت هفت ميليارد نفري حال حاضر جهان تا سال 2050 به 9 ميليارد نفر برسد.
اين چالش همچنين با بحران‌هايي مانند تغييرات آب و هوايي، بحران کمبود آب، زمين و خاک، فرسايش خاک و زمين و وخامت حال منابع طبيعي در اکثريت نقاط جهان تهديد مي‌شود، تهديدي که به فقر جهاني؛ به‌ ويژه براي کساني که در مناطق روستايي به نمايندگي از 800 ميليون گرسنه زندگي مي‌کند آسيب بيشتري وارد مي‌کند.
در اينفوگرافي منتشر شده توسط فائو به چالش تأمين مواد غذايي جمعيت در حال گسترش جهان اشاره شده است و پيش‌بيني شده با افزايش دو ميليارد نفري جمعيت جهان تا سال 2050، توليد مواد غذايي بايد تا 60 درصد افزايش يابد، اما راهي که ما براي توليد بيشتر غذا پيش گرفتيم، پاسخگوي نيازمان نخواهد بود و کاهش منابع طبيعي، در معرض خطر بودن اکوسيستم‌ها، از بين رفتن تنوع زيستي و تغييرات آب و هوايي ازجمله بحران‌هايي هستند که با آن روبه‌رو خواهيم شد.
در اين اينفوگرافي اعلام شده است که از هر 9 نفر، يک نفر از گرسنگي، بيش از دو ميليارد نفر از کمبود ريزمغذي‌ها (گرسنگي پنهان) و نيم ميليارد نفر از چاقي رنج مي‌برند.
همچنين 75 درصد از فقر جهاني متعلق به مناطق روستايي است و تنها يک‌چهارم جمعيت از حمايت اجتماعي کافي بهره‌مند هستند.
2.5 ميليارد نفر از کشاورزان و ماهي گيران با بحران درگير هستند و تنها چهار محصول خوراکي (برنج، گندم، ذرت و سيب‌زميني) از 30 هزار محصول موجود، 60 درصد انرژي را رژيم‌هاي غذايي جهاني تأمين مي‌کنند.
در اين اينفوگرافي به نکاتي از قبيل سيستم‌هاي غذايي مدرن به سوخت‌هاي فسيلي وابسته هستند، دوسوم جمعيت جهان تا سال 2025 با بحران آب روبه‌رو هستند، يک‌سوم از توليد غذاياي به هدر مي‌روند و... اشاره شده است.
در پايان اينفوگرافي، اراده سياسي و حکومت مشارکتي در تحقق هدف به پايان رساندن گرسنگي بسيار مهم بيان شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن